Viitorul Audi A3 sedan va fi un "urmaş spiritual" al vechiului 80
Audi promite că noua generaţie a modelului A3 va aduce cu sine un nou derivat de caroserie cu patru uşi, un sedan care va încerca să reediteze succesul unui model cu tradiţie: Audi 80.
Audi continuă să îşi extindă gama de modele pentru a acoperi toate nevoile publicului din segmentul premium. Recent, oficialii din Ingolstadt, în frunte cu Rupert Stadler, au declarat că o variantă sedan a actualului Audi A3 a primit undă verde pentru producţie.
Noul derivat de caroserie va debuta cel mai probabil în 2013, odată cu lansarea pe piaţă a noii generaţii A3, aşteptată să ofere pe lângă varianta sedan şi opţiuni Sportback, hatchback, cabrio şi coupe. Modelul va lua naştere pentru a activa în primul rând pe două dintre cele mai importante pieţe ale lumii Statele Unite şi China, însă sedanul va exista şi în portofoliul celorlalte divizii mondiale Audi.
Noul A3 sedan se va poziţiona sub actualul A4, care a crescut cu 220 de mm de la lansarea sa iniţială, în 1994. Aşadar, mezinul cu patru uşi va încerca să se identifice ca fiind un "urmaş spiritual" al vechiul 80. Dimensiunile, aproximativ 4.5 metri lungime, îl vor face mai scurt decât Jetta.
Sub caroserie se va afla noua platformă modulară MQB, a celor de la Volkswagen, considerată mult mai ieftină şi mai uşor de produs decât actuala PQ35. Arhitectura suspensiei va fi tipică, cu conexiune multi-link pe spate, în timp ce opţiunile de propulsie vor oferi clientului oportunitatea de a alege între tracţiune faţă şi tracţiune integrală.
Sub capotă vor exista versiuni benzină cu capacităţi cuprinse între 1.4 litri şi 2.5 litri (în cazul versiunilor RS), dar şi dieseluri de 1.6 şi 2.0 litri. Surse neoficiale nu exclud nici varianta unui tren de propulsie hibrid, pus în funcţiune de o unitate electrică, conectate la pachetul de baterii litiu-ion, şi una convenţională, de 1.4 litri Turbo.
Noul A3 sedan promite să lupte cu noua ofensivă compactă de la BMW şi Mercedes, rivalii premium care vor aduce pe piaţă a doua generaţie Seria 1 şi versiunea de serie a conceptului F800 Style, dezvoltat pe platforma lui A-Klasse.
via | autocar
pai Audi 80 nu este strabunica la A4?