Volkswagen Touareg V8 TDI testat în trafic real de o organizație independentă: emisii de oxizi de azot cu 75% mai mici decât limita impusă
Organizația independentă Emission Analytics a realizat o serie de teste în trafic real cu noul Volkswagen Touareg V8 TDI. În urma măsurătorilor, SUV-ul producătorului german a avut emisii de NOx mai mici cu până la 75% față de limita impusă de Uniunea Europeană.
Scandalul Dieselgate a pus într-o lumină nefavorabilă motoarele diesel, însă în ultimii ani, producătorii au venit cu soluții tehnice gata să mai spele din "păcatele" propulsoarelor vechi. Totodată, pentru omologarea noilor modele a fost introdus standardul WLTP și, suplimentar, au apărut și testele RDE (Real Driving Emissions).
Acestea din urmă sunt folosite pentru verificarea valorilor de consum și emisii rezultate în urma ciclului de testare WLTP.
Acum, oficialii Volkswagen au publicat rezultatul unui test de tipul RDE realizat cu un Touareg V8 TDI de organizația independentă Emission Analytics. Aceștia din urmă au testat SUV-ul german în condiții de trafic care imită utilizarea zilnică a modelului în trei zone metropolitane din Saxonia Inferioară, Baden-Wurttemberg și Bavaria.
Iar rezultatul obținut în urma testului a scos la iveală faptul că SUV-ul producătorului din Wolfsburg are emisii de NOx mai mici cu până la 75% comparativ cu limitele impuse de UE.
Astfel, pe traseul din Saxonia Inferioară emisiile au fost de 10 mg de NOx per kilometru, în Baden-Wurttemberg emisiile de NOx măsurate au fost de 13 mg/km, iar în Bavaria aceastea au ajuns până la 20 mg/km. Media obținută în urma testului a fost de 14 mg de NOx per kilometru, limita impusă de UE în acest moment fiind de 80 mg/km.
Conform oficialilor Volkswagen, în perioada următoare vor fi publicate și rezultatele obținute de noul motor 2.0 TDI EA288 Evo, unitate introdusă în gama Passat și Golf 8. Nemții menționează că și aceste două modele au reușit să obțină valori de NOx per kilometru mult mai mici decât limita impusă de Uniunea Europeană.
Daca au mers cu ea in treapta a 8-a cu 30 la ora si fara trafic nu prea ma mira,zic nu prea ca la cat au mintit astia de la Vag si Bosch,iau toate stirile de la ei cu rezerve,zic de la ei ca nu cred ca s-a gasit o firma "independenta" sa-i testeze asa si sa-i scoata basma curata. Sa le testeze si cand isi face filtrul regenerarea,atunci toate put si scot fum. Asa scotea si a mea cand inca mai aveam filtru :)