Mercedes EQC a fost prezentat oficial: SUV-ul electric are două motoare de 408 CP și autonomie de maximum 450 kilometri

Publicat marţi, 04.09.2018 21:08 de Daniel Popescu

Mercedes EQC este un SUV premium cu două motoare electrice care generează în total echivalentul a 408 cai putere, în timp ce acumulatorul de 80 kWh asigură o autonomie oficială de 450 km conform standardului NEDC.

Mercedes a prezentat marți seară la Stockholm primul său model electric de sine stătător din noua gamă EQ, iar primul reprezentant este un SUV.

Pe numele său Mercedes EQC, modelul intră în competiție cu Tesla Model X sau Jaguar I-Pace și oferă un sistem din două motoare electrice și o autonomie de circa 450 de kilometri conform standardului NEDC.

Mercedes EQC: date esențiale:

Mercedes EQC are o lungime de 4.761 mm, o lățime de 1.884 mm și o înălțime de 1.624, în timp ce ampatamentul ajunge la 2.873 mm. Valorile sunt foarte apropiate de cele ale lui Mercedes GLC;

versiunea de serie păstrează o bună parte din designul conceptului cu același nume prezentat în urmă cu doi ani la Paris și caracterizat de linii simple și curate;

deși vorbim despre un model electric, partea frontală include și o grilă specifică modelelor cu motoare cu combustie internă. Mercedes justifică această alegere prin faptul că "mașina are nevoie de o față" și că ar arăta nenatural fără o grilă;

blocurile optice și grila sunt înconjurate în special în partea inferioară de o suprafață neagră care în timpul nopții este iluminată la extremități. Astfel, la rularea pe timp de noapte, lumina este generată atât de faruri, cât și de o bandă luminoasă de deasupra grilei care "conectează" blocurile optice;

în partea din spate, plafonul și geamurile au designul asemănător cu cel întâlnit în cazul coupe-urilor. De altfel, producătorul afirmă că, din acest punct de vedere, EQC se încadrează între un SUV și un SUV coupe;

interiorul lui EQC seamănă ca două picături de apă cu cel disponibil pe noua generație Mercedes Clasa A, cu excepția gurilor de circulație rectangulare în locul celor rotunzi. Astfel, există un panou de bord alcătuit din două ecrane touch care acoperă mai mult de jumătate din lățimea interiorului;

Mercedes nu oferă alte detalii concrete despre interior, însă cel mai probabil avem același setup de pe Clasa A, care beneficia în versiunea de top de două ecrane de câte 10.25 inch pentru instrumentarul de bord și pentru sistemul de infotainment;

evident, este prezent și noul sistem multimedia MBUX, echipat însă cu funcții specifice mașinilor electrice: autonomie, gradul de încărcare al bateriei sau fluxul de energie;

Motorizare

din punct de vedere tehnic, EQC este echipat cu două motoare electrice care funcționează însă în mod diferit. Motorul de pe puntea față este optimizat pentru eficiență, în timp ce unitatea de pe puntea spate are rolul de a asigura un plus de sportivitate;

în total, cele două motoare electrice generează 300 kW, echivalentul a 408 cai putere, în timp ce cuplul maxim este de 765 Nm;

șoferul are posibilitatea de a alege între mai multe moduri de condus: Comfort, Eco, Max Range și Sport;

în privința performanțelor, EQC are nevoie de 5.1 secunde pentru a ajunge la 100 km/h, în timp ce viteza maximă este de 180 km/h;

Baterie și autonomie

EQC este echipat cu un acumulator Li-Ion de 80 kWh care asigură o autonomie de circa 450 de kilometri conform standardului NEDC. Utilizarea standardului NEDC este surprinzătoare în contextul în care noul standard WLTP a devenit obligatoriu de la 1 septembrie pentru toate modelele. Cel mai probabil, Mercedes va oferi valorile WLTP, mai realiste decât cele NEDC, mai aproape de lansarea comercială a SUV-ului;

acumulatorul are nevoie de circa 40 de minute pentru a se încărca de la 10% la 80%. Totuși, bateria poate fi încărcată la stații de încărcare care oferă cel mult 110 kW, deși constructorii europeni și Tesla au anunțat deja că vor dezvolta stații de încărcare de până la 350 kW;

SUV-ul electric vine și cu un pachet Driving Assistance care include o serie de sisteme de siguranță, însă Mercedes menționează în detaliu unul singur: Active Distance Assist Distronic, care reduce preventiv viteza la 100 km/h atunci când detectează în față un grup de mașini care circulă cu viteză mai redusă pe autostradă.

Producția de serie a lui Mercedes EQC va începe în cursul anului 2019 la uzina de la Bremen, însă modelul va fi produs și în China pentru piața locală. Constructorul nu a anunțat încă prețul de comercializare al lui EQC. 

Rivali actuali și viitori

Gama de SUV-uri electrice premium va deveni în scurt timp una dintre cele mai aglomerate și competitive nișe din industria auto. Dacă Tesla Model X era practic singurul reprezentant al segmentului la lansarea din 2015, Jaguar I-Pace s-a alăturat concurentului său american în primăvara acestui an și poate fi cumpărat inclusiv în România pentru circa 78.000 de euro.

De asemenea, lansarea lui Mercedes EQC va fi urmată în 17 septembrie de prezentarea oficială a lui Audi e-tron, un SUV electric cu autonomie de 400 de kilometri care va fi disponibil în showroom-uri de anul viitor și care poate fi deja precomandat în România prin plata unui avans de 1.000 de euro.

În plus, Volvo va lansa în cursul anului 2019 o versiune electrică a SUV-ului XC40, care va fi urmată de o variantă electrică a lui XC90. Nu în ultimul rând, BMW dezvoltă în prezent iX3, un SUV electric care va fi produs exclusiv în China începând din 2020 pentru a fi exportat în întreaga lume și pentru care bavarezii acceptă deja precomenzi din Norvegia. 

  • dan_grc, marţi, 04.09.2018 21:33

    Partea frontala este asa si asa, dar partea posterioara este Porsche Macan 99 %, nu inteleg cum de n-au avut alta idee de stopuri. Interior de clasa A si consola de clasa C, per total nu arata rau, astept s-o vad pe strazi.

  • PMC, marţi, 04.09.2018 22:05

    Deci in viata reala cca 250 de km autonomie. :D Dati avansul fratilor. Fiti avangarda! :D

  • ACE - Craiova, marţi, 04.09.2018 22:20

    BUN VENIT in lumea EV cu autonomie rezonabila - MERCEDES BENZ EQC.... Integrarea europenilor in zona electricelor trebuie sa fie cat mai rapida! BRAVOS MERCEDES BENZ, MULT SUCCES !!!!

  • VJ, marţi, 04.09.2018 22:43

    Din ce vad cei de la Mercedes se iau dupa cei din grupul VAG, mai precis dupa Audi si Porsche, cele 2 stopuri sunt "legate" de o linie din led.

  • bose, marţi, 04.09.2018 23:52

    Sincer,nu as da pe el un X P100D.

  • Maxx, miercuri, 05.09.2018 01:01

    Fain Mertan, dar caroseria se preteaza mai mult pt drumuri lungi decat ca model de oras. Iar daca mergi la un drum lung de aprox 750-800 km plecand cu bateria full faci cel mai probabil pe real pana in 300km maxim, apoi tre sa stai la incarcat presupunand ca ai unde cel putin 40min pt 80% baterie. Mai faci apoi 200-250, iar oprire iar 40 min si deabia daca ajungi la destinatie. Iar daca mergi pe autostrada cu 130-140 poti avea o surpriza neplacuta sa nu prinzi nici 200km de autonomie si sa fi nevoit sa te "tarasti" cu 100km/h pt o autonomie onorabila, pt ca ciclul Nedc nu are nicio legatura cu realitatea.

  • Maxx, miercuri, 05.09.2018 01:05

    P.S. Poate merge instalat DU batery saver sau ceva echivalent si mai castigi ceva km de autonomie :)

  • Dudu, miercuri, 05.09.2018 08:27

    Mai degraba as zice ca spatele e Kia Sportage, doar ca mai finisat. In rest, e cel putin interesanta :D Nu inteleg de ce se mai dau valorile NEDC cand acuma se foloseste WLTP. Doar ca sa-ti fure ochii...

  • Green_Alex, miercuri, 05.09.2018 08:30

    La prima vedere sunt cam dezamagit pentru ca senzatia mea este ca sau grabit sa scoata ceva (orice) pe piata. Au pus niste bucati pe care le aveau la gramada si restul va spunem noi mai incolo. Si prezenta grilei fata, un element fara rol functional, prezent pentru ca nu au fost in stare designerii sa scoata altceva.

  • unu, miercuri, 05.09.2018 10:17

    Daca si astuia ii moare motoru la fel de repede ca cel de 2.2 biturbo ... Sa il tina pentru ei.

  • someone, miercuri, 05.09.2018 10:50

    ma intreb, daca bateria ramanea la fel, iar motoarele aveau "doar" 300 cai, cat ar fi fost autonomia?

  • andrei, miercuri, 05.09.2018 11:14

    Electricele vor generaliza lipsa de imaginatie in design, precum si lipsa de implicare/placere de a conduce. Modelul de fata poate fi un Kia, fara steaua de pe capota si televizorul din bord. Noaptea cum o fi la drum cu tableta aia luminoasa?

  • Green_Alex, miercuri, 05.09.2018 11:22

    @ andrei as spune ca din contra. Electricele sunt mult mai modulare si elimina o serie de restrictii pe care le impuneau termicele clasice (motoare mari, arbori cardanici, etc). Acum designerii au o libertate mult mai mare, tocmai de acolo dezamagirea fata de EQC. Tesla a incercat sa reinventeze roata cu Model X si pe alocuri a reusi, prin altele nu, dar a incercat. Mercedes, cu toata experienta a preferat sa nu. Buuuu

  • Green_Alex, miercuri, 05.09.2018 11:23

    Iar la tablete e simplu, se face dimming in functie de lumina ambientala, nu acolo e buba.

  • andrei, miercuri, 05.09.2018 11:24

    @andrei: si cum mai exact e lipsa placerea de a conduce, cand in mod unanim e recunoscut ca astea electrice au niste acceleratii fulminante, dat fiind ca ai toata puterea disponibila instant, de la prima acceleratie? ca nu pricep. daca te referi la sistemele de autonomie, alea se pot dezactiva, nu te obliga nimeni sa le tii folosite. si ce placere de a conduce, cand drumurile sunt din ce in ce mai aglomerate si mai pline de intersectii? s-a dus placerea de mult timp. acum 30 de ani faceam un drum in afara orasului in timp mai putin decat il fac acum si mult mai placut, in ciuda faptului ca in ziua de azi am o masina net superioara. de ce? pentru ca sunt mult mai multe pe sosea si sunt mult mai multe intersectii si alte puncte care te obliga sa reduci viteza. nu mai zic ca si limitele sunt mai mici. si va fi si mai rau.

  • andrei, miercuri, 05.09.2018 12:04

    Placerea de a conduce pe un drum virajat, in care sa muncesti masina, eventual cu o cutie manuala, un motor aspirat/turbo pe benzina, exista inca. Uite, Mazda MX5 e un foarte bun exemplu de masina old school, care sa iti puna un zambet pe tot Transfagarasanul. Masina electrica va ucide placerea condusului, cu toate acceleratiile fulminante si cuplul maxim disponibil instantaneu. Confortul este boala secolului, dupa cum spunea Konrad Lorentz in ''Cele 8 pacate capitale ale lumii civilizate'', in foarte scurt timp vom avea masini docile, semi autonome/autonome care vor accentua si mai mult aceasta ''lene'' a simturilor. Am mers cu masina electrica spre deosebire de, probabil multi dintre cei ce comenteza aici si daca in oras are sens, in afara orasului e un nonsens.

  • Un baiat, miercuri, 05.09.2018 14:48

    Copie Cayenne de la spate. Sunt ridicoli astia de la MBZ. O alta idee nu au avut ?

  • Zuzu, miercuri, 05.09.2018 15:02

    Frumos desenat! Pacat ca vor sa epateze cu puterea motorului care, normal, penalizeaza autonomia. Cu o putere de peste 180CP, si un cuplu de 400Nm ar fi suficient pt o masina de dimensiunile GLC-ului.

  • unu, joi, 06.09.2018 15:17

    Ia uitati-va la Ford Edge 2007 la fata ...

  • LLL, vineri, 07.09.2018 09:59

    ... si pretul ? cum stam cu halatul? Incepand cu 70-80 k, varianta de baza ? Nu, merci! Intre timp exista Kona electric, Niro electric, Ioniq electric...preturi cat de cat decente, autonomie intre 400-500 WLTP