Între 94.000 și 132.000 de euro. Prețurile noului Tesla Model X le concurează în Europa pe cele ale lui Porsche Cayenne
Singurul SUV full-electric din lume se lansează în Europa cu prețuri care le concurează pe cele ale versiunilor de top ale lui Porsche Cayenne. va avea succes Tesla Model X pe piața de pe Bătrânul Continent?
Pentru că Tesla Motors nu este reprezentată în România, iubitorii acestei mărci sunt nevoiți să se orienteze către țările europene în care brandul american are puncte de vânzare. De obicei, puținii posesori ai modelelor Tesla se orientează spre Olanda, acolo unde Tesla Motors deține și o fabrică de asamblare, însă achiziția poate fi realizată din orice țară aflată pe teritoriul Uniunii Europene. Și pentru că nu suntem încă pe radarul Tesla, trebuie să aflăm prețurile europene ale modelelor noi din gama mărcii de la vecinii noștri din Europa de Vest.
Așa se întâmplă și în cazul noului Tesla Model X, primul SUV din gama mărcii care produce modele 100% electrice. Prezentat în premieră europeană la Salonul Auto de la Geneva, Model X și-a anunțat tarifele pentru piața din Franța, acolo unde cel mai rapid SUV din lume are un preț de pornire de 93.700 de euro pentru versiunea de bază 70D. Aceasta oferă o autonomie de 400 de kilometri, o accelerație 0-100 km/h de 6.2 secunde și o viteză maximă de 210 km/h.
Așa cum ne-am obișnuit și în cazul lui berlinei Model S, prețurile lui Model X diferă în funcție de capacitatea de stocare a bateriei și de puterea oferită de motorul electric. Astfel, versiunea medie, 90D, este oferită la un preț de 110.300 de euro, preț în care ajungi la o autonomie de 470 de kilometri, mașina oferind 0-100 km/h în 5.0 secunde și o viteză maximă de 250 km/h.
3.4 secunde pentru 0-100 km/h pentru versiunea de top
În sfârșit, cea mai puternică variantă a lui Model X, P90D, poate fi achiziționată în Franța la un preț de 132.400 de euro. Accelerația 0-100 km/h scade până la 4.0 secunde (sau 3.4 secunde dacă clientul comandă pachetul opțional Ludicrous), iar viteza maximă ajunge la 250 km/h. Autonomia are însă de suferit în cazul acestei versiuni: 450 de kilometri.
Din toate aceste prețuri, clienții francezi vor putea să scadă bonusul guvernamental de 6200 de euro pe care îl primesc în Hexagon cumpărătorii modelelor full-electrice.
Evident, primul SUV electric de serie nu are concurenți direcți pentru a putea să le comparăm prețurile. Ca termen de comparație, versiunea de top a lui Tesla Model X costă aproape cât un Porsche Cayenne Turbo (motor de 4.8 litri, 520 CP), model care oferă performanțe ceva mai slabe la accelerare - 4.5 secunde pentru 0-100 km/h - dar o viteză maximă superioară: 279 de km/h.
Poziționare de preț gama Porsche Cayenne (prețuri în România, euro cu taxe incluse) |
Poziționare de preț gama Tesla Model X (prețuri în Franța, euro cu taxe incluse) |
||
Cayenne 3.6 300 CP |
73.200 | - | - |
Cayenne Diesel 3.0 TDI 262 CP |
74.100 | - | - |
Cayenne S 3.6 420 CP 0-100 km/h: 5.9 secunde VMax: 243 km/h Consum: 3.4 l/100 km |
89.000 | Tesla Model X 70D 0-100 km/h: 6.2 secunde VMax: 210 km/h |
93.700 (-6200 bonus) |
Cayenne S E-Hybrid 3.0+electric 416 CP 0-100 km/h: 5.5 secunde VMax: 259 km/h Consum: 9.5 l/100 km |
90.700 | ||
Cayenne Diesel S 4.2 TDI 385 CP 0-100 km/h: 5.4 secunde VMax: 252 km/h Consum: 8.0 l/100 km |
91.100 | ||
Cayenne GTS 3.6 440 CP 0-100 km/h: 5.2 secunde VMax: 262 km/h Consum: 9.8 l/100 km |
108.400 | Tesla Model X 90D 0-100 km/h: 5.0 secunde VMax: 250 km/h |
110.300 (-6200 bonus) |
Cayenne Turbo 4.8 520 CP 0-100 km/h: 4.5 secunde VMax: 279 km/h Consum: 11.2 l/100 km |
141.000 | Tesla Model X P90D 0-100 km/h: 4.0 (3.4) secunde VMax: 250 km/h |
132.400 (-6200 bonus) |
Cayenne Turbo S 4.8 570 CP |
182.000 | - | - |
Primele livrări europene pentru Tesla Model X vor avea loc în vara acestui an, decalajul fiind cauzat de faptul că începerea livrărilor din SUA a fost amânată în toamna anului trecut pe fondul unor probleme de dezvoltare a ușilor speciale de tip fluture cu care este dotat SUV-ul american.
- bancheta spate nu e rabatabila? - deschiderea usi spate asa funky e pentru ce? S mi s-a parut, si mi se pare in continuare, OK. SUV-ul asta in schimb, imi permit sa-l vad ca o aparitie singulara si ciudata in peisajul European. Nu stiu, poate ca pe Musk, in USA, multimile il insotesc ca pe Jesus dar, aici la europica, lumea e mai putin (sic!) spalata pe creier si aerul asta de noul Steve Jobs nu prinde. O fi SUV cu pretentii premium dar partea practica (chiar si pt un full-electric) trebuie macar sa fie prezenta daca nu utilizata in real-life