VW Tiguan GTE anunță viitoarea versiune hibrid plug-in: 1.9 l/100 km și panouri solare pe plafon

Publicat luni, 14.09.2015 18:57 de Sebastian Toma

Volkswagen va expune în standul său de la Salonul Auto de la Frankfurt primul SUV hibrid plug-in al mărcii: Tiguan GTE. Acesta din urmă este un concept, dar nu pare să fie prea departe de o variantă de serie.

Volkswagen Tiguan GTE Concept este primul SUV hibrid plug-in prezentat până acum de marca din Wolfsburg. Modelul va debuta pe scena dedicată de la Salonul Auto de la Frankfurt cu un sistem hibrid care anunță o putere totală de 218 CP și care are un consum mixt de numai 1.9 litri la sută și emisii CO2 de 42 de grame pe kilometru. În modul 100% electric, SUV-ul de la Volkswagen poate să parcurgă o distanță de 50 de kilometri, totul datorită bateriei litiu-ion de 13.0 kWh din dotare și a sistemului de încărcare solară de pe plafon, o premieră mondială în industria auto.

FEATURE: Cele două fețe "verzi" ale lui Volkswagen Golf

În condiții ideale, sistemul de încărcare a acumulatorului prin energia solară captată de panourile de pe plafon poate să mărească autonomia totală a mașinii cu până la 1.000 de kilometri pe an. Oficialii Volkswagen au fost nemți până la capăt și au precizat că eficiența sistemului depinde mult de condițiile meteo, anunțând că în Germania sistemul are un bonus maxim aproximat la 500 de kilometri pe an, în timp ce în partea de Sud a Europei poate fi atins potențialul maxim al panourilor solare de pe plafon.

Volkswagen Passat GTE: versiunea hibridă alimentată la priză consumă 1.6 litri/100 km

Sistemul de propulsie al lui Tiguan GTE Concept este bazat pe un propulsor 1.4 TSI de 156 CP asistat de un motor electric, ambele cuplate unei transmisii DSG cu șase trepte optimizată special pentru utilizarea în regim hibrid. În modul 100% electric (numit E-Mode), mașina poate să atingă o viteză maximă de 130 km/h, iar Volkswagen a dezvoltat încă trei moduri de rulare pe lângă acesta: Hybrid, Battery Charge și GTE. Cel din urmă asigură puterea maximă a ansamblului hibrid și oferă o funcție de boost la apăsările puternice ale accelerației. Datorită resurselor din dotare, Tiguan GTE poate accelera de la 0 la 100 km/h în 8.1 secunde și să atingă o viteză maximă de 200 km/h.

Așa arată schema sistemului de propulsie a lui Tiguan GTE. Plafonul are panouri solare pentru încărcarea bateriei sistemului hibrid, o premieră mondială.

Volkswagen Golf GTE, fratele plug-in hybrid al lui GTI, se prezintă

Volkswagen nu a adus în discuție posibilitatea introduceri în producție a acestei variante a lui Tiguan. În orice caz, exponatul arată ca un model de serie, dacă facem o comparație cu aspectul exterior al noii generații Tiguan cu care va împărți scena de la Frankfurt. Volkswagen are în prezent două modele hibride plug-in de serie în ofertă, Golf GTE și Passat GTE.

Volkswagen Tiguan: primele imagini oficiale ale noii generații

Via Volkswagen

  • vianu, luni, 14.09.2015 19:04

    absolut genial....XL1 a fost mic copil

  • vox, luni, 14.09.2015 20:24

    ...ceeeeeee,dracu-i genial????!!!!! dac-ar scoate vw o sapa ati lesina...ma rog...efect de turma,ce sa faci?

  • vianu, luni, 14.09.2015 21:00

    @vox eh....imi place cand unii nu vad ghilimelele, indiferent de ce parte facem vorbire: pro/anti. Unii dau "manutze" altii comenturi :))

  • someone, luni, 14.09.2015 22:14

    @vox: intre ceeee si dracu nu trebuia sa pui virgula. pentru ca virgula aia schimba total sensul propozitiei intrbare pentru vw: panourile alea solare, f eficiente pentru incarcarea bateriei, ce protectie au la o plaoie cu grindina?

  • vianu, luni, 14.09.2015 22:44

    nu cred sa fie o probleme...o protectie cu un policarbonat.....zic si eu oricum nimic nou sub soare, Ford parca se lauda acum cativa ani cu asa ceva, iar Prius il are in oferta actuala

  • mm, luni, 14.09.2015 23:23

    500km/an=9,5l/an economie (cf. declaratiilor de consum ale vw), ceea ce inseamna o economie de maxim 20 euro/an, daca sistemul costa sa zicem 300 euro (dar banuiesc ca va fi undeva la 1000), amortizam investitia in 15 ani. Bineinteles ca in ro vor fi posesori care vor sustine ca tiguanul lor merge exclusiv cu soare. Ma mir cum de nu s-au gandit sa introduca si sistemul care face benzina din aer, atunci ai fi plecat din bucuresti cu rezervorul gol si ai fi ajuns in constanta cu el plin putand lua astfel si o portie de midii pe malul marii.

  • Madalescu_Georgian, marţi, 15.09.2015 00:42

    Slabut pt anul 2015, m-as fi asteptat la niste propulsii pe hidrogen, sau cu aer comprimat (cum experimenteaza Honda mai nou ).

  • Andy, marţi, 15.09.2015 15:43

    Toate bune si frumoase, insa ma gandesc cu groaza ce se intampla cand te prinde vreo grindina (daca circuli mai mult ai parte de 2-3 pe an)...Va dati seama cat costa repararatia plafonului? Nu mai zic de inlocuirea lui si cat de "bine" s-ar realiza intr-un service romanesc, fie el si al reprezentantei...

  • Valius, miercuri, 16.09.2015 00:06

    Panoul solar e facut el din ceva, la mintea oricui, nu-l lasa ei asa din sticla pura, mai ales ca acum sunt tot felul de tehnologii. Cel mai simplu e policarbonatul. Dar in fine stiu ei din ce sa-l faca.

  • Alex, miercuri, 16.09.2015 12:56

    Baietii, trezirea! Și grupul vag are panouri solare pe trapă de ceva ani, și mai buni, decât prius, mai exact din 1999, pe A8. Priusul în formula actuală parcă e de prin 2003, după cunoștințele mele. Ne place tare mult să comentăm când avem o părere proastă despre ceva... De cele mai multe ori în necunoștință de cauză, fără să ne bazăm afirmațiile pe fapte. Așa e românul.. :-)