Viitoarea generatie Audi A4 va "slabi" 150 de kilograme

Publicat miercuri, 12.05.2010 16:19 de Bogdan Mirică

Audi intentioneaza sa reduca masa totala a viitorului A4 cu aproximativ 150 de kilograme, pentru a imbunatati performantele, tinuta de drum si consumul.

Desi publicul inca se bucura de actuala generatie, noul A4 incepe deja sa prinda contur in atelierele de creatie din Ingolstadt. Audi intentioneaza sa faca din modelul de clasa medie un concurent imbatabil pe segmentul premium, cu mult peste ceea ce ofera BMW si Mercedes.

Drept pentru care ia in calcul un intens proces de reducere a masei pentru viitoarea generatie. Rivalul lui Seria 3 ar putea pierde pana la 150 de kilograme, obiectiv clar, fixat de Heinrich Timm, seful Lightweight Design Centre din cadrul Audi. Atingerea acestui obiectiv ar aduce la o tinuta de drum imbunatatita, performante cu mult peste cele actuale, un consum redus si emisii scazute.

Cele 150 de kilograme vor fi pierdute prin folosirea unei structuri din aluminiu, a unor materiale compozite, cum este fibra de carbon, si prin perfectionarea metodelor de productie. Filosofia experimentata pe viitorul A4 va fi mai apoi preluata de intreaga gama a constructorului german din Ingolstadt.

via | autoblog

  • Ion, miercuri, 12.05.2010 17:03

    Daca nu are platforma PSA e degeaba nu or sa se vanda nici macar 10000 de bucati.Imi e rusine sa spun ce categorie de oameni vor cumpara iar acestia vor fi bineinteles din romaniaca.

  • ma ioane ma, miercuri, 12.05.2010 19:00

    ce te-ai face tu fara PSA?...ai fi ca si ciobanu fara oi :p

  • Maka, miercuri, 12.05.2010 21:57

    Daca pana la noul A4 mai sunt vreo 4 ani, atunci nu eniic deosebit ca isi propun asta; deocamdata doar pozeaza pentru o imagine cat mai buna. Peste 5 ani vor intra in vigoare obligatoriu normele euro 6 si daa ati urmarit comunicatele, mai multi constructori au proiecte cu materiale super usoare si extensii sau joint -venture pentru gama mica tocmai ca sa reduca emisiile. Ma mir ca nu spun nimic despre motoare sau evacuari. Sa intelegem ca in aceste 2 domenii s-a ajuns la o limita a dezvoltarii?

  • andr3i, miercuri, 12.05.2010 23:01
    A4

    atunci raportul cal putere - greutate va fi mai bun. si performatele se vor imbunatati.

  • eu, joi, 13.05.2010 10:45
    @ion

    Bai ionule... cum ar fi tu sa ne mai onorezi un pic cu absenta??? A4 nu are nevoie de platforma PSA... are alta comuna cu WV skoda seat etc etc.... dar ion e tot ion... si a mai vrut sa fie si ironic.... hahaha...

  • I.O.N, joi, 13.05.2010 15:03
    @eu

    Sa inteleg ca ai facut o aroganta la adresa mea

  • xss, vineri, 14.05.2010 12:28
    masa redusa - agilitate, consum... ok, super ! DAR...

    pe mine ma ingrijoreaza "curele astea de slabire" continuie... S-au descoperit noi metale / materiale pe Terra cu aceleasi proprietati, dar mai usore decat stim noi? sau s-a descoperit vreo formula magica pt obtinerea unor aliaje "minune" ?? din cate stiu eu nu... atunci? fac masinile mai mici? nici vorba! Eu cred ca normele astea de poluare impuse de Uniunea Europeana imping constructorii catre lucruri nesabuite... totul are o limita..

  • p-george, vineri, 14.05.2010 18:09
    @xss

    NU e vba de materiale noi ci de tehnici noi de folosire a materialelor existente. Cel mai bun exemplu este la audi r8. priveste documentearul despre realizarea lui si o sa vezi cum au reusit sa reduca greutatea prin tehnologia audi space frame si chiar sa i creasca rezistenta. Singura problema este pentru asiguratori deoarece sasiurile astea sunt proiectate sa preia tot socul unui accident asadar el se deformeaza usor la impact, tie iti salveaza pielea dar ies dauna totala. .

  • RTI, sâmbătă, 15.05.2010 00:52
    pana atunci

    ... s-a descoperit marketingul (in scurte cuvinte; sa lauzi ce nu ai facut ) :))