Audi S1

2.0 TFSI

Tinuta de drum

5.0

Dacă lăsăm deoparte răspunsul fenomenal al unui motor care duce un model de segment mic în zona de putere rezervată de obicei aşa-numitelor hot hatch-uri, adică modelelor compacte foarte puternice, modul în care noul S1 se ţine de şosea rămâne principalul feature al maşinii.

În mod normal, sistemul de tracţiune integrală permanentă quattro trimite 90% din cuplu roţilor din faţă, însă repartiţia se poate răsturna la nevoie, atunci când roţile din spate pot primi la rândul lor până la 90% din cuplu. Cu ajutorul unei distribuţii bune a maselor (60-40 faţă-spate) şi a unui diferenţialul Haldex care se regăseşte tradiţional pe sistemul quattro al modelelor Audi, noul S1 are un comportament de şosea pe care nu l-am mai întâlnit în acest segment. Dacă despre Mini se spune că se simte ca un kart, S1 este în ciraje un kart pe şine pentru care subvirarea este un termen interzis. Partea bună este că, în tot acest tablou, S1 rămâne o maşină care poate fi folosită în oraş, pentru că suspensiile sale - deşi rigide - nu te vor face să-ţi muti involuntar limba la trecerea peste obstacolele clasice ale oraşelor româneşti.

Realitatea este că inginerii Audi au avut foarte mult de lucru la dezvoltarea acestei maşini. Iar spatele său este complet diferit de cel al lui A1. De la suspensiile Multilink care aşează maşina mult mai bine pe asfalt până la integrarea întregului ansamblu al sistemului de tracţiune integrală, S1 s-a schimbat dramatic şi este, practic, altă maşină în comparaţie cu cea din care derivă. Mai mult, garda la sol a coborât şi ea, astfel că eşti cu 3.5 centimetri mai aproape de sol. Iar direcţia electromecanică este una dintre cele mai naturale pe care le-am regăsit pe o maşină de dimensiuni medii şi mici.

Dacă pe şoselele suedeze am avut de furcă cu regulile stricte ale Scandinaviei, am putut să observăm mult mai bine capacităţile maşinii în condiţii extreme pe un lac îngheţat, acolo unde dimensiunile ultracompacte ale lui S1 şi sistemele electronice de sub modelul Audi s-au legat pentru a-mi demonstra ca manevrabilitatea n-a fost niciodată mai "acasă" decât în cea mai mică sportivă din portofoliul nemţilor.

  • Marc, luni, 31.03.2014 20:38

    Nice! Audi face treaba din ce in ce mai buna. Nu m-ar mira sa depaseasca bmw in lume anul asta. Sa bati mini cu o masina care acum doi ani nu exista! Tare.

  • Subotic, marţi, 01.04.2014 12:37

    Bate BMW my ass. Cu ce, cu matriosca? Toate sunt la fel. Au avut nevoie de designer doar sa faca o masina, restul sunt la scara.

  • Superman, miercuri, 02.04.2014 12:18

    Alt articol scris pe genunchi. Cand in germania (audi.de) versiunea cu 2 usi pleca de la 29.950eur cum sa fie la noi peste 40.000. Este penibil ca doar un pasionat cititor de presa de specialitate sa fie mai informat decat voi. Ar trebui sa mearga invers. Daca il iau la puricat multe inadvertete. Gen "este disponibil încă de la 1600 Nm". 1600Nm... e camion?

  • mircea, vineri, 08.08.2014 18:24

    @Superman Preţ de pornire în România: 31.700 de euro. Şi acum, să vedem ce spuneam la lansare, când nu se ştia încă preţul: "consider că ne putem aştepta la un 32.000 elegant pentru noul S1 în versiunea cu trei uşi". Acum, acestea fiind spuse, maşina testată de noi, aşa cum era ea echipată, ajunge la peste 43.000 de euro lejer. Un weekend plăcut.