Toyota a prezentat noul Hot Hatch GR Yaris: motor cu trei cilindri cu 261 CP și sistem de tracțiune integrală
Toyota a lansat noul GR Yaris. Sub capota Hot Hatch-ului se află cel mai puternic motor cu trei cilindri introdus pe un model de serie. Acesta oferă 261 CP și 360 Nm, iar resursele sunt gestionate de o cutie manuală cu șase trepte.
La finalul anului trecut, Toyota a publicat primele imagini teaser care anunțau debutul modelului GR Yaris. Prezentarea noului Hot Hatch-ul fusese programată pentru 17 noiembrie cu ocazia Raliului Australiei, însă evenimentul a fost amânat din cauza incendiilor de pădure din regiunea New South Wales.
În aceste condiții, oficialii Toyota au anunțat că prezentarea modelului va avea loc cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo. Astăzi, producătorul japonez a publicat primele imagini și detalii referitoare la GR Yaris.
Hot Hatch-ul de clasă mică a fost dezvoltat de divizia Gazoo Racing cu ajutorul echipei Tommi Makinen Racing. GR Yaris este al doilea model al niponilor care face parte din gama GR (primul a fost GR Supra), iar conform reprezentanților Toyota, Hot Hatch-ul va sta la baza viitorului Yaris WRC (model pe care îl vom vedea în Campionatul Mondial de Raliuri).
Noul Toyota GR Yaris are la bază platforma actualului model de clasă mică, însă inginerii diviziei Gazoo Racing au operat o serie de modificări consistente. Ecartamentul este ceva mai mare, puntea spate dispune de o suspensie independentă, iar anumite elemente de caroserie sunt fabricate din fibră de carbon și aluminiu.
Din punct de vedere estetic, noul GR Yaris propune spoilere mult mai agresive, prize de aer mai mari, aripi mult mai late și o aripă spate. De asemenea, plafonul a fost și el modificat, iar acum, înălțimea lui GR Yaris este mai mică cu 91 de mm comparativ cu versiunea "civilă". În plus, Hot Hatch-ul nipon va fi disponibil doar în versiune cu trei portiere.
Sub capota lui GR Yaris se află cel mai puternic motor cu trei cilindri introdus pe un model de serie. Japonezii propun un propulsor de 1.6 litri capabil să ofere 261 de cai putere și 360 Nm. Resursele sunt gestionate de o cutie manuală cu șase trepte și de sistemul de tracțiune integrală GR-Four. Conform oficialilor niponi, acesta din urmă va integra și două diferențiale Torsen ca parte a liniei Circuit Pack.
În plus, șoferii vor putea regla sistemul de tracțiune integrală cu ajutorul unui controller. În modul Normal, distribuția cuplului între punți este de 60:40, în modul Sport aceasta va fi de 30:70, iar în modul Track șoferii vor beneficia de o distribuție egală a cuplului între punți.
Masa totală a noului GR Yaris este de 1.280 de kilograme, iar conform reprezentanților Toyota, accelerația de la 0 la 100 km/h va avea loc 5.5 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 230 km/h.
Sistemul de frânare este și el unul de performanță și va integra discuri cu diametrul de 356 de mm și etriere cu patru pistonașe. Conform oficialilor, sistemul a fost proiectat pentru a rezistat atât pe circuit, cât și pe probe speciale de raliu.
Noul GR Yaris va fi asamblat pe o linie specială de producție integrată la uzina din Motomachi.
Pentru moment, Toyota nu a publicat prețul lui GR Yaris pentru piața din Europa. Pentru publicul din Japonia, Toyota propune o versiune de lansare (First Edition) care va avea un preț de pornire de 3.96 milioane de yeni, echivalentul a 32.570 de euro.
Redline la 7000 rpm chiar sportiv motorul turbo. Si linia caroseriei e f dinamica fiindca cu doar 2 usi mai rar acum plus 4wd wow Curios de ce doar 3 cilindri ca in wrc au 1.6 cu 4. Bine ca nu e hibrida electrica sau alte balarii eco Felicitari toyota ca nu stingeti si voi fantezia-pasiunea veritabila.