Warranty Direct: Honda, Toyota şi Mercedes-Benz, în topul fiabilităţii motoarelor
Warranty Direct, furnizorul numărul unu de garanţii independente în Regatul Unit, a publicat un top al celor mai fiabile zece mărci la capitolul motorizări, precum şi al celor mai puţin fiabile zece mărci în materie de motoare.
Honda, Toyota şi Mercedes-Benz au reuşit să se claseze pe primele trei poziţii într-un top de fiabilitate al motoarelor realizat de Warranty Direct. Topul este realizat în baza datelor proprii, obţinute prin analizarea a peste 50.000 de poliţe de extindere facultativă a garanţiei, cei de la Warranty Direct fiind furnizorul numărul unu pentru asemenea servicii pe piaţa din Regatul Unit. Englezii spun că s-au concentrat pe fiabilitatea motoarelor pentru a obţine date care interesează şoferii în mod special, deoarece o defecţiune la motor poate să ducă la reparaţii extrem de costisitoare, care pot atinge un procent important din valoarea unui automobil.
La polul opus în materie de fiabilitate a motoarelor s-au clasat constructori pentru MG Rover, Mini şi Audi. Cel mai slab dintre aceştia, MG Rover, are o rată de defect de 1 din 13 vehicule asigurate, urmat de Audi cu un defect la 27 de unităţi asigurate şi de Mini, cu un defect la 40 de vehicule asigurate. Costurile aferente reparaţiilor au fost şi ele studiate, în top fiind clasată marca Range Rover, cu ale sale Range Rover Vogue şi Range Rover Sport, unde costul unor reparaţii a atins o valoare de peste 12.000 de lire sterline.
Clasamentul Warranty Direct al fiabilităţii motorizărilor |
|||
CELE MAI PUŢINE DEFECTE |
|||
Poziţie | Producător | Rată de defect în procente | Rată de defect la număr de unităţi |
1 | Honda | 0.29% | 1/344 |
2 | Toyota | 0.58% | 1/171 |
3 | Mercedes-Benz | 0.84% | 1/119 |
4 | Volvo | 0.90% | 1/111 |
5 | Jaguar | 0.98% | 1/103 |
6 | Lexus | 0.99% | 1/101 |
7 | Fiat | 1.17% | 1/85 |
8 | Ford | 1.25% | 1/80 |
9 | Nissan | 1.32% | 1/76 |
10 | Land Rover | 1.38% | 1/72 |
CELE MAI MULTE DEFECTE |
|||
Poziţie | Producător | Rată de defect în procente | Rată de defect la număr de unităţi |
1 | MG Rover | 7.88% | 1/13 |
2 | Audi | 3.71% | 1/27 |
3 | MINI | 2.51% | 1/40 |
4 | Saab | 2.49% | 1/40 |
5 | Vauxhall | 2.46% | 1/41 |
6 | Peugeot | 2.26% | 1/44 |
7 | BMW | 2.20% | 1/45 |
8 | Renault | 2.13% | 1/46 |
9 | Volkswagen | 1.91% | 1/52 |
10 | Mitsubishi | 1.70% | 1/59 |
Via Telegraph
-
men, miercuri, 23.01.2013 14:53
bine ca Saab-ul sta bine ca in rest nici nu conteaza :))
-
cenzurat0005, miercuri, 23.01.2013 15:03
ex. intr-o tara X in care sunt 1 mil bmw, 500k audi ,200k toyota,1000 daci,500 lada si 100 nano. credeti ca la un test de fiabilitate pe primele locuri ies dacia,lada si nano, iar la polul opus celelalte trei,exact asa e topul fiabilitati de mai sus.
-
Paul, miercuri, 23.01.2013 15:13
Asa o fi. Insa eu as tine cont si de oferta de motorizari a unei companii precum si de schimbarea garniturii de motoare oferite. Spre exemplu, daca honda si toyota au 3 motorizari pe care le echipeaza pe modele de 5-6 ani, iar audi are 13, in o multime de configurari cu transmisii, e mai mare incidenta de defectiuni.
-
dan, miercuri, 23.01.2013 15:14
Ca om care a stat pe langa altii care cunosc motoarele de masini ca pe propriile maini, pot sa spun ca am aflat niste lucruri mai mult decat interesante despre motoarele facute de Honda. In primul rand, tolerantele la fabricatie sunt printre cele mai mici din industrie, cu mult superiori urmatorilor clasati. In al doilea rand, componentele cu uzura foarte mare, cum ar fi pistoanele, arcurile de supapa, arborele cotit, sunt intarite/forjate cu mult peste normele industriei si necesitatile standard ale lor, ceea ce permite suprasolicitari indelungate fara ca ele sa cedeze. Un exemplu extrem de genul asta am vazut la un S2000, care permite instalarea pe motor stock a unui sistem turbo aftermarket fara nici o modificare in blocul motor sau in distributie, ceea ce inseamna ca motorul rezista fara probleme la de 2-3 ori cuplul original, o valoare enorma la un motor care este facut sa fie normal aspirat, cu o compresie mare. Spre deosebire de altii, scurtele lor participari in Formula 1 le-au folosit foarte mult in a aplica la scara larga tehnologii si materiale specifice competitiei, si stim foarte bine cat de solicitate sunt motoarele in F1. Plus multe alte amanunte pe care nu le mai retin, insa fascinanta este grija lor pt cel mai mic detaliu in ceea ce priveste un motor. Merita pe bune primul loc. Opus acestora, am auzit numai lucruri proaste despre Range Rover si modelele franceze. Repet, de la oameni care stau toata ziua cu nasul in motoare.
-
Misha, miercuri, 23.01.2013 15:48
In concluzie, unde-i VAG la capitolul fiabilitate? Pe nicaieri!
-
ztele, miercuri, 23.01.2013 15:49
@cenzurat: faci parte din aia care nu inteleg la ce se refera topul. Warranty direct prezinta defectele cu procentaj invers, nu cu numar total de unitati, deci Honda are o masina defecta din 344, nu 10% din total. Asadar, argumentele tale sunt absolut irelevante.
-
Misha, miercuri, 23.01.2013 15:59
@ztele Lasa-l domnule, nu-l mai cenzura pe cenzurat! E falnic posesor de Golf TDI si visul vietii lui e un Haudi A6 cu 500 000 km reali parcursi, da' cu ceasu' dat peste cap, asa, sa moara de ciuda toti "jmecherii" din ghetou. Vezi ca acusica o sa te insulte spunandu-ti ca esti posesor de abonament RATB!
-
Andy, miercuri, 23.01.2013 16:05
In general cu cat un motor e mai complicat si depinde de mai multa electronica e mai putin fiabil. Majoritatea motoarelor vandute de Honda in lume sunt aspirate pe benzina si e normal sa fie mult mai fiabile decat cele cu turbina care reprezinta grosul vanzarilor producatorilor gen VW, Bmw, Peugeot sau Audi. E bine totusi ca fiabilitate generala e foarte mare la motoarele moderne, sub 8% rata defectelor. Daca aveam producatori cu 20% era o problema.
-
Vasilica, miercuri, 23.01.2013 16:28
Deci sa ne luam toti masini de la japonejii.
-
cenzurat0005, miercuri, 23.01.2013 16:51
MIHAITA ai probleme grave la mansarda, propun sa iti faci cont si sa comentezi despre subiect,nu sa faci pe mascariciu la comentarile altor persoane ..i..
-
BaditzaEx, miercuri, 23.01.2013 17:01
surprinzator testul iar pt latratorii care sustin ca ar fi partinitor ii rog sa faca un drum pana-n UK, este una din cele mai mature piete... nu poti spune ca X marca predomina... 2 la mana loveste si-n marcile englezesti si-n cele japoneze, da este Honda pe primul loc si Toyota tot pe podium dar observam ca Mitsubishi nu sta prea bine... multi latra putini inteleg, macar minimal...
-
Nokian, miercuri, 23.01.2013 17:08
Concluzia e una,marcile germane(audi,bmw,vw) stau prost la capitolul fiabilitatea motoarelor.
-
Thor, miercuri, 23.01.2013 17:22
Sansa sa se intample anumite evenimente, bune sau rele, pentru anumite elemente, dintro anumita baza analizata, este direct proportionala cu ponderea acelor elemente in respectiva baza analizata. QED
-
AndreiRN, miercuri, 23.01.2013 17:33
Da, foarte real si pe piata internationala si daca te uiti mai atent sub poleiala observi si motivul lipsei de fiabilitate a unor masini populare.
-
dan_grc, miercuri, 23.01.2013 17:45
Probabil ca este un top destul de realist, dar nu trebuie privit doar ca producatorul X este cu 7 pozitii sub producatorul Y, pt ca la defecte propriu-zise unele diferente nu sunt chiar asa de mari pe la mijlocul clasamentului. Dar ceea ce ma surprinde cu adevarat, daca privesc doar acest top, este faptul ca Mercedes este deasupra Lexus, chiar si Jaguar deasupra Lexus, deci Samba unde esti sa spui ca Mercedes a ajuns praf la fiabilitate, sa mai vorbim de cate motorizari are Mercedes si cate are Lexus? De Bmw nu mai zic ,este praf, cu toate ca nu e departe de Mitsubishi, adica o japoneza fiabila cum ar veni, dar deasupra Saab, deci Cuantic, Saab nu este cea mai fiabila marca europeana:P. Singura chestie de eroare , ca sa zic asa, este ca nu se precizeaza natura defectiunilor la astfel de statistici, o chestiune f importanta, si la fel costul unui defect, cred ca oricine ar prefera 2-3 defecte rezonabile si nu prea costisitoare decat unul important si costisitor.
-
LauCalin, miercuri, 23.01.2013 18:39
Exceptand faptul ca Mitsubishi a cazut mult in timp ce Fiat a crescut dpdv al fiabilitatii, sincer sa fiu acest clasament nu prea ma mira. Asa cum am mai spus si in trecut, daca vrei o masina fiabila trebuie sa te uiti mai intai in ograda japonezilor. Daca vrei si altceva de la o masina trebuie sa cauti un compromis. Iar in cazul asta te uiti in curtile europenilor. Dar asteapta-te sa vizitezi mai service-urile. In rest nimic nou sub soare: VW care face masini foarte fiabile doar in viziunea celor care doar de masini nemtesti au auzit, Renault care se lauda ca a crescut fiabilitatea cu Megane 3 si se pare ca se cam repeta povestea la fel ca la Megane 2, PSA care sta ceva mai bine ca Renault si Volvo care e tot undeva sus in ceea ce priveste fiabilitatea marcilor premium, fiind pe o pozitie constanta de mai bine de 10 ani, si aceiasi pozitie in varf din partea celor de la Jaguar de vreo 5-6 ani.
-
ztele, miercuri, 23.01.2013 18:42
@dan: oricum diferentele sunt foarte mici, cel putin in top 10. 9-3ul a fost in topul Dekra in 2007, 08, 09 si 2010, acum... din moment ce nu se mai fabrica, e oarecum normal.
-
dorin, miercuri, 23.01.2013 18:54
Daca a ajuns FIAT(vai mama lor) peste Audi, WV, Mitsubishi, BMW si restul,pregatiti-va de APOCALIPSA !
-
Partial, miercuri, 23.01.2013 18:57
Cam socant topul pt multi de pe aici...multi comentau pe aici ca honda nu mai e ce a fost in fiabilitate dar iata ca raman lideri detasati. Nu il vad pe zarnesteanu comentand, el fiind cel mai aprig contestatar al hondei de pe automarket.
-
inexorabil, miercuri, 23.01.2013 19:17
Totusi, tineti la "veridicitatea" si "valoarea" topurilor, bag de seama......Si totusi, la pomul laudat o sa va duceti cu sacul avand fixat topul "fiabilitatii" in minte? Ba si la siguranta cresc toate in bloc, formidabil, globalizarea a fost invinsa ad-hoc :D......Doamne, ce creduli mai suntem, uite asa ne vor "imbrobodi" orisice "investigatie" si orisicare pisicher; nu degeaba se spune ca lumea este taman pregatita sa cada in plasa antihristica....... Bineinteles, se "subintelege" ca GM nu este buna de nimic, iar Saab (ca sa raspund inaintea lui Cuantic, daca-mi permite) se zbate undeva in pluton. Dar - numai asa, de complezenta - observa careva ca s-a pronuntat doar o entitate juridica dintr-o singura tara, deci nu poate fi socotit un criteriu suficient pentru a incepe sa generalizam?! Si, in fapt, ce fel de defecte s-au luat in calcul, vorba lui Dan? Ba mai mult, oare Honda si Toyota nu produc masini chiar in UK? - asadar, cine ne poate convinge ca aceste doua nipone nu i-au "manjit'" pe realizatorii "topului"?......Si inca n-am terminat lista anomaliilor evidente: cum beep-beep Volvo se situeaza intre doi frati: Toyota si Lexus?! Epilog: intotdeauna cei nebagati in seama vor straluci fix la calitatile care le sunt public contestate. Peste 50 de ani, nu stiu cate dintre "premiantele" astea vor mai insemna ceva sau daca vor mai fi integre sau macar daca vor porni la prima cheie (sau la "engine start", dupa caz), insa nu ma indoiesc ca "americanele" si "suedezele" (mai ales cele clasice din ambele categorii) vor avea o valoarea tehnica si sentimentala cu nimic alterata, bucurandu-se laolalta de cele mai multe si mai apreciate descoperiri, inovatii si aplicatii din lumea auto, fata de care "fiabilele" pe hartie pot cel mult visa......
-
inexorabil, miercuri, 23.01.2013 19:25
Ati auzit de acest cuvant atat de incetatenit astazi: BRAM-BU-REA-LA ?! Asta in loc de PS.
-
un broscar, miercuri, 23.01.2013 19:38
bre nea Dorin , dreptate ai daca si bulangii aia de macaronari au ajuns in top ( dupa Lexus ) se duce dracului lumea asta. :))) acu pe bune, daca italienii ar avea si o electronica pe masura motoarelor si designului ar fi mult mai sus la vinzari.
-
Mircea, miercuri, 23.01.2013 19:53
Eu vad topul asta astfel: E fals atat timp cat Audi si BMW sunt clasate la coada si date ca exemple negative =)) In rest sa traiti si sa va bucurati de BMW-uri si Audi cat mai mult. Toyotele si Hondele nu sunt bune pentru voi, ca sunt simple si nu se strica. Mai bine premium germana stricata decat japoneza mergand. P.S. Oare de asta nu vad romanii melteni si masini japoneze prin Germania ? Sunt atrasi de Audi-urile si BMW-urile din service-uri ?
-
@Mircea, miercuri, 23.01.2013 20:00
Nu crezi ca esti amuzant sa bagi pe gat Honde si Toyote? Daca pt tine este litera de lege acest top, uite Mercedes sta bine de ex. Si n-am vazut pe nimeni de aici sa spuna ca este fals, tu esti singurul.
-
SaabCuantic, miercuri, 23.01.2013 20:05
Nostim este că nu văd...Hyundai-Kia!?! Ăştia sunt dintr-o categorie specială: nu sunt băgaţi în seamă (ca să citez expresia lui @inexorabil), dar nici n-au nici o taină cu fiabilitatea, ceea ce se poate estima doar "din ochi". Şi totuşi, vor umple lumea ca o maree neagră...VAG, Toyota şi GM, păzea! Başca sud-coreenii vă vor copia subtil, dar sistematic :)
-
@dan_grc, miercuri, 23.01.2013 20:06
Probabil ??? Eu zic sa te trezesti la realitate si sa intelegi la ce se refera topul: Audi si BMW sunt departe de japoneze. Dar departe tareeeeeeeee. Germanii sunt cu cativa ani in urma, de aia isi schimba germanii masinile cu japoneze :)
-
dan_grc, miercuri, 23.01.2013 20:11
@Cuantic Pai coreenii ofera 7 ani garantie si-n curand vreo 10-12 ani chiar, deci ce mai conteaza daca vor avea defecte sau nu, garantia este pe viata aproape, pe viata masinii.
-
@@Mircea, miercuri, 23.01.2013 20:13
Am bagat eu ceva pe gat cuiva ? Am zis eu ceva de Mercedes ? Tu stii sa citesti sau esti posesor de Audi sau BMW ???
-
SaabCuantic, miercuri, 23.01.2013 21:13
Dane, dar te-ai uitat măcar la un reportaj dintr-o fabrică Hyundai? Cam sprinten se mişcă maşinile alea pe liniile de asamblare, input-ul uman este neconcludent şi superficial, iar automatizarea sufocă atmosfera. Bine, toţi constructorii se comportă la fel, dar, în atare condiţii, tot nu pricep cum de sporesc anii de "garanţie" şi cum se perfecţionează sistemele de siguranţă, dacă 1) puţini investesc enorm în cercetare-dezvoltare, precum GM şi Volvo - şi 2) o maşină în sine nu beneficiază astăzi de atenţie finală scrupuloasă (din păcate, şi GM o scaldă din acest p.d.v.). N-are rost să ne facem că ninge: totul-totul gravitează acum în jurul profitului cu orice preţ (care nu se referă la investiţii pe măsură, ci la ropote de minciuni deşănţate!). Cât despre Saab: Saab de după '93 nu este Saab în fond, plus că, împreună cu Rover, sunt singurele mărci din acest "top" care nu mai scot nimic la ora actuală, deci de unde "corectitudine"? PS: ups, nu-i mai aud muştiucul "amicului" @BMW; OK, topul este aiurist, dar...măcar un zumzet ceva despre "Germăni, ză motor of ză iunivărs".
-
dan_grc, miercuri, 23.01.2013 21:43
Cuantic, sa stii ca eu nu consider Bmw in acest top c-ar sta rau, chiar daca pare ca sta rau, iti spun si de ce...pe langa ce-am mai spus ca nu se precizeaza natura defectelor si costul lor, dar calculand strict dupa acest top: un motor cu probleme din 45 da? Adica la 100 de motoare ar veni putin peste 2%, sa zicem 2.2-2.3 %, sau si mai bine ca sa nu vorbesc de motoare cu virgula, la 1000 de motoare 22 au probleme, desigur sunt multi care au 5-10 motoare cu probleme, dar la bogata oferta de motorizari, (mai bogata si decat la Mercedes, cel putin ca trepte de putere pe aceeasi cilindree), la complexitatea si performantele pe care le ofera, sincer mi se pare rezonabil, si asta ar fi valabil si pt multi altii, nu doar la Bmw, dar e clar ca mare parte dintre cei care ofera multe motorizari stau mai prost in astfel de topuri, exceptand Mercedes care au si ei multe, in rest atat Honda cat si Lexus mai ales au mult mai putine motorizari, si ca drept dovada ca probabilitatea sa ai ceva mai multe defecte creste odata cu complexitatea motorizarilor sta si-n pozitia Lexus dupa Toyota, de la 0.58% la 0.99%. Eu pun pariu ca daca ar fi fost luata in calcul si Dacia in acest top, s-ar fi clasat mai bine decat multi, din aceleasi motive ce tin de simplitate, mai ales cu motorizarile vechi aspirate de 1.4 si 1.6, dar cred ca e mai bine sa nu apara nici pe viitor ca nu e exclus sa apara pe langa Toyota si atunci n-ar fi deloc bine, In privinta Saab ai dreptate, nu mai exista de ceva timp pe piata plus ca are si scuza, justificata sau nu, c-au tot primit motorizari de la altii, bune sau rele au fost obligati sa le accepte. Iar despre coreeni, sincer n-am avut curiozitatea sa vad clipuri cu procesele lor de fabricatie, dar daca ofera super garantie...:)
-
inexorabil, miercuri, 23.01.2013 21:44
Doar "invechitele" - americane, germane si japoneze (in masura cat de cat egala, nu este o ordine relevanta) - duduie de fiabilitate generala, in rest......Dumnezeu cu mila si guvernul cu fomila. Harasho, tovarisci ?!
-
@dan_grc, miercuri, 23.01.2013 21:58
BMW nu sta rau deloc daca-l compari cu Audi. Daca-l compari cu Toyota e varza, sau varzulica sau la baie. Si acum sa facem lumina: Daca o firma nu e in stare sa faca 50 de motoare diferite, atunci sa faca 5 si bune. Insa este foarte bine stiu ca motoarele de putere care sunt turate la maxim de meseriasii care fac drifturi pe drumurile publice cedeaza mai repede decat motoarele conduse de oameni mai normali. Deci ideea ar fi foarte clara: motoarele de la Audi si BMW cedeaza mai repede decat altele si din cauza ca "sunt abuzate" si conduse de persoane care nu inteleg ca masina e mijloc de transport ci cred ca e mijloc de a te da smecher si a scoate fum din roti prin cartier. Asa cum si Volvo pe langa faptul ca face masini foarte sigure, este o marca care nu ajunge pe mana la toti ciupalacii.
-
zarnesteanu, miercuri, 23.01.2013 22:08
Cei carora le-a crescut tensiunea si s-au ambalat de nervi (sau de fericire) ... inspirati lent si profund. In primul rand este ridicol sa mai spui in ziua de azi ca x sau y face motoare proaste. Experienta este deja de peste 100 de ani si doar un ageamiu sau incepator s-ar mai lovi de probleme. Baza de date este enorma si ai de unde te inspira. Cineva remarca mai sus ca procentele sunt infime si are mare dreptate. Nu mai suntem in anii 50-60 cand trebuia sa schimbi motorul complet la fiecare 70k de km. In al doilea rand, cum iarasi s-a spus mai sus, depinde foarte mult de natura incidentului pe care il ai. La inceputul anilor 2000 VW a avut probleme enorme cu injectoarele pe fiecare cilindru. A fost o componenta, si odata schimbat furnizorul de injectoare, motoarele au mers brici. Deci VW are motoare proaste? Tipul cu honga si motoarele peste normele industriei mi-a luminat ziua :):):) Adevarul este ca fiinta umana nu va inceta niciodata sa ma uimeasca prin profunzimea gandirii, credulitate, naivitate etc.. Fratica tu stii ce-i aia o toleranta, un control de calitate, etc? Ai idee cu ce se mananca productia industriala? Ai tras vreodata la viata ta o line pe un proiect? Intrebari retorice. La o masina in ziua de azi fiabilitatea motorului e ultima din grijile pe care le am la achizitionare. Daca are probleme in primii 80k km e in garantie. Daca a trecut de pragul asta si il exploatezi corect ai sanse maxime sa treci de 500k km, cifra de la care nu ma mai intereseaza cine e pe primul loc sau ultimul. Mercedes inaintea lu' legzuz? Pai cum asa? Ce porcarie, alt sondaj platit de magarii astia de nemti.
-
dan_grc, miercuri, 23.01.2013 22:08
@@dan_grc In afara de faptul ca esti un "no-name" si ca iar apare comparatia Bmw vs Toyota facuta de cei ca tine, altceva mai nou? Normal ca nu, si fii atent ca nu toate masinile sunt doar mijloace de transport, asta e parerea ta si celor ca tine, dar e normal pana la urma sa inteleg dc unele "cutii" pe roti au un mare succes.
-
inexorabil, miercuri, 23.01.2013 22:11
Ah, mersi de "compliment", suedezule, eu nu te-am gratulat in niciun fel......M-am impacat cu Cuantic, daca n-ai aflat inca, iar el a pus eticheta cea mai pertinenta pe masinile GM din trecut : foarte frumoase (nu toate, evident), dar......nepractice astazi. Spre deosebire de tine, eu nu prefer "cultul personalitatii": el este un tip sclipitor, OK, si eu n-am nicio sansa sa-l bat in rationamente, dar, totusi, ramane om, intotdeauna om. Nicio amicitie nu rezista mult pe lume, decat arareori si ici-colo, deci, cu prima ocazie in care vor aparea "nasoale" intre mine, Cuantic si Dan-grc, se va sparge triumviratul. La urma urmei, fiecare dintre noi pretuim mai mult camasa decat sacoul, adica nu vom renunta sau renega propriile pasiuni doar de dragul ca ne "cucereste" discursul unuia sau al altuia. Eu iti propun sa vezi lucrurile intr-o maniera mai moderata; Dan nu merita acel calificativ urechist aruncat de tine......Deci nu te lasa "contaminat" de naravurile detractorilor si nu uita ca eu nutresc o parere buna despre Volvo, favorita ta. Nu observi ce sublinia Cuantic si ce admite orice om cerebral: GM si Volvo, asii investitiilor in programe de siguranta? Mmm, putin echilibru ai putea incerca?
-
Wowww, miercuri, 23.01.2013 22:40
Trebuia sa apara o serie de frustrati care baga cliseele vesnice "o porcarie de top" "platit de nu stiu cine". Si alt destept "parnesteanu" sau parca era cu Z , care spune el, cu marea lui intelepciune, ca la o masina noua nu intereseaza fiabilitatea motorului, ca dupa ce iese din garantie ajungi fara probleme la 500 mii km. Ipocritia atinge cote maxime la unii
-
AndreiRN, miercuri, 23.01.2013 23:25
Adevarul doare pe oameni necinstiti.
-
@zarnesteanu, joi, 24.01.2013 00:17
Esti prost sau te prefaci? Te rog sa imi raspunzi,ori cutia de pantofi deasupra umerilor este uda de la ploaie? Pai bun ''La o masina in ziua de azi fiabilitatea motorului e ultima din grijile pe care le am la achizitionare'' Pai bai dobitocule,poate pleci drq intr-o tara straina si te lasa motorul din cauza fiabilitatii proaste si ramai ca prostu in drum si astepti sa vina cv sa te tracteze inapoi in tara,cum justifici aspectele astea? Deci fiabilitatea conteaza cel mai mult la masina,arunca-te in garla prostule.
-
@@zarnesteanu, joi, 24.01.2013 00:31
Pe bune ca tu-ti alegi o masina doar dupa clasamentele de fiabilitate si atat? Alte considerente nu mai conteaza? Si daca ai o Honda si te numeri printre cei 0.29% ghinionisti, ce faci daca te lasa intr-o tara straina?:) . Sau te lasa exact la service si te intelegi tu cu oamenii pe acolo. Dar cum probabil ca n-ai bani de o Honda, un superb Aygo ar fi potrivit si sa te duci tu cu el prin toata Europa, n-o sa te lase dar cred c-o lasi tu pe ea:)
-
@@@zarnesteanu, joi, 24.01.2013 00:59
Pai depinde ce? Ce sa ma lase la o Honda sau la o Toyota niste comutatoare la geamurile electrice? :)) .Inca nu s-a stabilit cauza scumpul meu ,cauza si demersurile dupa care au fost stabilite rezultatele acestui top.Toyota a travesrat polul nord magnetic si a mers prin zona arctica timp de 15 zile la -50 grade iar tu spui de fiabilitate.
-
dan, joi, 24.01.2013 09:45
Zarnesteanu: "La o masina in ziua de azi fiabilitatea motorului e ultima din grijile pe care le am la achizitionare." Deci, conform logicii tale, nu te deranjeaza sa ramai in drum cu masina, sa stai cu ea in service cu saptamanile, sa-ti faci o mie de nervi si, daca nu mai esti in garantie, sa platesti cat pentru o garsoniera in Suceava daca cedeaza complet. Scuza-ma, amice, dar obiectiv vorbind, e ceva major in neregula cu prioritatile tale. E ca si cum ai spune, nu-mi pasa daca am ceva sau nu cu inima, important e sa am pielea catifelata si parul des. Dimpotriva, problemele cu motorul sunt printre primele la care NU m-as astepta la o masina. Un comutator, un bec, o bascula, un pivot, sunt chestiuni minore si frecvente pe la toate masinile, la care te poti astepta, insa un motor e inima masinii, e insasi esenta ei, motivul pt care s-a renuntat la carutele cu cai la inceput de secol XX.
-
@dan_grc, joi, 24.01.2013 09:52
Scuze pentru comparatia Toyota-Bmw. Jignesc Toyota in cazul asta comparand-o cu BMW-ul care este cu mult sub nivelul ei. De cate ori circul pe drumurile publice imi dau seama din ce in ce mai mult ca masina nu mai e doar un mijloc de transport. Mai nou e considerata "aspirator de parasute" si avion, avand in vedere vitezele cu care sunt inregistrati cei cu BMW si Audi de radare. Deci cand vrei masina, alegi japoneza. Daca vrei gadget, iei germana. Cam asa stau lucrurile si cu I-phone-ul: vrei gadget si sa te dai smecher, iei I-phone si stai continuu cu el in priza ca la telefonul fix, daca vrei telefon alegi un Nokia ceva mai vechi care te tine cate 2 saptamani bateria. Deci depinde ce intelegi tu prin masina sau telefon.
-
Misha, joi, 24.01.2013 10:11
@cenzura-te-ai Priveste si tu cat de multe like-uri au luat comentariile pe care cu o intelepciune iesita din comun le postezi. Chiar si acelea in care te referi strict la persoana mea. Asta ca sa vezi cat de mult iti este apreciata inteligenta si experienta in domeniul auto. Circ zici? Nu e circ frate! E combaterea laudaroseniei duse puna la prostie si a meltenismului de care dai dovada in fiecare comentariu pe care il postezi. Ceea ce n-ati inteles tu si alti fanatici care scriu pe site-ul asta, este ca nu-i niciun pacat sa ai masina germana, japoneza sau mai stiu eu de care. Aberant este sa te umfli in pene si sa susti ca a ta e cea mai buna, ca e lipsita de defecte si in acelasi timp sa-i desconsideri pe toti cei care au ales masini care nu au pe capota aceeasi sigla sau, mai grav, nu sunt produse intr-o tara anume. Ai gresit-o si de data asta, n-am nici cont, dupa cum n-am nici abonament RATB.
-
@TOTI, joi, 24.01.2013 11:04
Eu zic asa, cumparati-va voi japoneze sau ce or mai fi ele. Anul trecut ToYOTA a facut vreo 4 recall , cam 3 milioane de masini. Lasati-ne pe noi ceilalti sa mergem pe mana nemtilor.
-
@@TOTI, joi, 24.01.2013 11:18
Mergeti pana nu mai puteti. Nu noi va dispretuim pe voi cei cu masini germane ci invers. Va credeti superiori aidoma producatorilor masinilor voastre care in loc sa faca recall-uri, introduc defectele in cartea tehnica a masinilor, spuanand ca asa e normal sa fie. Sau vrei sa-mi spui ca nu scrie in cartea tehnica a oricarui TDI ca e normal sa ti se aprinda becul la ulei intre revizii? Ce nu se mai spune e ca haleste 1 l cel putin. Dar de ce sa recunosti un defect de fabricatie cand oricum ti s-a dus buhu' ca faci cele mai fiabile masini din lume si gasesti oameni care sa se lase pacaliti si ti le cumpara cu defectele pe care tu, mare producator, nu vrei sa ti le asumi.
-
@@dan_grc, joi, 24.01.2013 11:50
Mergi omule cu tramvaiul daca tot pomenesti de mijloace de transport, lasa masinile ca nu-s de tine. Deci cine isi cumpara o germana o face de fite, asa o fi, deci orice germana, si-un seria 3 si-un Polo sau un Golf, un Passat, o Astra/Insignia, toate sunt de fite pt ca sunt germane:). Aveti ceva la cap toti cei care urati anumite marci. @@@TOTI Cine injura toata ziua marcile nemtesti si cine injura toata ziua pe cele non-germane, in special japoneze? Frustratii care urasc germanele sunt mult mai multi si care nu se abtin pur si simplu sa nu-si arate ura? De ce? De prostie, invidie, frustrare, cei ca tine nu mai pot ei de grija fiabilitatii nemtilor, daca sunteti multumiti de alegerea facuta ce probleme mai aveti bai cu altii? Sau unii dintre voi nu va simtiti prea bine in unele"superbe" japoneze " si asa va racoriti putin? Este f posibil.
-
LauCalin, joi, 24.01.2013 12:24
Pardon! Cine isi cumpara masina nemteasca nu isi cumpara neaparat o masina de fite. Isi cumpara o masina care este poate cel mai bun compromis intre fiabilitate si restul. De multi ani de zile Golf sau Focus sunt laudate mai ales de presa internatioanala (cam toata si cam cea mai importanta), dar cu toate astea cand vine vorba de fiabilitate sunt mereu in spatele lui Civic sau Auris/Corolla. Ideea este ca de cele mai multe ori o compacta de volum de la japonezi este in fata unei compacte nemtesti doar in privinta fiabilitatii, de care iti dai seama dupa cel putin 5-6 ani. Pentru ca pana atunci merg toate. Dar cand faci un drive test cu ele noi parca altfel te simti intr-un Golf decat intr-un Auris (hai sa facem referire la Golf VI si Auris 1,pentru ca 2-ul a aparut de foarte putin). Vorbim aici de calitatea perceptibila pentru cumparatorul de rand, unde sa-mi fie cu iertare, Toyota nu prea este un exemplu. Si ca sa ma fac mai bine inteles, eu am un Beetle de care sincer sunt multumit. E drept ca nici nu am km prea multi (55000 in 6 ani). Cand merg cu Corolla Sedan a unui prieten sincer nu ma simt la fel de bine... scaunele nu sunt la fel de confrtabile, sistemul audio nu se aude la fel bine, insonorizarea este mai slaba. DAR in 120 000 de km a schimbat la ea doar cateva becuri, motiv pentru care isi iubeste masina si nu il intereseaza nimic altceva. @TOTI, zici ca te pricepi la masini? Ia intereseaza-te care a fost faza cu acele recall-uri. Si apropo, esti mai cinstit fata de clinetii tai recunoscand o greseala decat sa dai vina pe el atunci cand se strica masina, ca nu sti sa o conduci.
-
marius, joi, 24.01.2013 13:59
Cel mai mare salt l-au facut cei de la FIAT. Dintr-o marca hulita, pe buna dreptate, intre anii 1980 si 2000, Fiat a reusit in ultimii zece ani sa-si schimbe imaginea foarte mult in bine si fiabilitate. Au motoare bune, mai ales diesel, dovada fiind si faptul ca echipeaza marci prcum Chevrolet, Opel, Chrysler, etc....
-
john_range, joi, 24.01.2013 15:03
Bravo japonezilor pt ceea ce fac!!!Mereu am apreciat marcile japoneze...!!!Iar pt cei care ati tot sustinut ca Mercedes este la pamant...inseamna ca nu ati avut asa ceva si habar n-aveti ce inseamna Mercedes si motoarele pe care le fac...!!!Imi pare rau pt Bmw ca sta mai prost la acest capitol..asta e!!!
-
arogantul, joi, 24.01.2013 23:26
daca e sa combinam topul asta cu noile teste IIHS rezulta ca: 1: BMWeu, hAUDI si TDI-uri(in diverse caroserii) sa nu iti iei pt ca stau prost si la fiabilitatea motoarelor si stau prost si la small overlap 2: daca iti iei Merc sau Toyota nu o sa ai probleme cu motoru dar daca doamne freste intri intr-un stalp cu coltul masinii o sa ajungi ingrasamant de flori 3: all-rouders: Volvo si HONDAAAAAA ( cel mai probabil si Acura ) ai motor fiabil , ai siguranta in multiple forme de coliziune, pacat de taxele de import pt masina japoneza.
-
john_range, vineri, 25.01.2013 02:29
@arogantul....ti-e asa de greu sa scrii corect numele marcilor(haudi...bmweu)..???Asta da dovada de cocalar...la cum numesti tu marcile!!!
-
arogantul, vineri, 25.01.2013 14:22
@john range scuza-ma, nu vreau sa te jignesc, dar tu dai dovada de nitica prostie daca nu esti capabil sa pricepi cand cineva e ironic la dresa cocalarilor care cumpara audi si bmw, problema ta. hai cocalari posesori de hAUDI si BMWeu, isterizati-va, hai sa vad cum clabuci la gura, la degetele, si cum vi se inegresc si mai tare cefele
-
john_range, vineri, 25.01.2013 22:19
@arogantul....dai dovada de un om fara creier la ce prostii scrii....nu judeca pe nimeni in functie de ce masina isi cumpara!!!Fiecare are gusturile lui si punct!!!Nu sunt posesor nici de Audi nici de Bmw....am fost in trecut de ambele...dar nu judec pe niemeni dupa ce masina isi cumpara!!!Fiecare are gusturile lui!!!Eu sunt fan in general de multe marci auto...in special de cele...cu renume!!!Japoneze nemtesti amercicane...nu conteaza...doar sa fie masina fiabila si rezistenta!!!
-
Octav72, joi, 31.01.2013 00:29
Bravo constructorilor care mai sunt preocupati sa ofere un nivel de calitate bun! Precum si celor care au reusit cresteri importante in ultimii ani. Si cum motorul este inima masinii, cred ca era necesar un astfel de studiu de fiabilitate. In ceea ce priveste Honda, consider ca au motoare i-VTEC foarte bune. Distributia este pe lant, daca este sa ma refer fie (si) numai la o singura motorizare, cea de 1.8 litri benzina. Motorizare care, asa cum am citit, a ocupat primul loc in teste ADAC din Germania, cat si in testele JD Power din SUA. Si tot cum am aflat dintr-un test despre acest motor, trage ca un aspirat de 2.0 litri si consuma ca unul de 1.6 litri. Avand date de consum chiar apropiate de motorizarea 1.4 TSI de la VW, spre exemplu. Dovedeste astfel ca nu este necesar sa se apeleze la downsizing, pentru obtinerea de performante bune. Tot legat de Honda, am citit recent ca se pregatesc sa lanseze un motor i-DTEC de 1.6 litri, care sa poata fi garantat 10 ani sau un milion de kilometri. Vom vedea daca se va confirma aceasta stire ce pare nerealista la prima vedere, dar care spune totusi despre ambitiile si implicarea acestui constructor. De la noul motor diesel se doreste sa fie nu numai un concurent serios pentru motorizari similare de la Renault si VW, dar si un motor cu emisii de CO2 de doar 95 g/km, care sa insemne plata unor taxe mici. De asemenea, vor sa fie un motor de anduranta, precum cele din anii 80. Japonezii au un stil anume, stiu sa-si revina si dupa tsunami si dupa alte incercari care pe altii probabil ca i-ar fi doborat, aspecte pentru care sunt de parere ca merita toata admiratia. La fel si pentru Toyota, cunosc destui posesori multumiti de fiabilitatea motoarelor, iar acest lucru conteaza pentru oamenii respectivi. Nici de Fiat nu ma mir pentru pozitia ocupata, atata vreme cat motorizarile diesel de pe Panda (generatia anterioara), au fost astfel concepute incat sa functioneze 250000 kilometri fara interventii. Si in aceasta privinta, proprietarii mi-au confirmat declaratiile celor de la Fiat.
-
SORIN, marţi, 05.02.2013 22:35
pentru cunoscatorii de mecanica de pe aici...UITATI VA IN TARILE ARABE,IN CANADA SI AUSTRALIA SI VEDETI CARE ESTE CEA MAI FIABILA MASINA........TOYOTA asa ca.......tot japoneza. ps:mertul a fost,este si va fi o regina a soselei.
-
Ovidiu, joi, 07.02.2013 22:10
Din comentariile precedente observ ca se face f mult apologia japonezelor. Care masina japoneza este cea mai buna? Toyota Avensis? Cu acea forma oribila, inestetica? Era mai frumos modelul vechi. Corolla? E submotorizata. 100 cai? Cat o motocicleta? Aygo? Cine s-ar urca in asa ceva? Honda? Consuma cam mult. Mitsubishi ? Interiorul lasa de dorit. Subaru? Nu o mentioneaza clasamentul dar as fi fost curios sa stiu ce loc ocupa . Cineva spunea mai sus ca nu conteaza marca masinii si inclin sa -i dau dreptate. Pai orice masina noua te duce 4-5 ani. Dacia merge 100 000 km fara probleme. Nu imi doresc o japoneza si raman cu Passatul meu de care sunt foarte multumit dupa 4 ani.
-
kaka, vineri, 08.02.2013 11:51
cretinu cu passatul, baba si mitraliera
-
gogu, vineri, 08.02.2013 12:57
:) trebuia sa aiba si honda un defect: consuma mult he he he. rare masinile frumoase in ziua de azi, iar nemtii exceleaza la urate
-
gogu, vineri, 08.02.2013 12:59
sorin, in tarile respective sunt putine masini europene din cauza taxelor nu din cauza fiabilitatii...
-
florin, vineri, 08.02.2013 16:41
de fiat nu zice nimeni nimic? sunt in primii zece.motoarele 'M-AIRpe benzina sunt excelente
-
Ovidiu, duminică, 10.02.2013 13:06
@ kaka Mai "kaka", mai sinonimule, de ce jignesti? Daca-ti plac masinile japoneze te numeste cineva cretin? Este o problema de gust. Daca eu care am condus peste 30 ani - din care ultimii 15 numai VW- am fost foarte multumit de aceste masini ce ai tu impotriva? Vezi-ti de Dacia ta Nova si nu mai jigni! Fii baiat cu bun-simt si dovedeste ca ai 7 ani de acasa.
-
mike, miercuri, 20.02.2013 23:45
Nu-i frumos ce e frumos, e frumos ce-mi place mie..... ! O masina noua pe care o conduc cum vreau, si ma tine... cat am grija de ea !
-
boss, luni, 03.06.2013 12:06
bine !se zice ..se zice numai .....ca fiatul nu e fiabil(la bucse) ..nu e? asta e !,...dar cand il vad inaintea la vw,bmw,si audi imi creste inima de bucurie fiindca....daca ramai cu o masina fiat pe strada ...ce sa-i faci e fiat dar cand ramai cu acele masini cu fiabilitate ridicata te umfla rasul...
Citeste si
-
GENERAL | vineri, 22 noiembrieNorthvolt, producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, a cerut intrarea în falimentProducătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 20 noiembrieAston Martin Valkyrie, record la Silverstone pentru cea mai rapidă mașină de serieAston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 19 noiembrieHyundai va avea un CEO nou: Jose Munoz este șeful filialei Hyundai din America de NordHyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. Citeste tot
-
GENERAL | luni, 18 noiembrieUE și China, aproape de un acord asupra taxelor pentru mașinile electrice, potrivit presei chinezeUniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. Citeste tot
-
GENERAL | joi, 14 noiembrieRecord mondial: Bugatti W16 Mistral, cea mai rapidă decapotabilă din lumeBugatti a stabilit un nou record mondial cu modelul său decapotabil W16 Mistral. Noul model este oficial cea mai rapidă decapotabilă de serie din lume, după ce a atins o viteză maximă de 453 km/h. Citeste tot
50% din cei care raspund n-o sa inteleaga la ce se refera topul. 40% din cei care raspund o sa spuna ca e platit / fals. 10% din cei care raspund o sa inteleaga ce si cum.