
Design
Junior are acel design la care nu există cale de mijloc. Fie îți place, îl adori, fie vei spune că italienii au consumat prea mult Campari. Oricum consideri, nu putem nega faptul că Junior are un design care va atrage multe priviri.
Design-ul este unul agresiv și sportiv. Grila Scudetto, deja simbolică pentru Alfa Romeo, poate fi personalizată. Poți alege din două variante, Leggenda și Progresso.
Grila Leggenda va avea scris numele producătorului cu litere cursive, exact ca pe mașinile de Formula 1 Alfa Romeo din anii 50. Grila Progresso, prezentă și pe modelul meu de test, vine cu o serie de elemente care formează o parte din sigla Alfa Romeo.
Cum spuneam, am avut de-a face cu vopseaua Rosso, adică una roșie, cum îi stă bine oricărui model Alfa. Am avut de-a face cu cele mai mari jante, adică de 18 inch, iar mânerele ușilor din spate sunt poziționate sus.
În partea din spate, avem o zonă tăiată în stil coda tronca, iar stopurile full LED sunt formate din 3 elemente distincte.
Designul e respingător, partea frontala parcă a fost desenata de un nevrotic după ce s-a dat cu capul de perete. Linii peste linii in toate direcțiile și o grămadă de detalii în plus. Stellantis și designerul nu au înțeles filozofia de design a Alfa: curat, simplu și emoțional. Dacă asta e limbajul de design pe care vor merge și la viitoarele modele din gamă îmi e teamă că Stellantis va distruge și Alfa cum distrug Maserati. Nu-mi imaginez ca cineva sa cumpere modelul ăsta doar pentru că îi place cum arată, cum se întâmpla de multe ori cu Alfa. Atâția cumpărători au acceptat renumitele probleme de fiabilitate din trecut, atrași fiind de designul emoțional.