Mercedes-Benz a rămas cel mai mare constructor auto premium și în 2019: germanii au învins BMW cu aproape 200.000 de unități
Mercedes-Benz a fost și în anul 2019 cel mai mare constructor auto premium din lume după ce a comercializat aproape 2.34 de milioane de mașini, cu aproape 200.000 de unități mai mult decât BMW. Audi a ocupat poziția a treia cu 1.84 milioane de unități.
Cei mai mari constructori auto premium din lume au reușit să încheie anul 2019 cu o ușoară creștere a vânzărilor la nivel global, în ciuda faptului că piața auto traversează o perioadă de stagnare în Europa și de scădere puternică în China.
Așa cum era de așteptat, Mercedes-Benz a fost cel mai mare constructor auto premium din lume în 2019, un titlu pe care l-a obținut anual începând din 2016.
Producătorul de la Stuttgart a raportat 2.34 milioane de unități vândute, în creștere ușoară cu 1.3% comparativ cu 2018. Germanii au înregistrat creșteri pe aproape toate piețele majore, inclusiv Europa (+0.4%) și China (+6.2%), în timp ce în Statele Unite vânzările au stagnat. De asemenea, este de remarcat că vânzările au crescut în Germania cu 4.8%.
Cel mai important segment pentru Mercedes-Benz este reprezentat de SUV-uri, care au adus o treime dintre vânzările totale (783.000 de unități), în ciuda faptului că numărul total de unități a scăzut cu 4.5%. În schimb, segmentul compact a avut o creștere de 9.5% și a ajuns la peste 667.000 de unități. De asemenea, brandul de performanță Mercedes-AMG a avut un an record cu vânzări de peste 132.000 de unități (+12%).
BMW: creștere de 1.3%
Între timp, BMW a raportat vânzări de aproape 2.17 milioane de unități în cursul anului trecut, corespunzători unei creșteri de 2%. Din păcate, la datele pe continente, BMW include în raport și vânzările înregistrate de Mini, astfel că relevanța acestora este mai scăzută.
Totuși, merită menționat că vânzările cumulate de BMW și Mini au scăzut în Europa cu 1.5%, la aproape 1.1 milioane de unități, în timp ce vânzările din China au rescut puternic cu peste 13%, la aproape 724.000 de unități.
Și în cazul constructorului de la Munchen gama de SUV-uri a avut un aport esențial, cu peste 958.000 de unități pe parcursul anului, mai multe chiar decât Mercedes-Benz. Divizia de performanță BMW M a raportat de asemenea un an record cu peste 135.000 de unități și o creștere de 32%, în timp ce vânzările de vehicule electrificate de la BMW și Mini au crescut cu 2.2% la aproape 146.000 de unități.
Audi: sub pragul de două milioane
La rândul lor, cei de la Audi au încheiat anul cu o creștere de 1.8% și 1.84 milioane de unități, mult sub cifrele raportate de Mercedes-Benz și BMW. Constructorul de la Ingolstadt a raportat creșteri atât în Europa (+3.5%) și China (+4.1%), cât și în Statele Unite (+0.4%). Audi nu intră în detalii cu privire la segmente, însă menționează că SUV-urile au înregistrat o creștere de 46% comparativ cu 2018 și atribuie o mare parte din succes pentru SUV-ul electric e-tron și flagship-ul Q8.
Loc | Constructor | Vânzări decembrie 2019 |
Creștere |
Vânzări 2019 |
Creștere |
1 | Mercedes-Benz | 205.968 | -0.3% | 2.339.562 | 1.3% |
2 | BMW | 196.116 |
-1.1% | 2.168.516 | 2% |
3 | Audi | 176.000 | 13.9% | 1.845.550 | 1.8% |
Via Mercedes-Benz, BMW, Audi
-
dan_grc, vineri, 10.01.2020 13:32
Bmw a iesit pe primul loc pe piata din SUA totusi, la limita cu putin peste 8000 de unitati, cu mentiunea ca pe aceasta piata sunt investigati in privinta unor umflari de cifre de vanzari, ramane de vazut cat anume, daca sunt cateva mii, ramane pe primul loc, daca este mai mult, pica pe doi. Asa este @ PMC, cand te urci intr-un clasa A ai calitate in orice coltisor, spre deosebire de seria 1, iar X3 este la ani lumina de GLC. Intrebarea este daca chiar te-ai urcat.
-
netam-nissan, vineri, 10.01.2020 13:43
inca in pauza de masa dar nu stiu de ce clichez pe stiri din astea pentru bastani cu gologani si nici pt ei cred ca si le schimba de pamplezir satui de prea mult bine cam fara munca asta e banetu mult cu imbuibare plictiseste pina la urma va zic eu tot ce e scump ingrasa ca patronu meu adjunct din franta a luat treijde kile de la ultima schimbare bmw la mercedes si nevasta la fel poate li se rup arcurile da nu ii plang ca trec la bentley poate
-
PMC, vineri, 10.01.2020 13:48
@dan_grc: da, m-am urcat. Acum stiu ca designul e "in ochii privitorului", cum se spune, dar calitatea materialelor ar putea fi evaluata obiectiv si sincer de catre oricine. Caz concret de BMW cu pret de vanzare de 60.000 de eur cu piele de calitate atat de proasta, ca s-a rupt/descusut/distrus dupa mai putin de 2 ani. Deci na... acum fiecare putem fi partinitori. Intrebarea e de ce am fi?
-
DanG, vineri, 10.01.2020 14:07
@dan_grc Bmw 316d F30 luat de nou din Austria de un prieten inainte de a iesi din productie in toamna anului trecut. Intr-un an si ceva si cca. 40.000 km condusi mi-a spus ca ii scartaie oglinzile vara cand se rabateaza, a ruginit locasul din usa soferului unde bagi cheia daca ramai fara baterie, butonul de SOS s-a stricat, telecomanda nu mai deschide portbagajul si, cel mai grav, tremura ambreiajul tot mai tare. Mentionez ca a avut doar masini cu cutie manuala si nu a avut problema asta. Dealer-ul va repara problemele pe garantie, dar gandeste-te la timpul pierdut si ce mai inseamna premium in ziua de azi.
-
dan_grc, vineri, 10.01.2020 14:34
Exemple din astea se gasesc la aproape orice marca, acum cateva luni am avut posibilitatea sa ma urc intr-un S 400 2018, nu am mers, am stat 5 minute, in fata si-n spate, la prima vedere este wow, fara repros, la a doua privire am constatat cateva lucruri perfectibile, cel mai vizibil la buzunarele usii, capitonate pe jumatate, pe partea interioara, pe cea dinspre usa doar plastic, acum nu este un capat de lume, dar la modelele din clasele inferioare exista mult mai multe minusuri, de aceea consider exagerata afirmatia ca exista diferente vizibile de calitate intre un Mercedes si Bmw cand te urci in ele, nu exista. In privinta pielii care se rupe dupa doi ani, posibil sa fie cusatura mai slaba la Bmw, cu toate ca aici intra si exploatarea masinii, eu unul n-am vazut atat de rapid sa se rupa, dar pot exista cazuri. Asa eu am vazut multe Mercedes C si E, diferite generatii, cu rugina dupa 10 ani, in multe puncte, deci nu doar datorita unor lovituri nereparate, la Bmw mai rar am vazut.
-
VJ, vineri, 10.01.2020 15:15
Nu stiu daca in cazul lui Mercedes nu sunt incluse cumva si camioanele. In plus, Mercedes mai vinde si monovolumul V class, fata de ceilalti 2 constructori care n-au o astfel de masina in portofoliu. Dar daca privim procentele, Mercedes a crescut cel mai putin dintre cei 3 producatori.
-
olteanu, vineri, 10.01.2020 15:52
@ dan_grc BMW a stat intotdeauna mult mai bine decat Mercedes la capitolul coroziune.
-
Marian, vineri, 10.01.2020 19:07
Si cu toate astea, raman la Volvo, lasand triada germana sa manareasca softuri, sa fie anchetata pentru ilegalitati la pretul otelului, la implementarea tarzie ADBlue si multe altele care ii ridica pe culmi inalte :) Apropo, astia de pe primul loc cumva sunt dati in judecata de investitori ca li s-a ascuns manareli cu softurile ? Cumva e la fel si cu BMW si AUdi (grupul VAG) :) https://www.automarket.ro/stiri/daimler-dat-in-judecata-in-germania-pentru-ascunderea-informatiilor-95549.html Vag inca mai plateste amenzi legate de diesel gate prin diverse tari, BMW au dat si ei. Deci cinste si marire lor au mintit poporul cu televizor si posesorii merita ce primesc :) https://www.jdpower.com/business/press-releases/2019-germany-vehicle-dependability-study-1 Citam: "In fact, in this year’s rankings, all three German premium vehicle brands—Audi, BMW and Mercedes-Benz—languish below industry average."
-
inexorabil, sâmbătă, 11.01.2020 00:11
Marian sau…Mafian? Marele Zid Chinezesc nu se vede de pe lună, dar…stilul lui Mafia cu siguranţă da! Şi zici că-ţi place Volvo…M-hm! La fel şi “Suedezului” de odinioară. Da, corect, precum prea apăsat subliniezi: Triada minte, înşală, fură, subminează comandamentele calităţii şi, în consecinţă previzibilă, înalţă munţi de bancnote (provenite de la fraieri…incurabili). Cu toate acestea, eu nu voi mai călca vreodată într-un…showroom “asiatic”. Te întrebi “ce are sula cu prefectura” ? Are! Dacă alde v.a.g. se dovedesc nişte aşi ai marketing-ului (da, aşa cooooomplet lipsiţi de scrupule cum sunt ei), în schimb extrem-orientalii îmi par…tălâmbi. Nu vreau să se creadă că generalizez, dar, precum am mai relatat, într-o singură zi am făcut turul de forţă al “japelor” din Bucureşti şi nu mi-au plăcut neam ce-am găsit şi modul cum m-am simţit tratat…Înţelegi ce sugerez eu aici? Triada buzunăreşte lumea (inclusiv pe cea “occidentală”) fără nicio jenă…dar nu aceasta este problema! Mai degrabă (pre)ocupă-te de aspectul destul de precar al dinamicii relaţiilor umane din perspectivă mongoloidă !! Şi nu te lăsa vrăjit de locurile 2 şi 3 din clasamentul “dumnezeiesc” al vânzărilor la nivel mondial – TMC şi RNM (dar şi restul “asiaticilor”) livrează atâtea milioane de maşini în general…ieftine (logic, prostimea planetară s-ar fi orientat către ceea ce visează cu adevărat doar dacă…EMOL n-ar fi avut foamea de bani în glandă, adică dacă le-ar fi lăsat şi amărâţilor şansa de a aspira la un statut mai înalt, superior celui actual, recte înţepenit auster “din cauze obiective”). De exemplu, raportat la factorii locali (căci nu ştiu exact cum or gândi alţii de pe Glob), încă n-am auzit pe nimeni că şi-ar fi procurat personal o “asiatică” comparabilă la preţ cu vreun produs al Triadei sau măcar pe aproape! De fapt, să ţi-o servesc, să nu ţi-o servesc?...Să! Cred că eu, unul, am evidenţiat în rromanika mai multe Cadillac-uri decât Lexus-uri! Ba chiar şi în materie de SUV-uri…Şi oricum un Escalade aduce a mai multă prestanţă (exterior-interior şi la orice oră din zi şi din noapte) decât un LX (tableta aceea chiar că pare de neam prost). Hai să vedem dacă o anticipez şi pe-asta: urmează să contraataci vitriolant, dar te vei semna, în loc de nick, cu expresia “@inexorabil”, ca de obicei. Păi nu, bre maestre?
-
unul, sâmbătă, 11.01.2020 11:50
La vanzarile Mercedes nu cred ca sunt incluse camioanele, dar utilitarele Citan si Sprinter posibil sa fie, ceea ce n-ar fi corect, ceilalti constructori premium nu au utlitare, care oricum n-au treaba cu premium, Citan este un Renault Kangoo cu sigla Mercedes, iar Sprinter este o duba, ca Renault Master, VW LT, Citroen Jumper, Peugeot Boxer, Fiat Ducato.
-
@inexorabil, sâmbătă, 11.01.2020 14:32
Hai ca ai anticipat bine, ma semnez cum vrei. Tu compari tratamentul showroomurilor din ROMANIA cu cele vest europene ? Pai tu uiti ceva important domnule: in ROmania cocalarii se iau la bataie cu soferi de autobuz, cu vatmani si alti partifipanti la trafic :) Asta pe langa faptul ca unii sunt prosti de dau prin gropi si dau toti banii pe o masina germana cu cate 200.000 km la bord si cu anvelope roase de zici ca sunt cele de formula 1. Nu e de mirare ca suntem tara din Europa cu cele mai multe accidente mortale in ultimii ani constant. Datorita VOUA, desteptilor care ii imbogatiti pe mincinosi :) Cat despre Volvo si calitatea lor chinezeasca da-mi voi sa iti reamintesc ca Volvo este mult mai apreciata in Germania si UK ca si calitate, comparativ cu marcile autohtone. Si lasand la o parte aprecierile si problemele, Volvo inca detine recordul cu 3 masini in top 3 la Euroncap dupa ce a ajuns pe mana chinezilor :) https://m.automarket.ro/stiri/volvo-xc90-cea-mai-sigura-masina-din-marea-britanie-niciun-accident-fatal-in-16-ani-dupa-50000-de-unitati-vandute-83989.html Si daca ne uitam la vanzarile anului trecut, Volvo a avut cresteri bunicele fix pe Germania si UK :) "In Europe, sales were particularly strong in Germany, where the company sold more than 50,000 cars for the first time in its history, while it realised its best sales result since 1990 in the United Kingdom." Cat despre japoneze sau coreene in general, eu aleg oricand o Toyota, Mazda, Honda, Kia, Hyundai in detrimentul VAG-urilor mincinoase (VW, Seat, Skoda) :) Da' acum, fiecare alege ce vrea, dupa buget si minte. Nu platesc eu pierderile pentru clientii sau investitorii fraieriti de germani :)) Sau pentru motoare de VAG resoftate ramase fara cuplu si putere si care mor pe drum daca faci vreo depasire mai rapida. Pentru asta fiecare plateste si este tratat cum merita :)) Deci succes in continuare si nu uitati: nu luati Volvo, ca va pot scapa de accidente si salva viata! Muriti in continuare cate 3000 pe an in BMW-uri si Audi... ca sunt germane si va ingroapa cu ele.
-
dan_grc, sâmbătă, 11.01.2020 15:35
Volvo nu mai are atuul sigurantei pe care il avea cu ceva ani in urma, pentru ca si ceilalti fac astazi masini la fel de sigure, mai ramane asa zisul as din maneca, o marca ce nu este preferata de cocalari si tarani. Daca viitori posesori de Volvo nu vor avea o problema cu faptul ca motoarele clasice vor fi facute exclusiv de Geely, iar inginerii Volvo se vor ocupa de motoare electrice, atunci este in regula. Eu unul apreciez aceasta marca de traditie din Europa, dar nu-mi place absolut deloc ca viitoarele modele sa fie echipate cu motoare cu ardere interna de provenienta Geely, deci draga Marean, mafia, Volvo nu sta nici acum excelent la fiabilitate, nu este mai breaza decat marcile nemtesti, ba chiar mai rau la anumite modele, dar pe viitor va fi si mai rau, cand marele motorist Geely va echipa viitoarele modele, pana acum chinezii doar au investit si i-au lasat pe suedezi sa dezvolte si sa cerceteze, din pacate s-a cam terminat aceasta libertate.
-
URAA, sâmbătă, 11.01.2020 16:51
germanii au invins BMW !!! :) cascadorii rasului
-
skoda, sâmbătă, 11.01.2020 17:20
@@inexorabil(@Marian) Sa fim seriosi, daca tu crezi ca volvo-ul ala te va salva mereu te inseli amarnic. In volvo se mai si moare. Daca tu crezi ca doar pentru ca nu s-a intamplat nici un accident ,masinile volvo sunt cele mai bune te inseli amarnic.In UK intr-un volvo nu a murit nimeni pentru ca acolo sunt legi si daca incalci vreo lege te duci la inchisoare direct. Se si vand putine. Skoda ,VW, Seat si inca niste marci produse de celebrul grup VAG de care zici tu ca ar fi mincinosi te salveaza la fel de bine pe cat o face un volvo. Skoda&VW vand si foarte bine.Eu si conduc o Skoda. Este foarte fiabila si deja am peste 120.000 km si nu a trebuit sa ii schimb multe lucruri. Din cate stiu volvo are mari probleme de fiabilitate. Skoda&VW produc in UK mai mult decat volvo si nu am auzit ca ar avea atatea probleme cat are volvo. Orice masina te salveaza cu conditia sa aibe 5 stele EuroNCAP. Skoda Scala cand a fost testata a primit cel mai mare punctaj la protectie adulti. Deci daca nici un volvo nu a primit o astfel de nominalizare inseamna ca o Skoda este mai sigura decat un volvo. Asa ca nu mai spune ca cei de la VAG sunt mincinosi. Volvo niciodata nu a fost un constructor cu vanzari mari din moment ce nici macar nu apare in acest top in care sunt Mercedes-Benz, Bmw si Audi care sunt marci nemtesti si dintre care Audi este din grupul VAG. Volvo are modele foarte scumpe, spatiu mic, portbagaj mic si sunt cam proaste. Oricum singurul mode volvo care imi place este XC90 dar este exagerat de scump.
-
cifre, sâmbătă, 11.01.2020 17:48
Mazda CX30 (99% protectie adulti) si Mazda 3 (98%) au fost campioane anul trecut peste orice nemti si alti zisi premium care sint uimit cit ii discutati pe stiri de doi lei fara ctriterii ca nu automat masinile f bune se si vand cel mai mut deci nu mai mincati bors cu cisterna de celebrii escroci vagi si suedezii galbui geely oricum nu se mai fac masini proaste slabe rau nicaieri dar sa fim corecti pe cifre
-
inexorabil, sâmbătă, 11.01.2020 19:12
Ce-i drept, te-ai mai…cizelat, mafiotule! Chiar dacă ţi-ai conservat dispreţul sufocant la adresa ghermanilor. Până la urmă, este dreptul tău – natural, constituţional, jurnalistic, de oricare. Şi…credeai c-am uitat?! Când mă plimbi cu Lexus-ul tău, aşa cum mi-ai promis odinioară? Dacă l-ai deţine realmente, n-ar exista absolut niciun impediment în acest sens! Ar fi un refuz perfect nejustificat. Sau te poţi dovedi isteţ închiriind unul doar pentru acest moft, că oricum nu ţi-aş cere actele maşinii pentru a constata că spui adevărul. Tu însă nu mişti în niciun fel. Hm! Obrazul… Dar să revenim la subiect. Cert este că tu aplici în automobilism politica sau tactica Iohannis: demonizarea permanentă a “duşmanilor” (în cazul lui: PSD) şi scoaterea exclusivă şi exacerbată în evidenţă a hibelor acestora. Nu răzbate însă nimic dinspre şi despre propria sa persoană (opinii, viziuni, dorinţe, proiecte). Toată ziua bună ziua auzi “Penalii!” din gura lui. Aşa şi tu cu Triada. În contul potlogăriei indiscutabile Dieselgate, vaginalii ar trebui să plătească oalele sparte vreme de 100 de ani – aşa ţi s-ar părea “just”, nu? Sau ai impresia că vei reuşi vreodată să inoculezi cuiva convingerea că “japele” sau “sud-coreencele” sunt “bune” şi “morale” doar fiindcă ghermanele sunt “proaste” şi “incorecte” ? Da’chiar: voi trăi vreodată miracolul de a te vedea cum ridici în slăvi firmele asiatice fără nicio referire (nici măcar aluzivă!) la rivalele lor europene?...Doar într-o asemenea ipostază te-aş putea considera…fan adevărat, pasionat auto. @skoda, îmi pari un pic cam dur faţă de Volvo. Trebuie însă să admit că suedezii au o problemă cu spaţiul pe care îl oferă, inclusiv Saab. A, şi resping, în cazul lor, şi acel design rece, minimalist, cu care ei continuă să defileze. Asociat cu transumanismul şi eco-panteismul, repulsia mea devine paroxistică…Indiferent că se pretează asiaticii, europenii sau americanii!
-
@dan_grc, sâmbătă, 11.01.2020 19:29
Tinere, chestia cumotoarele clasice sta cat se poate de simplu: nu se mai merita inviestitia ca sunt pe duca. De aia Toyota a echipat masinile ei cu motoare DIESEL de provenienta BMW, pentru ca ei nu au mai vrut sa investeasca in diesel, nu pentru ca ar fi fost mai bune motoarele diesel de la BMW :) Iar la masini electrice, chinezii sunt mult departe, mult peste europeni, nu ajung pe piata europeana masini chinezesti, dar au vanzari mai mari ca Tesla :) https://www.marketwatch.com/story/china-not-tesla-will-drive-the-electric-car-revolution-2019-05-14 Pofta mare in continuare :)
-
dan_grc, sâmbătă, 11.01.2020 19:46
Daca nu mai merita investitii, sa pastreze motoarele Volvo, ce, nu sunt bune ? Pana la revolutia electrica, Volvo vinde in mare parte tot motoare cu ardere interna, deci Geely sa fie.
-
inexorabil, sâmbătă, 11.01.2020 20:15
@ (@dan_grc), alias Mafia: de acord, putem înţelege necesitatea evitării unor cheltuieli, dar totuşi! Să iei un BMW Z4 cu tot cu motor/motoare (să adopţi până şi utilajele lui de producţie) şi să-i pui emblema ta şi apoi să trâmbiţezi că ai renăscut din cenuşă legenda sport Toyota Supra…dă-o-n pana corbului de principialitate Bushido! N-ai cum să justifici o asemenea blasfemie, îmi pare rău!! Tinere – ca să te parafrazez – învaţă să-i priveşti ŞI (subliniez acest adverb) cu ochi critici (atunci când chiar se cuvine!) pe favoriţii sau mai precis pe adoraţii tăi. Nu-i imagina infailibili şi imuni la Globo-suverana şi tot mai tiranica…impostură (te aşteptai să scriu “prostie” ? – proştii se mai pot mântui, dar mincinoşii, viclenii şi “the influencers”…niciodată).
-
PMC, duminică, 12.01.2020 10:10
@@dan_grc: Motoarele cu combustie sunt pe duca? De aia apar si acum motoare noi si se investesc bani in ele in continuare? Si nu putini bani! Japonezii nu au fost niciodata capabili sa scoata motoare Diesel bune. Asta e motivul pentru care au luat de unde au putut motoare performante si cand a inceput "vantul" electric (a se citi flatulentza electrica) au fost primii care au anuntat ca renunta la ele. Pentru ei a fost ca o gura de oxigen/ozon. Repet, oricum nu se pricepeau sa le faca. Hai mai usor cu umflatul in pene: tocmai saptamana asta BMW a anuntat inca 20 de ani de Diesel in oferta plus cel putin inca 30 pentru Otto. Acum nu stiu cum judeci tu, la scara istoriei probabil, dar asta suna orice numai a "pe duca" nu. O sa fim noi "pe duca" pe cand n-o sa mai existe motoare cu combustie. Cel putin asa arata lucrurile in momentul asta. Daca o sa apara o revolutie a scoarii electricitatii/bateriilor, atunci s-ar putea schimba. Personal, eu nu mai dau o ceapa degerata pe tehnologia actuala a bateriilor, aceeasi supa reincalzita de aproape 50 de ani deja. @dan_grc: cazul de care am povestit e din familie. Acum poti sau nu sa ma crezi, dar e caz cat se poate de concret. Aia cu pielea a fost o problema. S-a stricat nu stiu ce si la cutia automata si a stat masina 3 saptamani in service si au dat aia masina la schimb pe perioada asta. Repet, masina de 60.000 de eur, BMW seria 4 cabrio cu hard top, masina luata cu 0 km. Toata povestea se petrece in Germania, acolo e si in service, deci nu e chestie ca "nu se pricep ai nostri s-o repare, domne..." Si nu e primul exemplu. Am fost si eu tentat mai demult sa am indoieli cand am auzit asemenea povesti despre BMW, dar se pare ca sunt cat se poate de reale. Au probleme uriase de fiabilitate si de executie (craftsmanship). Asta nu inseamna ca sunt toate proaste si le aruncam la gunoi, dar lumea trebuie sa stie adevarul. Si cel putin in cazul BMW, se pare ca intr-adevar cea mai buna idee e s-o iei SH.
-
@PMC, duminică, 12.01.2020 13:12
Japonezii clar nu au scos motoare diesel bune, de aia Toyota Hilux si Landcruiser cu motoare diesel sunt alegerile cele mai bune :) De aia si reclamele alea cu Toyota diesel 1.4 D-4D ca nu se strica niciodata :) Hai ca sunteti toti simpatici :) Se investeste mult in motoarele cu ardere interna, zilnic citesc stiri despre noile inventii in domeniu :)) In domeniul software mincinos ma refer, ca in rest directia e clara: hibridizare si electrificare :) Mi se pare mie sau Mercedes si Volvo au discutii sa foloseasca aceleasi motoare cu ardere interna sub umbrela Geely ? :) https://uk.motor1.com/news/391278/mercedes-volvo-engine-development-partnership/ Cumva chinezii au si o bucatica de 10% din Daimler ? :) bine investitia a fost facuta in cea mai buna si fiabila firma germana, nu s-au interesat de BMW sau Audi :)) No ffence, dar nu merita marcile astea :))
-
@@PMC, duminică, 12.01.2020 13:58
Bmw si Audi nu permit chinezilor sa detina atat din brandurile lor, no offence, iar Volvo este detinuta 100 % de chinezi, ceea ce nu este laudabil.
-
skoda, duminică, 12.01.2020 14:55
Nu inteleg de ce mafia tot ne injura. @mafia Baiete da' te certi cu toti. Mai ai putin si te semnezi in loc de mafia te vei semna @skoda si vei incepe in a ma injura ca ti-am jignit "cazanelul". Deja te-ai certat si cu inexorabil si dan_grc. @inexorabil A trebuit si eu sa ma cert cu @mafia ca deja ne strica "fericirea" auto scriind nu mai aberati. Am fost dur cu volvo pentru ca nu consider ca te salveaza mai bine ca o masina cu tot 5 stele EuroNCAP. Oricum, m-am cam enervat din cauza lui @mafia
-
skoda, duminică, 12.01.2020 15:27
Am avut dreptate ca @mafia ma v-a ataca cu manute rosi
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Si pe buna dreptate i-au batut la fundic pe cei de la BMW. Stiu din sursa sigura (familie) ca BMW au probleme mari de fiabilitate. Si in general, urcati-va intr-un BMW si apoi in Mercedes-ul competitor. Diferentele sunt uriase si in favoarea Mercedes.