Volvo va transforma panourile de caroserie în acumulatori
Volvo va colabora cu o universitate britanică la un proiect de 3.5 milioane de euro pentru convertirea panourilor de caroserie în acumulatori pentru hibrizi şi vehicule electrice.
Volvo a anunţat că va investi 3.5 milioane de euro într-un proiect care va dezvolta vehiculele electrice şi hibride de mâine. Suedezii au un partener care îi va ajuta să dezvolte o caroserie care va funcţiona pe post de acumulator pentru un vehicul hibrid sau chiar electric cu o autonomie impresionantă. Panourile de caroserie care vor fi utilizate pentru această funcţie sunt plafonul, capota şi uşile laterale. Respectivele elemente de caroserie vor fi realizate dintr-un "sandwich" de fibră de carbon şi fibră de sticlă, iar componentele rezultate vor fi mai uşoare şi mai rezistente decât echivalentul convenţional, iar "bonus-ul" reprezintă faptul că vor juca şi rolul de acumulatori ai vehiculului.
Autonomia viitorului model va fi de aproximativ 130 de kilometri, iar încărcarea va fi efectuată atât prin regenerarea energiei cinetice, cât şi prin intermediul încărcătorului "convenţiona"” de la reţeaua electrică. În comparaţie cu autoturismul standard pe care este bazat sistemul, un S60 în cazul de faţă, masa modelului a fost redusă cu 15%, dar există potenţialul scăderii suplimentare a masei modelului. Dacă vehiculul ar fi echipat cu baterii suplimentare, la fel ca un model electric obişnuit, autonomia ar putea să crească, dar va creşte şi masa modelului. Doar roata de rezervă a fost eliminată de pe acest model, locul acesteia fiind luat de o baterie convenţională, care va fi uşor de înlocuit şi poate fi folosită pentru pornirea motorului în cazul unui vehicul hibrid.
Proiectul celor de la Volvo este realizat împreună cu Imperial College din Marea Britanie. Chiar dacă nu va avea succes, englezii spun că noua tehnologie va putea fi implementată pe telefoane mobile şi laptop-uri, dar şi pe alte device-uri electronice care au nevoie de o autonomie cât mai mare fără să devină extrem de grele. Oficialii Volvo nu au anunţat care va fi primul model care va folosi această tehnologie, deşi au prezentat-o pe un S60 şi cum va ajunge aceasta la utilizatorul final. Există posibilitatea realizării unui hibrid extrem de uşor sau a unui vehicul electric eficient, dar sistemul trebuie perfecţionat cât mai repede.
Via | Volvo
Sunt atat de multe tehnologii in lumea asta incat nimeni nu le aplica si atunci cand le aplica parca reinventeaza roata. VOLVO este normal sa fie asa. toti producatorii ar trebui sa faca asa ceva.