Walter de Silva, designerul şef Volkswagen Group: "Sfârşitul deceniului va aduce maşini cu un design prea complicat"
Design-ul auto urmează să primească o turnură complexă din cauza normelor mai stricte de emisii CO2, avertizează Walter de Silva, designerul şef al Grupului Volkswagen, un avocat al design-ului simplu.
Walter de Silva spune că aspectul maşinilor care vor fi lansate începând cu anul 2020 va fi semnificativ mai complex decât cel al modelelor curente, contrar dorinţelor sale, titrează Automotive News. În cadrul unui interviu acordat publicaţiei respective, de Silva a explicat şi motivul pentru care vor apărea aceste schimbări: normele de emisii de CO2 în Europa, care vor deveni mai stricte începând cu 2021. Pentru a obţine un rezultat cât mai bun în materie de emisii de CO2, un model trebuie să beneficieze de un design cât mai aerodinamic, iar coeficientul aerodinamic este ceva ce nu poate fi realizat de un designer, ci necesită asistenţă computerizată pentru un rezultat cât mai bun. Astfel, coeficientul aerodinamic va dicta felul în care vor arăta maşinile anului 2020, iar Walter de Silva spune că maşinile care vor fi lansate în acel an vor avea nevoie de trăsături estetice complexe pentru a ieşi în evidenţă.
Maşini de poveste: 40 de ani de Volkswagen Golf
Designerul şef al concernului Volkswagen spune că simplitatea ar trebui să fie factorul care să dicteze aspectul viitoarelor modele ale concernului, iar acest lucru nu poate fi realizat de un computer şi prin optimizări aerodinamice extreme. Singura modalitate de a evita aceste optimizări aerodinamice ar fi utilizarea materialelor mai uşoare şi dezvoltarea de motorizări şi mai eficiente, spune de Silva. Dar până vor fi aplicate aceste soluţii, aerodinamica va juca un rol cheie în design-ul auto, spune reprezentantul concernului german. "Un tunel aerodinamic nu poate să evalueze o familie de modele şi să construiască o imagine de marcă, poate doar să măsoare performanţa aerodinamică a unui obiect", completeaz[ Walter de Silva.
Walter de Silva: "Cross Coupe prefigurează viitoarele noastre SUV-uri"
Design-ul emoţional al supercar-urilor şi al unor modele premium nu ar trebui să fie afectat de această tendinţă, spune de Silva. Pentru aceste modele ar putea fi făcute anumite concesii, deoarece emisiile de CO2 nu erau la fel de importante pentru modelele Lamborghini şi Bugatti, după cum explică designerul şef al concernului din Wolfsburg. În ciuda noilor piedici, Walter de Silva se declară pregătit pentru noile sale provocări, în faţa cărora promite să-şi pună la bătaie creativitatea. Designerul dă exemplu noile Volkswagen Golf VII şi Up!, modele care urmează filozofia sa a simplităţii şi respectă fără probleme standardele de siguranţă pentru pietoni, o altă piedică importantă în design-ul auto la vremea sa, după cum îşi aminteşte de Silva.
Walter de Silva despre viitorul Golf 7: "Acelaşi limbaj de design, uşor evoluat"
Via AutomotiveNews (înreg.)
:))) Cutii patrate it is then.