Volvo continuă să promită mașini în care nu va muri nimeni în 2020: "Suedezii nu spun lucruri în care nu cred"
Marea promisiune a acestui deceniu în lumea auto le aparține celor de la Volvo. Proiectul a început acum doi ani, iar suedezii continuă să marșeze pe această idee: nimeni nu va muri într-un Volvo în 2020.
Acum doi ani, pe când mașinile electrice erau încă o raritate la nivel mondial iar cele autonome o promisiune care părea îndepărtată, Volvo făcea oficial o promisiune pe cât de interesantă, pe atât de directă: "Nimeni nu va muri sau va suferi răni grave într-o mașină Volvo în anul 2020".
Doi ani mai târziu, constructorul suedez nu a uitat de acest plan de-a dreptul nebunesc și "sapă" în continuare la fundația a ceea ce va deveni mașina care te va feri de accidente grave. Noul XC90 - numit recent cea mai sigură mașină testată de EuroNCAP în 2015 - este un prim pas în acea direcție, însă suedezii nu se opresc aici.
"Dacă v-ați întâlni cu inginerii suedezi, veți vedea că oamenii nu exagerează cu absolut nimic. Nu spun lucruri în care nu cred", susține Lex Kerssemakers, CEO-ul biroului american al celor de la Volvo, într-un interviu acordat celor de la CNN.
Conform inginerilor mărcii suedeze, accelerarea transformării mașinilor actuale în unele autonome va contribui serios la atingerea țintei. Astfel, odată ce sistemele de pilotaj autonom vor prelua controlul mașinii, acestea vor evita accidentele majore anticipând mult mai rapid decât un șofer situațiile din trafic și acționând în consecință.
"Odată cu dezvoltarea mașinilor complet autonome, vom forța limitele siguranței auto. Asta pentru că, dacă construiești o mașină autonomă, trebuie să te asiguri că acestea știu să se descurce în toate situațiile potențiale care pot apărea în trafic", susține Erik Coelingh, inginer pe zona de siguranță la Volvo.
Statistici îmbucurătoare
Conform unor statistici americane citate de CNN, promisiunea celor de la Volvo nu e departe de adevăr nici măcar acum, în perioada pre-mașini autonome. Astfel, nouă mașini vândute pe piața din Statele Unite au reușit performanța de a nu înregistra niciun deces în accidente în ultimii patru ani. Printre acestea se numără și XC90, model care anul trecut a primit o generație nouă complet modernizată.
-
costel, vineri, 22.01.2016 14:44
https://www.youtube.com/watch?v=HYdKoXPGqJg Pune mana pe carte.Dl ..MADALESCU
-
vianu, vineri, 22.01.2016 15:47
@inexorabil, pe langa faptul ca vede Volvo ca lucrarea lu' dracu nici nu ar avea cum sa conduca asa ceva. El prefera sa se lase in mana lui domnu', plus ca Volvo a renuntat de multa vreme la centura in doua puncte... viata e pustiu fara Buick Regal... si totusi cum vor justifica cei de la Volvo un eventual accident cu victime? SiI cati km a parcurs acel XC90 si pe unde? In vest numarul de acccidente cu victime e cu mult mai mic decat in Ro, cu toate ca viteza medie e mai mare, numarul de masini si numarul de km parcursi e mai mare. So....
-
S, vineri, 22.01.2016 15:53
Sa aduceti pe sefu volvo in 2020 in Romania :))
-
Scorpionul.negru, vineri, 22.01.2016 18:09
@Madalescu_Georgian Mda....degaba face Volvo super masini daca pe langa ea sunt si rable. Intra unul in tine si degeaba ai sisteme peste sisteme daca nu au toti sa se poata evita la impact ! Iar in ceea ce priveste Toyota, e cam deplasata treaba....sunt evoluati in multe dar produc numai petarde de masini ! Asta e adevarul !
-
@S, vineri, 22.01.2016 18:39
Daca ajunge seful Volvo in Romania si vede cati cocalari sunt isi pune mainile in cap si pleaca la el in tara sa-si vada de treaba. Volvo se vinde bine in Europa de Vest, in Romania suntem specializati in jafuri SH germane cu sute de mii de km dati inapoi.
-
ioi, vineri, 22.01.2016 19:13
De data asta sunt de acord cu tine :-) Doar Dumnezeu hotaraste cine moare si cine nu; sau volvo se vrea un fel de Turnul Babel ???
-
ioi, vineri, 22.01.2016 19:15
@Mada De data asta sunt de acord cu tine :-) Ti-am dat si un +. Doar Dumnezeu hotaraste cine moare si cine nu; sau volvo se vrea un fel de Turnul Babel ???
-
Madalescu_Georgian, vineri, 22.01.2016 21:12
@Scorpionul, Cand spun TMC fii sigur ca ma refer la Lexus, brandul de lux de la Toyota care este net superior oricarui Volvo ;)
-
LauCalin, vineri, 22.01.2016 22:12
Cred ca nu ati inteles pe ce se bazeaza Volvo cand spune ca in 2020 in masinile lor nu se va muri. Volvo nu se refera la airbaguri suplimentare, nu stiu ce tip de centuri deosebite, structuri de siguranta modificate etc., ci pe "inteligenta artificiala". Adica niste programe speciale care vor fi in stare sa reactioneze mai repede si mai bine ca un sofer. De exemplu, daca va intra in tine cu cretin inconstient, masina va fi "in stare sa reactioneze" mai rapid ca un om si va lua deciziile care pot face diferenta dintre viata si moarte. De exemplu va frana mai devreme... chiar si 2 metri mai devreme pot face diferenta dintre viata si moarte, va inchide trapa si geamurile, va vira la limita astfel incat efectele unui impact sa nu fie mortale. Teoretic e posibil. Practic, ramane de vazut. Asa ceva s-a testat acum vreo 10 ani in laboratoarele din Suedia. Insa vremurile tulburi care au urmat la Volvo, au oprit aceste cercetari. Pe de alta parte, daca este unul nebun si opreste pe calea ferata intentionat pe principiul ca in Volvo nu se moare, sa-i fie tarana usoara.
-
inexorabil, vineri, 22.01.2016 23:43
@ioi, prietene, nu te-am mai auzit de ceva vreme. Uită-te puțin mai sus: cineva ȋmi răstălmăcește afirmațiile ȋntr-un mod odios. Dar nu-i cer nimic, fiindcă așa este el: ȋi place să vâre fitiluri… Ceea ce Volvo nu poate evita este tocmai…hazardul. Nu doar legile fizicii, pe care le-a menționat Mafia. Ce mamă a sistemelor te-ar mai proteja, dacă te-ai opri brusc la viteze mai mari de 100 și chiar mai mari de 150 km/h? “Nu va muri nimeni ȋn mașinile noastre”…Nostim! “Știm ce vorbim, credeți-ne!”…Mda. Milenarismul, acea străveche și cea mai ridicolă erezie din istorie, recte “refacerea raiului pe pământ”, deja ȋși intră ȋn rol cu “măsuri corective” care pe mine, unul, mă amuză strașnic (că de păcălit…nicio șansă) : cică jos politicianismul, inechitățile, inegalitățile, discrepanțele, violența, terorismul, pornografia, drogurile, fumatul și chiar…moartea, dar bine că, ȋn schimb, sunt promovate și idolatrizate A.I.-ul, high-tech-ul și comunicarea mediocră și sterilă ȋn labirintul oglinzilor paralele (Facebook). Și da, omenirea va avea un lider care se va juca de-a Dumnezeu, dar, mai ȋntâi, “tatăl” acestui farsor, nimeni altul decât eternul șarpe din Eden, vrea să-l forțeze pe fiecare pământean să devină propriul său dumnezeu (Homo autonomus) – tot un fel de ateu, dar perfid, cu chip “ortodox”, Sunt vizați ȋn special feminiștii de ambele sexe. Probabil că sforarul din tenebre va reuși să-și atingă scopul, dar uită un singur aspect, din nefericire tocmai pe cel crucial: moartea nu poate fi abolită și nici măcar controlată…La urma urmei, ce rai ar fi acela ȋn care mori cu (ȋn) siguranță?? Sau care dumnezeu se lasă acoperit cu pământ???
-
lorinczi.thomas, sâmbătă, 23.01.2016 11:47
@mada volvo nu poate schimba legile fizicii, daca intri ca boul in copac cu 200 la ora logic ca mori, ei se refera la faptul ca, automat, masina va evita ca tu sa intri ca boul in copac cu 200 la ora
-
inexorabil, sâmbătă, 23.01.2016 12:28
Lorinczi, adică tehnologia îl va salva pe om de sine însuşi? De obicei, dacă el nu vrea sau nu-i în stare s-o facă, nici Dumnezeu nu Se încumetă, dar las’ că are grijă tehnologia să înlăture păcatele şi excesele omului…Sau, dimpotrivă, îl va afunda în ele?
-
Sorin, sâmbătă, 23.01.2016 13:56
Sunt convins.... Dumitru Tinu este si el cu siguranta de acord.... Astia chiar ca sunt dupa modelul cu reclama vinde marfa , iar "botanisti" sunt destui slava domnului.....:)
-
arogantul, sâmbătă, 23.01.2016 14:21
@ madalescu/Mafia https://www.youtube.com/watch?v=wnK-TovPgrc https://www.youtube.com/watch?v=vtsXK_Rryug comparatie intre cum se comporta pilonu A la volvo s60 si lexus Is 250 in acelasi tip de test
-
arogantul, sâmbătă, 23.01.2016 14:28
@ scorpion daca intra altu in tine cu rabla lui care nu are sisteme active atunci roagate sa reziste structura de rezistenta a masinii, Din ce se vede prin teste , iar volvo testeaa la multe unghiuri de incidenta impactele in centrul propriu de teste, masinile lor au una din cele mai rezstente structuri, a se vedea cazul lui XC 90 prima generatie care a luat calificatvul good in 2014 la small overlap (IIHS)
-
iuliohir, luni, 25.01.2016 10:07
Daca vrei sa mori, mori oricum ! Numai romanii pot fi mai carcotasi decat oricine ! ideea de la care a plecat volvo nu s-a referit la sinucigasi ! auzi, ce prostie...tehnologia combate vointa umana...ei vor siguranta in trafic, pentru un sofer normal la cap ! cand iti vine tirul din fata, sistemele inteligente pot preveni si interveni, pot anticipa mult mai rapid decat soferul si pot comanda masinii eventuale situatii de scapare ca sa nu intre mastodontul peste tine ! e simplu !
-
Sam93, luni, 25.01.2016 10:48
Tot mai importanta este structura de siguranta in comparatie cu prostiile astea electronice. Cand vine un bou cu un Audi Q7 de mai 3 tone si se baga cu 100 la ora in tine, sau un tirist obosit sau beat si intra cu camionul in tine, degeaba ai 100 de sisteme de siguranta ca nu te pot salva de alti soferi si rablele lor. In schimb, o structura de siguranta buna te protejeaza in orice situatie, chiar daca nu te va putea salva in toate. Nu-i ca si cand am ajuns la apogeul structurilor de siguranta si de aici incolo nu se mai pot face imbunatatiri. Pana ieri alataieri toate masinile luau indicativul Poor la Small Overlap Test. Doar cateva luni mai tarziu, aceleasi modele cu modificari structurale facute de producatori luau Good. Eu nu cred ca producatorii nu stiai de acest tip de impact. Pur si simplu nu au vrut sa le faca mai sigure din cauza costurilor. Oare la cate alte tipuri de impact se ia calea mai profitabila si se ofera o protectie minima. Volvo stiu ca nu fac asta si au cele mai sigure masini, dar chiar si ei mai au inca multe imbunatatiri de facut la structura masinilor lor. Totusi, viziunea asta a lor ii un marketing pur. Ii bine ca se folosesc de acest marketing pentru ca asta a fost intotdeauna atuul lor, siguranta. Dar este si un obiectiv cretin in acelasi timp. Nu ai cum sa realizezi asta. Poate un Volvo o sa dea de gheata si o sa cada intr-o prapastie. Sau se va intampla altceva neasteptat. Aici unde locuiesc in Harghita s-a intamplat in urma cu cativa ani ca in timpul unei furtuni a cazut ditamai bradul pe drum fix pe o masina care trecea, omorand o mama si pe fica ei. Practic crengile bradului le-au strapuns corpurile de parca ar fi fost trase in teapa. Puteau fi si in Volvo XC90 ca tot nu scapau din asta. Accidentele se intampla.
-
rotila, luni, 25.01.2016 14:21
afirmatia se bazeaza pe dotarea automobilelor cu scaun ejectabil. cand nu va putea evita impactul masina va evacua pasagerii. sigur acestia pot muri ulterior dar nu mai sunt in masina.
Citeste si
-
SIGURANTA | joi, 14 noiembrieNoi teste Euro NCAP: 3 stele pentru Ford Tourneo Courier, produs în RomâniaEuro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 12 noiembrieNoua Dacia Duster, rechemată din cauza unei probleme electriceNoua generație Dacia Duster este supusă unei campanii de rechemare în service. Campania de rechemare, prima pentru noua generație Duster, a fost inițiată din cauza unei posibile defecțiuni la circuitul electric al mașinii. Citeste tot
-
SIGURANTA | sâmbătă, 9 noiembrieVolkswagen: 115.000 de mașini rechemate în service, în SUA, din cauza airbag-urilor TakataConstructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 5 noiembrieEpopeea Takata continuă: 6 milioane de mașini Opel, rechemate pentru înlocuirea airbagurilorMilioane de mașini Opel produse în ultimii 21 de ani sunt supuse unei rechemări de amploare pentru înlocuirea airbagurilor. Cele mai multe exemplare afectate ar putea fi dotate cu airbaguri Takata defecte. Citeste tot
-
SIGURANTA | joi, 10 octombriePeste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere în Uniunea Europeană, anul trecutPotrivit unui nou raport realizat la nivelul Uniunii Europene, peste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, în 2023. Deși numărul accidentelor a scăzut în România, țara noastră are în continuare o rată ridicată de accidente rutiere mortale. Citeste tot
Orice ar face Volvo, este cam greu sa realizezi, citez : '' continuă să promită mașini în care nu va muri nimeni în 2020'' . Aici luandu-se in calcul mai multe aspecte negative decat pozitive. Volvo nu-i D-zeu pe pamant si nici nu vor avea puteri paranormale masinile lor in asa fel incat sa fenteze legile fizicii. Cu toate astea Volvo nu are un centru de testare atat de bine pus la punct cum are Toyota Motors Corporation- constructorul care foloseste in prezent unele dintre cele mai extensive procese de testare din intreaga industrie auto, cu simulatoare ca in industria aerospatiala ( inclusiv NASA ) . Astfel ca , toate autoturismele lor sunt evaluate complet in conditii extreme de drum si de vreme, nu doar in ceea ce priveste siguranta ci si pentru monitorizarea performanţelor in orice conditii. Asta pentru cunoscatori. Sper sa nu sara userul @suedezu pe mine ca i-am criticat marca favorita :)