Volvo XC60 facelift

D5 2.4 220CP 4x4 Aut

Tinuta de drum

3.0

Volvo XC60 nu îşi propune bravuri în teren accidentat. El preferă mai degrabă eticheta de crossover spilcuit, în schimbul celei de maşină cu apetit pentru noroaie şi alte chestii murdare. E drept că poate aborda uşor drumuri forestiere, chiar şi pante cu o înclinaţie decentă, unele şleauri adânci de o palmă, dar nu mai mult.

XC60 se simte bine pe şosea. Pe autostrăzi mai exact. Este o maşină confortabilă, cu suspensii gândite pentru a te relaxa pe distanţe lungi. Gropile şi orice altă denivelare sunt bine tolerate.

Despre tracţiunea integrală de tip Haldex aş putea să vă vorbesc până mâine. Despre senzorii care detectează lipsa aderenţei şi despre transferul de cuplu între punţi. Ar fi inutil, pentru că evoluţia lui XC60 pe segmente de drum virajat poate fi rezumată simplu: dezamăgitoare.

Ruliul rămâne la fel de pronunţat, direcţia este prea relaxată şi fără feedback şi, colac peste pupăză, nici aderenţa nu se menţine atât de bine. Noroc cu prezenţa ESP-ului. Se pare că Volvo XC60 s-a mulţumit doar cu eticheta de SUV spilcuit şi atât.

  • Scrooge, luni, 25.11.2013 14:41

    mda. consumul exagerat si globalizarea au adus societatea sa catalogheze masini de genul Volvo XC60 ca "facuta pt autostrada". Trist dar cam adevarat. Urmatoarea intrebare ar cam fi : Porsche 911 pentru ce mai e facuta, pentru strazi intergalactice ?

  • rotila, luni, 25.11.2013 15:33

    motorul are sigur 5 cilindri daca la apasarea pedalei se trezesc doar 4, aste o eroare de calculator, al masinii sau al tau !

  • Catalin, luni, 25.11.2013 15:51

    Are 5 cilindrii nu 4. De acolo si cuplul peste concurenta.

  • ar0gantul, luni, 25.11.2013 16:32

    un test cu o masina echipata cu un motor menit sa fie inlocuit de noile unitati volvo, cu o transmisie obosita, cu o masina arhicunoscuta. inutil test

  • dd, marţi, 26.11.2013 01:43

    oricum,dintre toate suv-urile din clasa lui,tot un volvo mi-as alege,incercati sa conduceti un x3,un q5 si un xc60 si sunt sigur ca veti alege c-a mine!

  • Constantin_u, marţi, 26.11.2013 09:47

    Am cateva nelamuriri cu privire la articolul vostru... -cum au zis si colegii mai sus motorul are 5 cilindri nu 4 -cati km ati facut pentru a stabili acele cifre de consum?(media de consum cu km facuti preponderent in mediul urban e de 7,5-7,7l/100km + depinde si cati km are masina testata) -la capitolul tinuta de drum, daca intram intr-o curba stransa cu 100 si ceva km/h cu o masina cu o garda la sol de 23cm, oare nu e normal sa avem parte de acel ruliu? -pentru a porni fara cheie se poate comanda optiunea keyless -la interior mai puteti bifa noul ecran touch-screen cu "n" functii Concluzia, un test nu foarte bine documentat si facut comparand mere cu pere :)

  • posesor X60, sâmbătă, 22.03.2014 04:27

    Am cumparat acum 1 an de zile un XC60, 6 cilindri, 3000cmc, 304HP (acum 329 HP ca am instalat si softul Polestar) , pe benzina, intr-o tara din Golf (unde zilnic conduc zeci de km, pe autostrazi). Conduc de 25 de ani, pe multe tipuri de masina. Ce pot sa va spun ca si concluzie ca este o masina extraordinara. Intr-un an de zile nu am avut odata senzatia ca motorul se forteaza sa dea putere; este foarte reactiva, efectiv parca iti citeste gandurile. Consmul este mai ridicat (11-12 la suta in oras,9 pe autostrada) ,dar eu zic ca este decent avind in vedere performentele. City Safety lucreaza bine, am avut ocazia sa il testez, fara sa vreau. O sa o aduc in tara, efectiv sint indragostit de masina asta. I-am pus si senzori de presiune, bara de remorcare (poate tracta 2 tone). O recomand fara nici o rezerva.