Kia Ceed GT, imagini și detalii oficiale: motor turbo de 204 CP și cutie automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte
Kia a publicat primele fotografii cu noul Ceed GT. Modelul producătorului asiatic are un motor turbo de 204 CP care poate fi comandat fie cu o transmisie manuală cu șase trepte, fie cu una automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Producția începe în luna noiembrie, iar debutul comercial va avea loc în primul trimestru din 2019.
Kia a publicat primele imagini și detalii referitoare la noua versiune Ceed GT. Hatchback-ul constructorului asiatic propune un pachet estetic mult mai agresiv, un interior orientat către sportivitate și un motor cu resurse generoase.
"Noul Ceed GT ocupă o poziție specială în segment și nu încearcă să stabilească noi referințe în materie de viteză maximă sau accelerație. Ceed GT este un model cu o dinamică sporită, capabil să facă față drumurilor virajate și, în același timp, să ofere încredere și confort atunci când ai de parcurs drumuri lungi", a declarat Emilio Herrera, directorul de operațiuni Kia Motors Europe.
Kia Ceed GT: date esențiale
● La nivel exterior, Kia Ceed GT propune un design mai sportiv. Asiaticii oferă standard jante de 18 inch, un sporiler frontal modificat și prize de aer mai mari. Kia a integrat logo-ul GT în grila frontală, iar elementele acesteia din urmă sunt acum vopsite în negru. Totodată, constructorul sud-coreean a pregătit și câteva accesorii pe care le-a vopsit într-o nuanță roșie.
● În partea din spate, designerii vin cu un eleron discret, cu două terminații pentru sistemul de evacuare și cu un difuzor restilizat. Opt culori de caroserie vor fi disponibile pentru noul Ceed GT.
● La interior, Kia a pregătit un material nou pentru plafon, un volan sport care integrează și el logo-ul GT și pedale sport. De asemenea, șoferul și pasagerul din dreapta se vor "bucura de serviciile" unor scaune sport acoperite cu piele și cusute cu ață de culoare roșie. Producătorul asiatic oferă și un sistem de infotainment disponibil fie cu un ecran tactil de 7 inch, fie cu un display cu o diagonală de 8 inch.
● Pe lista de opționale, clienții vor găsi un sistem audio JBL Premium, parbriz încălzit, scaune încălzite și încărcare prin inducție pentru telefoanele inteligente.
● Kia a pregătit și o gamă generoasă de sisteme de siguranță. Standard, Ceed GT oferă următoarele tehnologii: High Beam Assist, Driver Attention Warning, Lane Keeping Assist și Forward Collision-Avoidance Assist. Opțional, asiaticii vin și cu sistemul Lane Following Assist. Acesta din urmă este capabil să controleze accelerația, sistemul de frânare și cel de direcție până la viteze de 180 km/h.
● Clienții vor putea comanda și un pilot automat adaptiv cu funcție Stop&Go, dar și un asistent la parcare.
● Garda la sol a noului Ceed GT măsoară 135 de mm, cu 5 mm mai puțin comparativ cu versiunea din care derivă.
● Conform reprezentanților Kia, noul Ceed GT a fost dezvoltat exclusiv pentru europeni și pentru drumurile din Europa. Suspensia lui Ceed GT este acum ceva mai rigidă, iar sistemul electronic de control al stabilității a fost reprogramat pentru a oferi "un plus de libertate". Standard, Ceed GT va dispune de sistemul Torque Vectoring by Braking.
● Sistemul de frânare a fost și el îmbunătățit. Discurile măsoară acum 320 de mm și sunt mai groase cu 3 mm. Standard, Ceed GT vine cu jante "încălțate" cu anvelope Michelin Pilot Sport 4
● Sub capota lui Kia Ceed GT se află motorul turbo de 1.6 litri T-GDi. Acesta oferă 204 cai putere la 6.000 rpm și 265 Nm între 1.500 și 4.500 rpm. Standard, motorul este cuplat la o cutie manuală cu șase trepte. Opțional, clienții vor putea alege o transmisie automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj. Pentru moment, reprezentanții Kia nu au oferit detalii despre performanțele realizate de Ceed GT. Clienții care vor alege transmisia automată vor avea la dispoziție și două moduri de rulare: Normal sau Sport.
● Producția noului Kia Ceed GT demarează în luna noiembrie în cadrul fabricii din Zilina, Slovacia, iar vânzările încep în primul trimestru al anului viitor.
Bucuria acestui articol e cu atat mai mare cu cat, pentru mine, vine imediat dupa incercarea , partial dusa la indeplinire,:-) de a-l parcurge pe cel care-l evalua pe Leaf .Tocmai de aceea pentru Ceed GT abordarea nu poate fi altfel decat subiectiva:-)) Pret cat se poate de atractiv, cert sub Megane GT , garantie care ar trebui sa devina *contagioasa* si pentru alti producatori ,un motor onorabil chiar daca valoarea de cuplu maxim nu entuziasmeaza. Bravo Kia !