BMW Seria 1 Cabriolet facelift

3.0 135i

Motor / Transmisie

5.0

Până la lansarea versiunii M, vârful absolut al ceea ce-ți oferea BMW în gama Seria 1 era 135i. Și pentru că versiunea cabriolet nu are onoarea de a face cunoștință cu litera M decât prin intermediul unui kit estetic, 135i rămâne cel mai înalt punct în care poți ajunge atunci când vrei un Seria 1 care are capacitatea de a-ți explica liber ce înseamnă curenții de aer și un câmp vizual extins pe verticală.

Motorul testat nu are foarte multe secrete pentru fanii mărcii: șase cilindri twin-turbo, 306 cai aruncați pe puntea spate și o cutie automată cu dublu ambreiaj DCT pe care o poți struni și prin padelele din spatele volanului. Pentru cei care fac cunoștință cu acest motor pentru prima dată, detaliile de mai sus se traduc printr-un răspuns foarte prompt la apăsarea pedalei, printr-un ușor dans al fundului atunci când pleci în trombă și printr-o accelerație și prin reprize care nu țin cont de segmentul din care face parte mașina. Am mai testat compacte de peste 300 de cai cu tracțiune pe o singură axă, dar aici ai, pe lângă senzații, și controlul senzațiilor. Simți caii pe care-i ții sub control prin volan și înțelegi de ce cutia retrogradează sau simte că e nevoie de ceva mai multă relaxare pe autostradă, la limita superioară a vitezei legale. Atunci când ea există. 

Am vorbit despre faptul că butonul Sport, care stă cuminte lângă levier, te ține undeva între 5 și 6 mii de ture, te învață cum e viața în treptele medii și îți dă fiori pe șira spinării atunci când apeși accelerația la ieșirea din viraje?

  • Vasilica, marţi, 16.08.2011 13:09

    La 63000 de ieuro imi iau la dastari si emceveuri de ma plictisesc si ajung si din A in B ca si beamveu asta.

  • costos, marţi, 16.08.2011 13:13
    referitor la consum

    Mesterica, la consum am reusit si eu cu un motor de 2500 (6 cilindri in linie) si doar 192 cp sa scot in afara 6.5 dar nu am sarit de 130km/h si nu am dat kickdown. In Bucuresti insa, cand e liber 16-17% iar in zile pline 22. In orasele de provincie ca la carte 14%. Deci 135i-ul asta chiar consuma super bine zic eu. Merita 4 stele. :)

  • dan_grc, marţi, 16.08.2011 13:19

    Da, f scump ajunge cu toate dotarile, cine vrea aceasta motorizare poate apela la 335i sau chiar 535i, la preturi apropiate, cu spatiu si confort superioare.Oricum 135i este o bomba pe roti.

  • rzn.ozn, marţi, 16.08.2011 13:29
    Nu ne-a placut: Bord foarte simplist?

    bordul acela "simplist" nu prea il vad in nicio masina, ce vreti? un ipad infipt in climatizare? pana la urma e un seria 1, nu 7.

  • ScorpyonVAG, marţi, 16.08.2011 13:53
    @

    Deci consumul este unul foarte bun. Intre 9-13l /100km. Un prieten, avea acum vreo 5 ani, o Dacia 1310 pe carburator, din 1998, si toate erau reglate corect, iar consumul mediu era de intre 8%(mers economic), si 12% (mers sportiv), adica la 140km/h, viteza unei Dacii :)). Totusi eu sunt de parere, ca este prea scump.

  • Alex, marţi, 16.08.2011 15:37
    greşeală

    ... în gama Seria 1 era 335i. ... ????

  • xxx, marţi, 16.08.2011 15:55
    foto

    Felicitari pentru fotografii. Asa ar trebuie sa arate fotografiile de drive-test. Fara filtre graduale si lumina de blitz prost gandita ( la interior ).

  • LLP, marţi, 16.08.2011 21:15
    Draga Automarket ...

    Foarte tare articolul.si bine punctat ! Masinuta asta costa exagerat dar facand abstractie de pret este ceva de vis. Pe mine unul m-ar interesa un test cu / intre audi s4, insignia opc, passat r 36 ,bmw 335 i ,mercedes c350 sport.sau macar primele 3. chiar as dori sa vad cat de apropiate sunt celelalte de "3-ar" . Sau exista deja si nu am vazut eu. Multumesc !

  • LoL, marţi, 16.08.2011 22:21
    Test?

    Am o vaga impresie ca pozele nu sunt facute de voi si ca testul este inventat sau adaptat din alte surse. Oricum, daca printr-o minune este facut de voi, inseamna ca gradul de incompetenta se mentine. Au aparut o gramada de masini noi, care de fapt nici nu mai sunt noi, dar aici n-au fost prezentante. O GRAMADA. Testati ce apucati si voi. Are ATATIA ani acest model si e la CAPAT de drum. Sunt site-uri romanesti care au testat multe modele noi de la Brabus, iar voi n-ati testat nici macar un C-Coupe. Am observat ca Mercedes, care scoate de ceva timp modele impecabile, nu exista pt. voi, dar treaba voastra este sa prezentati modele noi si sa fiti impartiali, incompetentilor. Daca nu, transformati site-ul intr-unul de tip cancan si lasati masinile, ca oricum nu prea aveti legatura cu ele.

  • dudu, miercuri, 17.08.2011 02:25
    63.578 euro ?

    scuze, dar daca n-are vreun volan de diamanate si pedale din aur...nu prea vad cum isi merita masina asta banii...pana la urma e un amarat de seria 1 cu plafonul taiat si cu un motor mai acatarii cu 2 turbine, atat.

  • LauCalin, miercuri, 17.08.2011 03:14
    calitatea costa

    Scump? Pana la urma este un BMW. Si nu orice BMW. BMW nu are "talentul" de a construi masini ieftine, echivalentul sau la VW, adica un Golf Cabrio il iei la jumatate de pret. Insa nu asta e ideea, pentru ca oricum Golf Cabrio nu concureaza cu masina asta. Masina asta probabil a fost contruita sa fie cea mai buna din segment din mai toate punctele de vedere. Iar cand urmatorul pas este M poate ca totul e justificat. Ca idee, de la cat porneste cel mai ieftin Seria 5 si la cat ajunge un M5?

  • unckle, joi, 18.08.2011 13:29

    @LoL, Mircea a fost in concediu, iar BMW i-a facut "cadou" masina timp de cateva zile ... una alba parca :)

  • Vasilica, luni, 22.08.2011 10:50

    Ce sa le explici romanilor ce e alea masini. Toti carutasii compara BMW cu Dacia ce pretentii de gandire occidentala sa ai la noi.

  • GTS, marţi, 23.08.2011 22:19

    atunci hai dai tu 70 de k de euro pe un bmw seria 1 ce spui ? de ce sa nu imi iau la banii aia un m 5 sh aproape nou sau un E-CLASSE CABRIO 2011?