Volkswagen, presată să ofere 8.5 miliarde de euro clienţilor europeni afectaţi de Dieselgate: "Trebuie despăgubiţi la fel ca americanii"
Uniunea Europeană solicită ca Volkswagen să ofere clienţilor din Europa afectaţi de scandalul Dieselgate vouchere de 1.000 de euro, la fel cum a procedat în Statele Unite. Măsura ar costa grupul german aproximativ 8.5 miliarde de euro.
Volkswagen a abordat într-un mod complet diferit scandalul Dieselgate în Europa şi Statele Unite. Pentru piaţa americană, grupul german a oferit vouchere de 1.000 de dolari clienţilor cu motoare diesel TDI de 2.0 litri pentru un număr de cel mult 482.000 de clienţi, pe lângă răscumpărarea unui număr de 115.000 de maşini.
În schimb, constructorul a decis ulterior că în Europa nu va aplica aceeaşi politică, sub pretextul că pe Bătrânul Continent maşinile diesel se vând mai bine decât cele pe benzină. Uniunea Europeană nu pare însă impresionată de aceste afirmaţii, care solicită ca cetăţenii din cadrul UE să beneficieze de acelaşi tratament din partea Volkswagen.
"Vă solicit să reconsideraţi poziţia cu privire la compensaţii şi să reflectaţi la modul în care să oferiţi compensaţii pentru clienţii europeni. Problema compensaţiilor merge mai departe de diferenţa dintre disputele legale dintre SUA şi UE şi joacă un rol fundamental pentru a vedea VW ca o companie responsabilă de încredere", este mesajul transmis de Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru industrie, către Matthias Mueller, CEO-ul Volkswagen.
Dacă Volkswagen ar accepta un program similar cu cel din SUA pentru cei 8.5 milioane de clienţi europeni afectaţi de Dieselgate, suma totală ar ajunge practic la 8.5 miliarde de euro în cazul unor vouchere de 1.000 de euro pentru fiecare client.
În plus, UE solicită de la Volkswagen un raport cu privire la cantitatea suplimentară de emisii generată de modele grupului german în fiecare stat din blocul comunitar, dar şi modul în care vor fi efectuate chemările în service pentru maşinile care vor primi o nouă versiune software. Nu în ultimul rând, UE vrea să capete autoritatea de a gestiona chemările în service efectuate de constructori, în detrimentul autorităţii fiecărui stat membru în parte.
Volkswagen riscă deja o amendă de ordinul zecilor de miliarde de dolari după ce a fost dată în judecată de Departamentul de Justiţie al SUA.
Via Automotive News
Buna dimineata!