Citroen DS3

Performante

4.0
Citroen DS3 nu este performerul clasei sale. Modelul francez are însă câteva surprize ascunse sub mânecă la acest capitol. Mini Cooper S este liderul comparaţiei noastre, fiind capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în şapte secunde şi să atingă o viteză maximă de 228 km/h. Citroen DS3 accelerează de la 0 la 100 km/h în 7.3 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 214 km/h. Valorile modelului francez sunt deosebit de bune, mai ales dacă luam în vedere diferenţa de cai putere dintre el şi Mini Cooper S (34 CP) Surprinzător, modelul francez este cu doar 35 kilograme mai greu decât Mini Cooper S, având o masă de 1.240 kilograme. Celelalte modele din comparaţia noastră sunt mai slabe decât DS3 la performanţe, Alfa Romeo MiTo realizând sprint-ul 0-100 km/h în opt secunde, Audi A1 în 8.9 secunde şi Colt Ralliart în 7.4 secunde. Singurul dintre acestea trei care îl poate surclasa pe DS3 la viteză maximă este MiTo, care poate atinge 215 km/h. Pentru că este tot în segmentul mini şi are un preţ de achiziţie similar cu cel al lui DS3, îl vom implica şi pe Renault Clio RS în această comparaţie. Aşadar, Clio RS accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.9 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 225 km/h. Nu este nicio diferenţă de masă între DS3 şi Clio RS, iar versiunea RS a lui Clio beneficiază de un surplus de putere, dar nu şi de un cuplu motor mai mare. Seat Ibiza FR şi Opel Corsa GSi, doi rivali care dezvoltă tot 150 CP, sunt mai lenţi la accelerarea de la 0 la 100 km/h cu 0.5, respectiv 0.8 secunde şi nici nu excelează la capitolul viteză maximă. De remarcat faptul că DS3 oferă un cuplu motor mai ridicat decât cele două modele.
  • Jean Claude, marţi, 15.06.2010 12:28
    Polo 6

    Mi se pare mie sau de la spate seamana cu un VW Polo 6? Si LED-urile fata sunt putin supradimensionate. Acum hai, sariti ca vulpea nu ajunge la struguri. Acesta este scopul spatiului de discutii, sa impartim pareri si idei despre masini.

  • baboon, marţi, 15.06.2010 13:00
    viteza

    de ce or fi pus vitezometrul cu 210-215 km/h maxim,cand masina atinge 214 km/h?

  • octav71, marţi, 15.06.2010 13:11

    Absolut ok masina, a fost expusa intr-un hypermarket si am prins ziua cand si era cineva de la Citroen pe acolo si am studiat-o indeaproape. Frumusica, bine lucrata, emana pasiune :) Ce nu imi place: farurile fata sunt un pic cam mari si asta ii da un aspect bonom. @Sebastian Toma Ce spui de afirmatia asta: "... DS3 este destul de ieftin – lucru pe care îl vom observa dacă îl comparăm cu Mini Cooper S, al cărui preţ de pornire este cu 4500 de euro mai mare". Citesc la voi pe site si pe site la mini si reiese ca pretul este de ... 19.900 euro CIP, deci care este mai ieftin? Nu edita commentul meu, spune-mi aici sau pe e-mail te rog. Oricum, articolul este bun, masina ... interesanta, pozele cam intunecate. Nu mai bate soarele prin Romania? SPor!

  • octav71, marţi, 15.06.2010 13:15

    Erata la pret, am incurcat CIPul cu DDPul!

  • adi, marţi, 15.06.2010 13:17
    pics

    urmati un curs de fotografie stock fratilor!

  • Excomunicatorul, marţi, 15.06.2010 13:26
    :)

    @adi Sunt cateva persoane aici care au o problema cu fotografiile.Poate nu numai o problema.Unu zice ca fotografiile nu sunt calitative,nu prezinta acel sentiment de profesionalism,vine altul si zice ca ele sunt prea "artistice". Fratilor,inteleg faptul ca fiecare avem pareri diferite,dar totusi,pastrati-va bunul simt.[artistic]

  • Excomunicatorul, marţi, 15.06.2010 13:27
    :)

    Masina mi se pare in regula.

  • Marian, marţi, 15.06.2010 14:12

    Referitor la motor, vad ca are cuplu de 240 Nm. De unde afirmatia asta: "avem la dispoziţie cuplul motor al unei unităţi aspirate de 2.0 litri"? Din cate stiu eu cuplu la motoarele pe benzina aspirate nu prea depasesc cilindreea, deci un asemenea cuplu s-ar gasi mai degraba la un motor de 2.4 l.

  • contact, marţi, 15.06.2010 14:18
    foto

    Eu propun ca toti ce care comenteaza pozele sa fie invitati la un test drive sa ne arate cum se fac pozele "profesioniste" :))

  • costel, marţi, 15.06.2010 14:26
    ....strugurii sunt acrii pentru UNII

    daca tot vorbim de fotografii mai bine ne intrebam cine o fi inventat unghiera????!!!! Exista o parere general valabila care spune ca noul DS3 merge bine si arata bine.....in rest....de gustibus non discutandum!

  • rpo07, marţi, 15.06.2010 14:48
    ds3

    superba masina

  • ............, marţi, 15.06.2010 15:23
    ...............

    prea tare masina

  • Un Priceput, marţi, 15.06.2010 15:32
    Fotografiile

    Nu postez des comentarii aici, dar atunci cand o fac ma anima un motiv serios. Vreau sa felicit fotograful - pozele sunt foarte bine realizate, bine incadrate, cu un echilibru al culorilor si o proportie a detaliilor. Fotografiile pun bine in valoare masina de culoare deschisa. Este o adevarata incantare. Va multumesc.

  • Titi, marţi, 15.06.2010 16:32
    imi vine sa-mi dau 3 palme

    "Din cate stiu eu cuplu la motoarele pe benzina aspirate nu prea depasesc cilindreea"... Ce dracu vrei sa spui fratioare cu asta? Esti si tu inginer?

  • Carlos, marţi, 15.06.2010 16:40
    @Automarket > capitolul Performante

    Avand in vedere ca "Renault Clio RS este cel mai puternic model din segmentul sau" (citat Automarket 20.08.2009), are cea mai buna acceleratie de la 0 la 100 km/h si cel mai bun sasiu, nu vad cum aprecierea voastra ca "Mini Cooper S este liderul comparaţiei noastre" ar putea fi ancorata in realitate. Puteti explica?

  • flavius, marţi, 15.06.2010 19:40
    @Carlos

    Corect Carlos.RS ii da fum martalogului.

  • b76, marţi, 15.06.2010 20:50
    @carlos

    cred ca aici se refera la partea premium a clasei, la masinile de statut. daca nu s-ar tine cont de acest, sa-i zicem, exclusivism ai perfecta dreptate, clio e cel mai performant.

  • Carlos, miercuri, 16.06.2010 02:27
    @b76

    Te bagi si tu ca musca-n lapte! Eu discutam de capitolul Performante! Ce scrii tu se incadreaza la capitolul "Interior"

  • HA HA HA, miercuri, 16.06.2010 13:38
    HA HA HA

    E FACATURA FRATE........................

  • sonky, miercuri, 16.06.2010 17:38

    mai e si corsa Opc ,1.6 turbo ,192 de cai ,rivalul Rs-ului.In gama asta Mini e etalon ,cel putin in ceea ce priveste:lux cu pedigree sportiv.

  • WRC, joi, 17.06.2010 12:13
    @sebastian toma

    Atat de sportiv incat nu ai zice ca este vorba de un Citroen?? Cine castiga constant WRC de 6 ani ? Da, intr-adevar, Sebastian Loeb cu Citroen...

  • sebaa, joi, 17.06.2010 12:18
    @WRC

    Un model de WRC nu are nicio legătură cu un model de serie. Nici măcar blocurile optice nu sunt comune. Toate componentele sunt schimbate cu elemente mai uşoare. Dacă "intră" VEB Sachsenring în Formula 1 şi câştigă titlul, modelele acestui constructor - cel mai celebru dintre acestea fiind TRABANT - devin automat extrem de performante?

  • WRC, joi, 17.06.2010 16:50
    @sebastian toma

    Un raspuns foarte previzibil de altfel... un constructor care are o activitate sustinuta si eventual si niste premii in competitii sportive - WRC, Formula 1, Le mans etc.. inseamna ca isi permite sa faca investitii in cercetare si tehnologie. Nu inseamna ca toate modele acelui constructor vor beneficia de intreaga tehnologie disponibila dar nu este surprinzator ca si pe modelele de serie vom avea atribute cum ar fi sportivitate, fiabilitate ... cate solutii din formula 1 nu se regasesc acum pe modele pe care le vedem pe strada..

  • dman, marţi, 21.09.2010 16:56
    paradoxul cuplu vs putere

    "versiunea RS a lui Clio beneficiază de un surplus de putere, dar nu şi de un cuplu motor mai mare" deci cam cum vine asta ??? Eventual un cuplu motor maxim mai mare ptr ca altfel am fi intr-un paradox. deci d-asta premiul ptr motorului anului este irelevant. Ptr ca in juriu sunt jurnalisti.