După viitorul Q6 electric, Audi mai pregătește un model cu zero emisii

Publicat vineri, 18.09.2015 11:13 de Bogdan Mirică

Un oficial Audi a anunțat că producătorul german are în plan două modele complet electrice. Primul este viitorul Q6, anticipat de conceptul e-tron quattro, iar al doilea ar urma să sosească ulterior, după 2020.

Audi e-tron quattro, conceptul revoluționar prezentat de Audi în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, nu doar anticipează viitorul rival al lui BMW X6, ci și alte potențiale modele electrice în gama constructorului german.

În cadrul unui interviu acordat la standul său de la Frankfurt, Scott Keogh, președintele diviziei americane Audi, a declarat că un al doilea model complet electric este planificat să debuteze până la finalul acestui deceniu. Dacă versiunea de serie a lui e-tron quattro, adică viitorul Q6 electric, este așteptată în anul 2018, cel de-al doilea model electric ar putea sosi ceva mai târziu, după cum susține însuși Keogh.

Tot el a declarat că Audi crede în mașinile elecrice, câtă vreme ele pot satisface nevoile convenționale ale publicului: autonomie mai mare și un preț mai scăzut.

Declarația pare să fie o trimitere subtilă la performanțele conceptului pe care l-am văzut la Frankfurt. Mulțumită colaborării cu specialiști asiatici în domeniul bateriilor, Samsung SDI și LG Chem, Audi a reușit să-i ofere conceptului e-tron quattro o autonomie de 500 de kilometri. Această valoare ar urma să fie îmbunătățită până la debutul versiunii de serie.

via wcf

  • Marian, vineri, 18.09.2015 12:16

    Eu tot nu inteleg de ce au nevoie specialistii germani buni la toate de asiatici ?

  • yany, vineri, 18.09.2015 19:03

    @ Marian Pentru ca e mai simplu, mai logic si mai rapid sa cumperi o tehnologie buna pe care au dezvoltat-o altii, e valabil si viceversa. Daca fiecare constructor ar sta sa bage bani si timp in dezvoltarea de tehnologii pe care le au deja altii, piata auto nu ar mai fi asa de dinamica si probabil ca am vedea modele cu tehnologii noi o data la 10 ani. Din acest motiv mai toate modele , din ziua de azi au ajuns sa fie destul de asemanatoare ca si tehnologie, fiabilitate, etc, practic in afara de design si cateva mici diferente de abordare , restul e la fel atat timp cat toate autoturismele au furnizori comuni de componente ( Bosch, Magneti Marelli, Denso, Trw, etc )

  • a, luni, 21.09.2015 08:28

    Au nevoie de multe specialistii germani. tocmai au calcat pe pec in America cu 500.000 de TDI puse pe Golf, Passat, Jetta.... ca nu respecta norma de poluare si pot sa o depasasca de pana la 40x