BYD vrea să-și dubleze rețeaua de dealeri în Europa până la sfârșitul lui 2026

Publicat marţi, 18.11.2025 11:36 de Tiberiu Safta

Marca chineză BYD vrea să-și mărească și mai mult prezența pe piața europeană prin dublarea rețelei sale de dealeri pe continent. Conform noului plan, BYD va avea 2000 de dealeri în Europa până la finalul anului următor.

Extinderea europeană a chinezilor de la BYD continuă într-un ritm accelerat. Producătorul de mașini electrice tocmai a anunțat că are în plan să-și dubleze rețeaua de dealeri pe Bătrânul Continent până în 2026. Acest anunț apare în contextul în care BYD va avea 1000 de dealeri în Europa până la finalul lui 2025, potrivit spuselor unui oficial al mărcii.

„Până la finalul lui 2025 vom fi prezenți cu 1000 de puncte de vânzare în Europa, iar anul viitor vom dubla asta”, a spus Maria Grazia Davino, directorul regional BYD Europa. „În linie cu concurenți de succes, trebuie să avem proximitate și să câștigăm proximitate cu clienții europeni”, a mai adăugat oficialul mărcii.

Totodată, BYD va deschide o uzină nouă în Turcia și evaluează înființarea celei de-a 3-a uzine europene. Sunt șanse foarte mari ca marca chineză să deschidă o fabrică nouă în Spania.

În primele 9 luni ale lui 2025, BYD a vândut 120.342 de mașini în Europa, cu peste 90.000 de vehicule mai multe comparativ cu aceeași perioadă din 2024, potrivit celor de la Dataforce.

via Automotive News Europe

  • Mihai, marţi, 18.11.2025 13:21

    Chinezarii, n-au nicio sansa ... Va explica madam Von den Leyden si cu germanii ca nu vor reusi chinezii sa vanda in Europa. Pana cand se trezesc unii, o sa fie grav.

  • Dutz, marţi, 18.11.2025 17:59

    Nu știu care-i exact obiectivul pe o lună în ceea ce privește vânzările în Europa… dar un dealer trebuie să vândă minim 45/luna în unele cazuri peste 60, depinde de dimensiune și număr de angajați. Altfel spus BYD planifică să vândă peste 90.000 de mașini lunar în Europa. Vom vedea în ce măsură se va întâmpla. Între timp în ultimele 6 luni Jetour au închis peste 60 de agenții într-o singură țară la nici 2 ani de la deschidere. Este supraproducție, supracapacitate și ceea mai mare diversitate in ceea ce privește oferta… asta se vede din păcate negativ în preț pentru că sunt costuri mari de dezvoltare, marketing, management, logistica etc. Dpmdv suntem într-un cerc vicios :(

  • nsrei, marţi, 18.11.2025 22:56

    O veste excelentă. Daca scad și prețurile la jumate și le vand că în China s ar putea să aibă ceva clienți. Altfel sa și ia marfa și să cânte la alta masă. Am văzut un byd seal 3.84 vs Hyundai ionic 6n . Nu m am uitat decât la sistemul de frânare..la chinezi părea de jucărie, la cooeeni părea de curse. QED. Aveți grijă pe ce dracu dați banii