Volkswagen va avea pierderi financiare "dureroase" din cauza Dieselgate. Concedierile nu sunt excluse
Volkswagen anticipează pierderi financiare "dureroase" din cauza scandalului Dieselgate, iar managerii fac presiuni pentru o restructurare a echipelor de producţie care ar conduce inevitabil la concedieri.
Volkswagen se pregăteşte să înfrunte cea mai dificilă perioadă din istorie, pe măsură ce compania calculează pierderile generate de scandalul Dieselgate.
În cadrul unei întâlniri cu angajaţii la sediul constructorului de la Wolfsburg, CEO-ul Matthias Mueller le-a transmis acestora că Volkswagen se va confrunta cu pierderi majore şi dureroase din punct de vedere financiare. În plus, scandalul va avea efecte asupra grupului pe parcursul mai multor ani.
Ca urmare a acestor pierderi majore, Volkswagen a stabilit deja un plan în 12 puncte care presupune eficientizarea brandului. Printre altele, managerii solicită o îmbunătăţire de 10% din partea angajaţilor, însă sindicatele consideră că acest obiectiv este "nerealist".
Planul prevede reducerea costurilor cu 2 miliarde de euro, însă managerii nu au ajuns la un acord cu privire la modul în care acestea pot fi realizate. Una dintre opţiuni este reducerea numărului de modele şi utilizarea mai multor componente comune, în timp ce o altă opţiune prevede concedieri de personal.
Volkswagen a amânat două săptămâni anunţul public despre Dieselgate
Pe de altă parte, autorităţile au anunţat extinderea anchetei în scandalul la 17 angajaţi în loc de 6, iar avocaţii Volkswagen au dezvăluit că producătorul german a încercat timp de două săptămâni să ajungă la un acord cu autorităţile americane înainte de a confirma existenţa Dieselgate, cu scopul de a reduce chetuielile generate de scandalul emisiilor.
Astfel, Volkswagen a anunţat public în 18 septembrie că a utilizat un software de manipulare a testelor de emisii în laborator în cazul unor motoare diesel, însă constructorul german a recunoscut acest lucru în faţa autorităţilor americane încă din 3 septembrie.
În cele 15 zile premergătoare anunţului public, Volkswagen a încercat să ajungă la un acord cu autorităţile americane prin care să limiteze drastic pierderile potenţiale ale scandalului Dieselgate. Informaţia a fost dezvăluită chiar de avocaţii companiei, însă aceştia susţin că producătorul german nu a intenţionat niciodată să ascundă complet existenţa problemei la testele de emisii.
"Consiliul de conducere al Volkswagen a avut motive să considere că o soluţie de comun acord cu autorităţile este posibilă, care nu ar fi condus la sancţiuni economice semnificative pentru Volkswagen. Amânarea temporară nu a avut scopul de a ascunde încălcarea regulilor americane", se precizează în raportul avocaţilor.
Nu va faceti griji. In RO balta mai are broaste.