Motor / Transmisie
Până la lansarea versiunii M, vârful absolut al ceea ce-ți oferea BMW în gama Seria 1 era 135i. Și pentru că versiunea cabriolet nu are onoarea de a face cunoștință cu litera M decât prin intermediul unui kit estetic, 135i rămâne cel mai înalt punct în care poți ajunge atunci când vrei un Seria 1 care are capacitatea de a-ți explica liber ce înseamnă curenții de aer și un câmp vizual extins pe verticală.
Motorul testat nu are foarte multe secrete pentru fanii mărcii: șase cilindri twin-turbo, 306 cai aruncați pe puntea spate și o cutie automată cu dublu ambreiaj DCT pe care o poți struni și prin padelele din spatele volanului. Pentru cei care fac cunoștință cu acest motor pentru prima dată, detaliile de mai sus se traduc printr-un răspuns foarte prompt la apăsarea pedalei, printr-un ușor dans al fundului atunci când pleci în trombă și printr-o accelerație și prin reprize care nu țin cont de segmentul din care face parte mașina. Am mai testat compacte de peste 300 de cai cu tracțiune pe o singură axă, dar aici ai, pe lângă senzații, și controlul senzațiilor. Simți caii pe care-i ții sub control prin volan și înțelegi de ce cutia retrogradează sau simte că e nevoie de ceva mai multă relaxare pe autostradă, la limita superioară a vitezei legale. Atunci când ea există.
Am vorbit despre faptul că butonul Sport, care stă cuminte lângă levier, te ține undeva între 5 și 6 mii de ture, te învață cum e viața în treptele medii și îți dă fiori pe șira spinării atunci când apeși accelerația la ieșirea din viraje?
La 63000 de ieuro imi iau la dastari si emceveuri de ma plictisesc si ajung si din A in B ca si beamveu asta.