BMW X4

3.0 Diesel Turbo (30d) 258CP 4x4 Aut8

Calitate / Pret

3.5

Cel mai ieftin BMW X4 pe care îl poţi cumpăra în România costă 47.000 de euro. Versiunea xDrive30d, cea pe care am testat-o noi, pleacă de la 57.000 de euro. Diferenţa de 10.000 de euro îţi aduce, printre altele, o transmisie automată şi un motor cu 68 CP şi 160 Nm mai puternic.

În raport cu versiunile echivalente ale modelelor rivale, X4 se dovedeşte a fi mai ieftin decât Porsche Macan Diesel, dar mai scump decât Audi Q5 3.0 TDI şi Mercedes-Benz GLK 350 CDI, ca să nu mai vorbim despre Volvo XC60 facelift cu cea mai puternică motorizare diesel din ofertă. 

Exemplarul testat de noi avea o listă lungă de echipamente opţionale, iar din aceasta răsfoim cele mai scumpe elemente, printre care se numără sistemul de navigaţie BMW Professional, afişajul Head-Up, sistemul audio surround sound Harman Kardon, jante din aliaj de 19 inch cu anvelope M+S (1.000 de euro), scaune faţă reglabile electric cu încălzire şi memorie, faruri adaptive şi multe altele. În total, echipamentele opţionale alese au ridicat drastic preţul de achiziţie al exemplarului testat, doar acestea costând 22.217 euro cu TVA inclus, mai mult decât un hatchback compact cu echipare medie şi motor diesel. La fel ca în cazul multor altor maşini de test echipate extrem de bine, se poate trăi la volanul acestora şi cu mult mai puţine opţionale, dotările selectate pentru acest X4 fiind prezente şi în scop demonstrativ pentru a le ilustra funcţionarea.

În total, exemplarul din imaginile alăturate costă 79.250 de euro cu toate taxele, o valoare care ar fi fost suficientă şi pentru achiziţia unui X6 la mărime întreagă.

  • Adrian, vineri, 29.08.2014 15:29

    Pe cat de frumos este seria 4,5 si 6 pe atat de urat e X4 si X6.

  • dany, vineri, 29.08.2014 16:01

    Eu cred ca cel mai mare minus este designul! Cum va place voua asta mai mult decat vechiul X6 nu stiu... dar e chestiune de gust... Din punctul meu de vedere designerii BMW sunt in criza de idei... se vede ca au ajuns la limta si nu mai stiu ce sa inventeze ca sa diferentieze modelele intre ele... mie nu imi plac decat seria 5, seria 6, serria 6 GranCoupe si cam atat (si vechile X5/ X6 erau ”legate” ca estetica) ... in rest linia generala a arhitecturii modelelor BMW este eleganta dar detaliile (gen faruri, stopuri, spoilere etc.) mi se par adaugate acolo fortat... strica ansamblul designului fara a se incadra in linia fluida a caroseriei si avand uneori o agresivitate fortata (gen tuning nereusit)... spun asta ca fan BMW! PS Aceata saturatie a unei abordari de design se vede la multe marci la un moment dat )cand nu mai stiu ce sa aduca nou)... asa s+a intamplat de ex cu Mercedes E_Classe cu acele faruri rotunde care la urmatoarea generatie au fost doar putin stiliyate si ovalizate ...asa s+a intamplat si cu S_Class ale carui faruri "lacrima"dadeau ca nuca in perete etc...

  • slVW_83, vineri, 29.08.2014 17:36

    Masina snobaretului prost, incult si corupt!

  • kk, vineri, 29.08.2014 20:54

    mi se pare ca arata ca un porc mutant pe roti! pur si simplu imi repugna !

  • arhitect, vineri, 29.08.2014 21:34

    in clasele premium dejeaba mecanica e impecabila daca lipsteste stilul; o minte si o mana de designer ( italian ) ar face minuni; altfel ramane o masina oarecare , oricum mai putin reusita decat X5

  • dan_grc, vineri, 29.08.2014 22:12

    @dany Astea sunt dezavantajele unei game din ce in ce mai mari, nu cred ca exista criza de idei, este calculat, iar aceste calcule par sa fie corecte, nu prea au dat gres. La modelele care-ti plac m-as risca sa adaug si o seria 4:). @arhitect Asta a fost si ideea, sa nu fie mai reusita decat X5.

  • johnny_Zwee, sâmbătă, 30.08.2014 11:16

    aceasta marca nu trebuie catalogata gresit datorita unora dintre proprietari.

  • johnny_Zwee, sâmbătă, 30.08.2014 11:17

    sunt masini foarte bune

  • dany, sâmbătă, 30.08.2014 14:20

    @dan_grc Nu cred ca modelele BMW se vand pt design cipt renume! (renume care e datorat reusitei partii mecanice si imaginii de prestigiu ”premium”). Deabia asteptam sa plece Bangle sa vad ce va urma. Rezultatul este bun (la unele modele enumerate mai sus), neutru (seria 3 de ex) si ciudat la altele! (seria 1, seria 2 chiar desi linia laterala e superba, x3/ x4 etc) Hai sa ne imaginam ca acest X4 ar fi un Ssangyong! Cu exact aceeasi parte mecanica... cu laude de la presa de specialitate etc. Probabil vanzarile ar fi modice...

  • dany, sâmbătă, 30.08.2014 14:20

    @dan_grc Nu cred ca modelele BMW se vand pt design cipt renume! (renume care e datorat reusitei partii mecanice si imaginii de prestigiu ”premium”). Deabia asteptam sa plece Bangle sa vad ce va urma. Rezultatul este bun (la unele modele enumerate mai sus), neutru (seria 3 de ex) si ciudat la altele! (seria 1, seria 2 chiar desi linia laterala e superba, x3/ x4 etc) Hai sa ne imaginam ca acest X4 ar fi un Ssangyong! Cu exact aceeasi parte mecanica... cu laude de la presa de specialitate etc. Probabil vanzarile ar fi modice...

  • gigi_frana, marţi, 02.09.2014 16:04

    cel putin in RO, masina e cocalarism in forma pura.... in cel mai fericit caz,1% din proprietari vor avea mai multe clase decat trenul...

  • SnowM3, vineri, 12.09.2014 14:48

    "Modelul din Munchen accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.8 secunde şi poate să atingă o viteză maximă limitată de 234 km/h." Nu stiu de ce crede autorul ca o masina cu aerodinamica proasta, care pierde circa 35-40% din cei 258 CP in transmisia automata si tractiunea integrala ar putea depasi cei 234 km/h anuntati daca nu ar fi 'limitata'. Concluzia e ca singura limitare e data de puterea motorului si aerodinamica deficitara. Viteza maxima nu e limitata de constructor !

  • vaki, duminică, 04.01.2015 17:17

    79K pe un x4?/ Imi iau x6 fara problema!!