4.6
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, vineri, 17 decembrie

Rara Avis

Era motoarelor cu combustie internă a ajuns, cel mai probabil la apogeu. De aici, cel mai probabil, motorizările clasice vor fi nevoite să facă loc soluțiilor hibride sau celor complet electrice. Timp de mai bine de 100 de ani ne-am delectat cu simfonii ale cilindrilor, alimentate cu hidrocarburi, motoare ce livrează senzații direct în cerebel prin intermediul pedalei de accelerație. Cu siguranță ne vor rămâne pe vecie întipărite în minte.

După cum arată cifrele de vânzări, lucrurile nu stau bine pentru cei ce vor să alimenteze în continuare cu suc concentrat de dinozauri. Electricele și hibridele de tot soiul au creșteri de peste 100% de la lună la lună, în timp ce suratele lor pe benzină sau diesel scad cu câte două cifre în același interval. Dar dacă tot e să rămânem fără ele, măcar să o facem cu stil, nu?

Și ce mod mai bun să delectezi copilul din tine, însetat de arome octanice puternice, decât cu un V8 de peste 500 de cai? Fix asta propune BMW cu al său M550i, o mașină a cărei poză poate fi foarte ușor poziționată în dreptul cuvântului „sleeper”.

Acest BMW M550i este, în contextul actual, o pasăre extrem de rară, în condițiile în care rivalii săi tradiționali, Audi S6 și Mercedes-AMG E53 nu au sub capotă motorizări nici măcar apropiate ca performanță.

PREZENTAREA MAȘINII NOASTRE DE TEST

  • Edikkk, vineri, 17.12.2021 08:00

    Dar vai să ne uităm cu admiraţie exact la maşina care ne omoară cu poluarea ! Câtă prostie !! PS Să vedem dacă trecem cenzura.

  • Seriff, vineri, 17.12.2021 08:45

    ''Lucrurile nu stau bine pentru cei ce vor să alimenteze în continuare cu suc concentrat de pe vremea dinozaurilor'' - ce jurnalism, ce expresii de balta. @Edikk, uite totusi ca tu inca traiesti, se pare ca poluarea nu e atat de mare incat sa scapam de tine, mare pacat.

  • dan_grc, vineri, 17.12.2021 09:10

    Îl astept ca 520d mild hibrid la mana a doua, nu e pasăre rară, dar nu mă supăr :).

  • petrush, vineri, 17.12.2021 10:20

    Nu. la juma de pret iei 530dx, si ai si "arome cetanice" cum eronat zicea baiatu' mai sus. hai sa facem un efort sa terminam petrolul,pentru sanatatea generatiilor viitoare.

  • Alfy, vineri, 17.12.2021 10:40

    Nu stiu ce sa zic dar pe asa un site m-as astepta sa gasesc persoane pasionate de masini si domeniul auto care stiu sa aprecieze o masina de calitate indiferent de marca, pret, combustibil, vechime, etc. Mai ales ca orice masina are calitati si defecte si nu e totul alb sau negru. Sau macar care sa fie capabili sa aduca o critica obiectiva. Si deschizi un articol si gasesti doar diaree verbala si comentarii penibile de la aceiasi oameni care primesc de 10 ori mai multe downvot-uri decat like-uri si totusi continua sa raspandeasca hate-ul, trolling-ul si dezinformarea. Probabil ar trebui sa faceti ceva mai productiv cu timpul liber, mai ales daca nu va plac masinile. Abia asa se vede cat de limitati, frustati, rautaciosi si invidiosi suntem ca oameni si natie. De asta nici nu meritam lucruri bune.

  • ds, vineri, 17.12.2021 11:00

    Designul interior merită cu vârf și îndesat mânuța roșie ce i-ați dat-o. Mai ales combinația de piele maro (mă dor ochii de la culoarea asta) cu negru de la bord.

  • Je, vineri, 17.12.2021 11:54

    ''însetat de arome cetanice mari''?? Daca era Diesel sa zic ca mai intelegeam figura de stil aleasa dar din cate stiu eu masina e V8 benzina, deci in cel mai bun caz puteai sa zici însetat de arome "octanice"mari. La scoala am invatat ca cifra cetanica e un indicator de calitate al motorinei, cifra octanica e a benzinei. ;) Nu stiu ce scoli ati facut voi dar poate ca scoala pe care am facut-o eu e mai veche si mai proasta...

  • Andrei, vineri, 17.12.2021 12:54

    Aproape un GT. Dar cine a inventat cacaniul ala de la interior si capacele oglinzilor in nuanta aia ar trebui sa stea pe coji de nuca. Si indicativul modelului ar trebui eliminat, astfel masina ar ramane o surpriza. Din pacate 5 este o masina prea mare si grea, iar dimensiunile interioare sunt ridicol de mici. Foarte confortabila, insa cu inertie multa pe viraje si la schimbarile de directie. Nu vad niciun motiv sa iau un 550i in fata unui 340i.

  • inexorabil, vineri, 17.12.2021 15:36

    Prestidigitaţie, scuze. AM, mai corectaţi şi voi, măcar din când în când. Pentru că nu vreau să mă raliez vocilor care vă acuză făţiş de comoditate, de indolenţă, de neatenţie…

  • Corocsenie Adrian, sâmbătă, 18.12.2021 10:38

    O masina reusita de la A la Z dar cu viitor incert dupa 2030.

  • ^, sâmbătă, 18.12.2021 20:51

    pana atunci o sa mai ard multe cauciucuri cu ea. Si multe cisterne de benzina. Talpa... De neinteles pentru epilati oricum.

  • Ion, duminică, 19.12.2021 10:50

    @^ O arzi pe la munca de jos poate...saracie !

  • in gradina lu' Ion, duminică, 19.12.2021 17:46

    asa e Ioane, ai dreptate. Nu-ti vine sa crezi ca altii au si tu nu?

  • Ion, duminică, 19.12.2021 18:52

    @in gradina lu' Ion Pai tocmai asta e ca eu am si altii nu printre care si tu.

  • Kirotractor, luni, 20.12.2021 10:04

    Prea mare la 5m pentru gusturile, garajul, nevoile, dar și portofelul meu. :-) Preferabil oricum unui M5 la practic același zvâc, însă confort în plus și bănet în minus. Pe scurt, destule păcate li se pot ierta bavarezilor pe motivul admirabilei lor căpoșenii de a rămâne și ”uzați moral” cât se mai poate. P:S. ”Maroniul” ăla din interior e un vermillon de fapt și merge bine cu albastrul ext. (și mai bine cu un ”british racing green”, dar na, de gustibus...)