Viitorul lui Audi Quattro Concept va fi decis în această vară

Publicat luni, 04.07.2011 15:45 de Sebastian Toma

Cei de la Audi sunt pe care să ia o decizie finală în privinţa versiunii de serie a lui Quattro Concept. Modelul ar putea să debuteze în cea de-a doua parte a lui 2013.

Celebrul concept Audi Quattro ar putea avea o versiune de serie, iar cei de la Audi vor lua decizia finală până la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie. Stefan Reil, şeful diviziei Quattro Gmbh a celor de la Audi, este optimist în ceea ce priveşte şansele modelului de a obţine undă verde pentru producţie. Dacă va fi aprobat, modelul va fi construit în serie limitată, de până la 1.000 de unităţi. Masa ţintă a versiunii de serie va fi de 1.400 kilograme, fiind necesară utilizarea extensivă a materialelor precum fibra de carbon şi aluminiul. Potrivit lui Stefan Reil, utilizarea acelor materiale ar fi o cale extrem de bună pentru a demonstra tehnologiile avansate de reducere a masei implementate de cei de la Audi.

Motorul versiunii de serie a lui Audi Quattro va fi derivat din cel al lui RS5. Pentru a realiza acest lucru, inginerii Audi trebuie să-l modifice pentru a-l putea monta longitudinal, iar puterea va fi mărită. Conceptul Audi Quattro a fost echipat cu un motor turbo cu cinci cilindri în linie, provenit de la un TT-RS. Unitatea respectivă era amplasată transversal, dar noul motor va fi amplasat longitudinal.

Dezvoltarea unei versiuni de serie a lui Audi Quattro Concept ar putea să necesite doi sau trei ani, ceea ce înseamnă că cea mai apropiată dată de debut ar fi jumătatea anului 2013. Stefan Reil a infirmat dezvoltarea versiunilor RS ale modelelor din seria Q, deoarece acestea au fost deja excluse din planurile Audi. Şeful diviziei Quattro Gmbh spune că platformele SUV au un centru de greutate prea ridicat pentru a putea furniza un nivel ridicat de performanţă pe viraje. În schimb versiunea RS a lui A7 nu a fost exclusă, din moment ce rivalii lor din Stuttgart au dezvoltat deja o versiune de performanţă a noului CLS.

Via | InsideLine

  • Ivanoff, luni, 04.07.2011 18:10
    Dc o spui tare si apasat poate te si cred...

    Baieti,o masa de 1.400 kg e enorma pt o asa masina...ar trebui sa intelegem din felul cum o spuneti ca e ceva extraordinar,dar nu e... Exemplu: O Toyota RAV4 are 1.400 kg si nu prea are fibra de carbon prin ea... Dc vreti sa vedeti cum se fac masini usoare,inversati procesele din anii 40-50,luati o japoneza,o desfaceti si vedeti cum fac altii masini usoare ca de marketing sunteti buni...

  • Hadouken, luni, 04.07.2011 18:18
    @Ivanoff

    are greutatea unei Honda NSX si din cate tin minte, aceea era o masina extraordinar de buna. 1400 kg nu e mult deloc, avand in vedere ca un Lotus Exige are in jur de 1000, insa cu un motor mic si dotari demne de un cart.

  • Ivanoff, luni, 04.07.2011 18:27
    @Hadouken

    Prietene,NSX-ul se facea din 1990 si pana in 2004 cu materiale si tehnologii din acele vremuri,plus ca nu prea are nimic de a face cu Quattro Concept, avea un V6 de 3 litri si era altceva,dintr-o alta clasa... PS: Dc tot ai pomenit de Exige tu ce crezi ca dotari va avea noul Quattro Concept dc se vrea a fi o reeditare a unei masini de raliu, clima bizonica ca in schitele prezentate sau ca la A6-le din Spania? :)) ...

  • @ Automarket, luni, 04.07.2011 19:10
    Stirea zilei : VW Group detine 55.90 % din MAN SE

    VW Group detine de azi 55.90 % din MAN SE . Prin aceasta miscare, VW Group a devenit cel mai mare producator de camioane din Europa prin MAN si Scania ( http://www.bloomberg.com/news/2011-07-04/volkswagen-secures-majority-in-man-as-it-pursues-truck-merger.html ) .

  • @ivanov, luni, 04.07.2011 19:26

    "prietene" dc imi permiti, un z4 are masa de 1480, un GT-R 1740, un 370z 1507, ce ar fi sa ne dai tu expl de o masina din aceeasi clasa care are o greutate mai buna dc tot faci pe desteptul...

  • Ivanoff, luni, 04.07.2011 21:01
    @Unknown

    Exemplu: Toyota Celica 1.119 kg (si asta in anul 2000) Ce zici? Mai vrei?

  • @ivanov, luni, 04.07.2011 21:28

    doar atat ai putut? acum dc tot ai adus aminte de o masina din 2000 pune-ti si intrebarea de ce un e un seria 3 din 1999 cantareste mai putin decat un seria 3 din 2011 3series 320 99 Unladen weight 1035 3 series 320 2011 Unladen weight 1350 ai gasit vreun raspuns?mai vrei?

  • ZZZ, luni, 04.07.2011 23:14
    @ivanoff

    Baiatu pune mana si invata pentru BAC si lasa subiectele astea de discutie ca nu sunt pentru tine. Am inteles, tac-to are Toyota si crezi ca alta masina pe lumea asta nu mai exista. De Nissan GT-R ce zici ca are 1740 kg? Sau nici aia nu e masina, nici aia nu are tehnologie?

  • vol, luni, 04.07.2011 23:30
    @Ivanoff

    Vina este a celor de la automarket pentru ca permit oricui sa posteze comentarii. Audi Quattro Concept va fi un supercar, alaturi de unele dintre modelele enumerate si de tine. Sper totusi ca vor pune un motor turbo pe Audi Quattro Concept, s-ar imapaca de minune cu noua transmisie STronic in 7 trepte. Caroseria nu ma indoiesc ca nu va fi performanta ... si interiorul va oferi multe dotari de lux, care contribuie si ele la greutatea finala.

  • C-G-C, marţi, 05.07.2011 09:14
    @Ivanoff

    Cand mai multe persoane iti spun ca esti... "beat", e mai bine sa te duci sa te culci!

  • Ivanoff, marţi, 05.07.2011 10:01
    @Unknown

    Mai vrei vateva exemple,iti mai dau: Alfa Romeo GTV (2003-2008) - 1.370 kg Alfa Romeo GT (2007-2010) - 1.365 kg Honda S2000 (2003-2009) - 1.296 kg Honda Civic Mugen Si Sedan (2007- 2011) - 1.336 kg Si mai sunt...doar trebuie sa cauti... E valabil si pt cei care au dat voturi negative :)

  • C-G-C, marţi, 05.07.2011 10:19
    @Ivanoff

    Discutam despre coupe-uri de clasa medie, cu motoare V8 si cu dotari premium. Devii penibil...

  • Ivanoff, marţi, 05.07.2011 10:59
    @C-G-C

    "Pinguinule", treaba ta despre ce dicuti tu...insa aici se vorbeste de un motor de 2.5l, in linie nicidecum de V8-uri ("Conceptul Audi Quattro a fost echipat cu un motor turbo cu cinci cilindri în linie, provenit de la un TT-RS") si mai mult,niciunde nu se vorbeste despre dotari premium fiind la urma urmei o reeditare a unei masini de raliu,nu de "Dorobanti". So...cred ca tu esti singurul penibil fara gram de cunostinte,doar cu pareri si o maxima afinitate pt tot ce e "de pe Germania"...

  • je, marţi, 05.07.2011 11:03
    @Ivanoff

    pe bune acum.... "Motorul versiunii de serie a lui Audi Quattro va fi derivat din cel al lui RS5" si "The Audi RS5 features a 4.2-litre naturally aspirated V8 with 444 bhp (331 kW; 450 PS) and 317 lb·ft (430 N·m) of torque, which had previously been used in the now-discontinued Audi RS4 (B7), however the RS5's engine tuned for an additional 30 hp." las-o balta,serios!

  • C-G-C, marţi, 05.07.2011 11:11
    @Ivanoff

    Nu vrei sa-ti depasesti conditia deloc... In articol scrie asa: "Motorul versiunii de serie a lui Audi Quattro va fi derivat din cel al lui RS5". Adica un V8 de 4.2L. Si tot in articol gasesti si asta: "Conceptul Audi Quattro a fost echipat cu un motor turbo cu cinci cilindri în linie, provenit de la un TT-RS." Astfel cand discutam despre versiunea de serie a conceptului Quattro, momentan discutam despre un motor V8. In alta dezordine de idei, ai vazut interiorul conceptului? Ti s-a parut ca arata ca unul de raliu? Este un interior premium minimal, cu elemente aportive sau de raliu cum vrei tu sa le numesti (vezi scaunele, volanul etc). P.S.: Razboiul asta japonez-german este mai mult decat penibil. Asiaticii, chiar daca s-au apropiat oarecum de performantele masinilor europene, mai au mult pana sa le depasesca. Mai ales cand discutam despre masini sport. Ca sa nu mai vorbesc de competitiile sportive... deci scuteste-ma, da!

  • @ivanov, marţi, 05.07.2011 12:49

    ivanov da expemplu alfa cand tot alfa a facut un brera (care pica fix in aceeasi clasa cu acest audi) care s-a dovedit a fi cea mai grea masina din segment! tu chiar nu iei in discutie optiunile si tehnologiile echivalente...un alt raspuns nu mai meriti.. BRERA=1605 kg DE ASTA CE MAI ZICI??? E BRERA IN ACEEASI CATEGORIE CU GT-UL SI CU ACEST AUDI?:)) MA FACI SA RAD :)) A3 este in aceeasi clasa cu gt-ul dar eu zic sa il lasam in pace pt ca i-am dat prea multa atentie... p.s de foca 159 sa nu deschidem subiectul

  • yoyo, marţi, 05.07.2011 19:50

    si ivanof disparu ca magarul in ceata...

  • Me, marţi, 05.07.2011 21:45
    @all

    Fratilo,sunteti atat de indoctrinati si de multe ori limitati incat refuzati sa credeti si adevarurile concrete doar din afinitate pt o marca sau alta (si aici ma refer la cateva exemple foarte bune si argumentate de "Ivanoff" pe care majoritatea le-ati contestat total aiurea). Si personal,nici eu nu vad a fi o mare realizare sa scoti o masina din clasa asta cu o masa de "doar" 1.400 kg.

  • Hadouken, miercuri, 06.07.2011 02:23
    @me

    numeste tu atunci o masina din ACEEASI clasa cu un motor de 4,2 litrii cu o masa mult mai redusa. Nu pomeni de Civic, S2000 (la fel de bine puteai pune si MX5) sau Alfa GT, pentru ca la fel poti argumenta ca si Mini, Toyota Aygo, sau Smart au mase mai reduse. Vorbim de masini din aceleasi clase.... Ivanoff.