VW Tiguan GTE anunță viitoarea versiune hibrid plug-in: 1.9 l/100 km și panouri solare pe plafon
Volkswagen va expune în standul său de la Salonul Auto de la Frankfurt primul SUV hibrid plug-in al mărcii: Tiguan GTE. Acesta din urmă este un concept, dar nu pare să fie prea departe de o variantă de serie.
Volkswagen Tiguan GTE Concept este primul SUV hibrid plug-in prezentat până acum de marca din Wolfsburg. Modelul va debuta pe scena dedicată de la Salonul Auto de la Frankfurt cu un sistem hibrid care anunță o putere totală de 218 CP și care are un consum mixt de numai 1.9 litri la sută și emisii CO2 de 42 de grame pe kilometru. În modul 100% electric, SUV-ul de la Volkswagen poate să parcurgă o distanță de 50 de kilometri, totul datorită bateriei litiu-ion de 13.0 kWh din dotare și a sistemului de încărcare solară de pe plafon, o premieră mondială în industria auto.
FEATURE: Cele două fețe "verzi" ale lui Volkswagen Golf
În condiții ideale, sistemul de încărcare a acumulatorului prin energia solară captată de panourile de pe plafon poate să mărească autonomia totală a mașinii cu până la 1.000 de kilometri pe an. Oficialii Volkswagen au fost nemți până la capăt și au precizat că eficiența sistemului depinde mult de condițiile meteo, anunțând că în Germania sistemul are un bonus maxim aproximat la 500 de kilometri pe an, în timp ce în partea de Sud a Europei poate fi atins potențialul maxim al panourilor solare de pe plafon.
Volkswagen Passat GTE: versiunea hibridă alimentată la priză consumă 1.6 litri/100 km
Sistemul de propulsie al lui Tiguan GTE Concept este bazat pe un propulsor 1.4 TSI de 156 CP asistat de un motor electric, ambele cuplate unei transmisii DSG cu șase trepte optimizată special pentru utilizarea în regim hibrid. În modul 100% electric (numit E-Mode), mașina poate să atingă o viteză maximă de 130 km/h, iar Volkswagen a dezvoltat încă trei moduri de rulare pe lângă acesta: Hybrid, Battery Charge și GTE. Cel din urmă asigură puterea maximă a ansamblului hibrid și oferă o funcție de boost la apăsările puternice ale accelerației. Datorită resurselor din dotare, Tiguan GTE poate accelera de la 0 la 100 km/h în 8.1 secunde și să atingă o viteză maximă de 200 km/h.
Volkswagen Golf GTE, fratele plug-in hybrid al lui GTI, se prezintă
Volkswagen nu a adus în discuție posibilitatea introduceri în producție a acestei variante a lui Tiguan. În orice caz, exponatul arată ca un model de serie, dacă facem o comparație cu aspectul exterior al noii generații Tiguan cu care va împărți scena de la Frankfurt. Volkswagen are în prezent două modele hibride plug-in de serie în ofertă, Golf GTE și Passat GTE.
Volkswagen Tiguan: primele imagini oficiale ale noii generații
Via Volkswagen
absolut genial....XL1 a fost mic copil