
Tehnologie
Alfa Romeo Junior are un instrumentar de bord complet digital de 10.25 inch. Ceasurile de bord nu pot fi configurate, doar partea din mijloc poate fi schimbată. Doar că ești nevoit să faci acest lucru din sistemul multimedia, ceea ce nu mi se pare foarte intuitiv.
Sistemul multimedia are 10.1 inch și o grafică bună. Acesta se mișcă fluent și nu am văzut să se blocheze vreodată. Meniurile sunt simple, clare, iar șoferul poate configura aceste meniuri din sistem în orice mod.
Mai mult, Junior vine echipat și cu niște jocuri incluse de care te poți folosi când te plictisești. De menționat că jocurile pot fi folosite doar când stai, pentru că odată ce te pui în mișcare, sistemul îți blochează accesul.
Mi-a plăcut că deasupra ecranului, care apropo era mult orientat către șofer, ai niște butoane cu scurtături. Ai un buton de Home, care te duce la pagina principală, indiferent în ce meniu ești și mai ai o scurtătură care te duce direct la setările mașinii.
Designul e respingător, partea frontala parcă a fost desenata de un nevrotic după ce s-a dat cu capul de perete. Linii peste linii in toate direcțiile și o grămadă de detalii în plus. Stellantis și designerul nu au înțeles filozofia de design a Alfa: curat, simplu și emoțional. Dacă asta e limbajul de design pe care vor merge și la viitoarele modele din gamă îmi e teamă că Stellantis va distruge și Alfa cum distrug Maserati. Nu-mi imaginez ca cineva sa cumpere modelul ăsta doar pentru că îi place cum arată, cum se întâmpla de multe ori cu Alfa. Atâția cumpărători au acceptat renumitele probleme de fiabilitate din trecut, atrași fiind de designul emoțional.