Volkswagen Bluesport va avea un motor 1.6 FSI de 220 CP

Publicat luni, 01.11.2010 10:46 de Sebastian Toma

Versiunea de producţie a lui Volkswagen Bluesport va debuta în 2013 şi va fi echipată cu un motor FSI de 1.6 litri şi 220 CP.

Noul roadster de la Volkswagen, modelul prefigurat de conceptul Bluesport prezentat la Detroit în 2009, va debuta la Salonul Auto de la Frankfurt din 2013. Respectivul concept părea să fie gata de pornit la drum, iar surse din cadrul Volkswagen spun că aproape toate elementele prezente pe acel model vor ajunge în producţia de serie. Mai precis, este cert faptul că viitorul roadster de la Volkswagen va avea doar două locuri şi un acoperiş escamotabil din pânză. Modelul utilizează platforma Modulare Mittel Baukasten, care foloseşte o parte din suspensia lui Golf V/VI.

Platforma respectivului model este deocamdată unică în Grupul VAG, ceea ce ar aduce costuri suplimentare. Cei de la Volkswagen speră să reducă respectivele costuri prin dezvoltarea unei versiuni Porsche a lui Bluesport, dar şi prin realizarea unui echivalent în gama Audi. Cei de la Audi poartă tratative cu Renault pentru folosirea numelui R4. Sunt şanse ca producătorul din Ingolstadt să ofere o versiune coupe a lui Bluesport, în timp ce Porsche va realiza un frate mai mic pentru Boxster. Fiecare model va avea caracterul său distinct.

Secretul obţinerii unui caracter aparte pentru fiecare model în ciuda utilizării aceleiaşi platforme stă în diferenţierea ecartamentului. Sunt şanse ca ampatamentul să fie similar sau foarte apropiat, dar ecartamentul va fi cu certitudine diferit. Gama de motorizări va include noile creaţii din seria EA888, o gamă care serveşte modelele Golf şi Scirocco. Versiunea Volkswagen a lui Bluesport va beneficia de un motor FSI de 1.6 litri care va realiza 220 CP graţie unui sistem de distribuţie variabilă realizat de inginerii Audi. Modelul va utiliza fie o transmisie manuală cu şase trepte, fie o unitate DSG DQ500 cu şapte trepte.

Via | Autocar 

  • I.O.N, luni, 01.11.2010 12:04
    cam multa putere

    Mai mult de 10.000 de Km nu va tine.

  • ZZZ, luni, 01.11.2010 12:10
    S-au tampit si astia

    Au luat-o razna si astia? Se ia de mana cu francezii si altii cu mizerii de motoare de 1.6 si 200cp. Daca era tehnologie TSI mai intelegeam da asa....cat o sa tina jucaria asta? Masia arata foarte bine, dar de ce nu pun motorul 2.0 TFSI care lider detasat la categoria lui. Are consum bun, poti sa il livrezi in variante de putere pe o plaja larga, iar de tunning nu mai vorbesc, se duce lejer in 340cp.

  • unckle, luni, 01.11.2010 13:06

    1.6 aspirat ...220GP ... sigur aspirat ?

  • bmw, luni, 01.11.2010 13:24
    AUDI?

    daca ne uitam mai bine observam ca defapt este un audi e-tron cu emblema vw:P

  • the hep, luni, 01.11.2010 15:06
    rili?

    intr-o lume a motoarelor supraalimentate un astfel de motor nu isi are rostul, mai ales in ograda VW . astfel de motoare erau in competitiile de raliuri la grupa Super 1600 . si din aceasta cilindreee dezvoltau 210-220 BHP . cu revizii totale la maxim 5000 km de exploatare . toate astea puse cap la cap ma fac sa cred ca sau VW sau stricat de cap si revin pe motoare aspirate din nou , sau ca autorul articolului a uitat pe undeva prin service turbina motorului . apropo, ce cupulu si la ce turatie ar putea avea un astfel de motor? 170 NM la 5000 RPM?

  • stefanel, luni, 01.11.2010 15:08

    Pentru comentatori: Exact cat tine si un motor de Honda S2000, 2l de 240 cp N/A, care la origini avea 280cp dar a fost restrictionat la 240 pe motive de poluare. Cu tehnologia injectiei directe si a distributiei variabile Audi, foarte asemenatoare ca si constructie cu VTEC-ul Hondei, motorul nu va avea nici o problema de fiabilitate. Bravo lor.

  • stefanel, luni, 01.11.2010 15:09

    ...si cred sincer ca va avea aportul si al unui motor electric pentru a ajunge la cifra asta. Doar se numeste Bluesport.

  • Andrei, luni, 01.11.2010 15:59
    Datorita sistemului de impozitare din multe tari UE, foarte multi constructori vor oferi motorizari de 1.6 L cu puteri respectabile

    Datorita faptului ca in multe tari din UE s-au marit foarte mult taxele pentru motoarele cu cilindreea mai mare de 1.6 L, in viitorul apropiat majoritatea constructorilor auto ce vand in Europa vor propune motorizari de 1.6 L foarte puternice pentru a compensa motoarele mai mari afectate de sistemul de impozitare . Luna trecuta, site-ul german Automobilwoche a anuntat ca VW Group pregateste varianta bi-turbo 1.6 TDI ce va dezvolta 160 CP precum si un inedit 0.8 TDI in 2 cilindri cu 40 CP si chiar 80 CP daca va fi oferit si in varianta bi-turbo .

  • RTI, luni, 01.11.2010 19:04
    @stefanel

    cam exagerata comparatia cu honda , care in momentul dezvoltarii acelui motor era in top in privinta motorizarilor iar daca este pe o tehnologie asemanatoare cu ivtec sau vanos atunci sigur nu v-a respecta normele euro 5-6 fiind o tehnologie destul de veche asa ca mai mult ca sigur o sa fie de putere mai mica si probabil cum ai spus un hibrid

  • Alex, luni, 01.11.2010 19:12

    Daca o sa arate asa o sa fie mai frumos ca R8 decapotabil. VW ne-a obisnuit cu asa ceva.

  • cozappz, marţi, 02.11.2010 11:28
    1.4L TSI - 122CP

    L-am simtiti pe o Skoda Octavia si chiar m-a surprins placut. Am "pornit" la drum cu cele mai mici sperante ca sa nu fiu dezamagit dar cei 200NM laudati intre 1500-4000rpm chiar s-au facut simtiti. Am stat in spate :D asa ca nu pot sa spun daca exact de la 1500rpm se simtea cuplul dar estimativ pe la 2200rpm sigur. Totusi, consumul este exagerat de mare pentru un 1.4L (aprox 6L/100Km) ceea ce ma face sa cred ca motoarele mici de putere mare vor avea un dezavantaj major fata de diesel dpdv al consumului la performante cat de cat comparabile. Ma refer stric la motorizari VW!!

  • BaditzaEx, marţi, 02.11.2010 13:22
    ce seamana cu Porsche

    un porsche mai ieftinache, 1000 de modele VAG cu 2-3 linii de design