Noua generație Mercedes-Benz Clasa A: design revizuit, tehnologii de Clasa S și motorizări noi
Mercedes-Benz a prezentat noua generație Clasa A. Modelul compact are acum un design revizuit, un interior de ultimă generație care integrează tehnologii moderne și motorizări noi.
Mercedes-Benz a prezentat noua generație Clasa A. Modelul va fi expus în premieră în cadrul Salonului Auto de la Geneva, iar listele de comenzi vor fi deschise în luna martie.
Așa cum era de așteptat, noua generație a modelului de clasă compactă a trecut prin numeroase transformări. Nemții au modificat exteriorul, au îmbunătățiti interiorul și vin și cu o gamă variată de motorizări.
Noua generație Mercedes-Benz Clasa A: dimensiuni și design
Noua generație Clasa A a suferit transformări majore. Modelul compact dezvoltat de constructorul german măsoară acum 4.419 mm lungime (+127 mm), 1.796 de mm lățime (+16 mm) și are o înălțime de 1.440 de mm (+70 mm). De asemenea, ampatamentul a crescut și el de la 2.699 de mm la 2.729 de mm.
Mulțumită noilor dimensiuni, nemții au reușit să îmbunătățească și spațiul pentru pasageri. Astfel, spațiul pentru umeri a crescut cu 9 mm pentru pasagerii din față, respectiv 22 de mm pentru pasagerii din spate, în timp ce spațiul pentru cap a fost îmbunătățit cu 7 mm în față, respectiv 8 mm în spate. Și portbagajul a crescut cu 29 de litri și oferă acum 370 de litri. În plus, zona de încărcare este mai lată cu 20 de centimetri comparativ cu versiunea precedentă.
Estetic, noua generație Mercedes-Benz Clasa A reprezintă un nou pas realizat prin filozofia Sensual Purity. Nemții spun că au optimizat dimensiunile fapt ce a dus la un Clasa A capabil să ofere sportivitate, dinamism și emoție.
Zona frontală are acum un design progresiv: capota lungă, blocurile optice noi și grila masiva sunt principalele elemente care au modificat consistent silueta noii generații Clasa A. Stopurile cu design nou, eleronul discret poziționat pe hayon și difuzorul completează look-ul noului model compact.
Mercedes-Benz spune că noul Clasa A are un coeficient aerodinamic de 0.25. Nemții au montat pe Clasa A noul Airpanel (opțional). Acesta sistem este alcătuit din două clapete poziționate în spatele grilei radiatorului care se închid sau deschid în funcție de "nevoile" sistemului de răcire. În standard, noua generație Clasa A este echipată cu faruri cu halogen și lumini de zi cu LED. Opțional, clienții vor putea comanda blocurile optice LED High Performance sau Multibeam LED (18 diode).
Noua generație Mercedes-Benz Clasa A: interior
Mercedes-Benz spune că noua generație Clasa A oferă o parte dintre dotările pe care clienții le regăsesc în clasele superioare. Nemții spun că au împărțit panoul de bord în două zone despărțite orizontal de o baghetă luminoasă. În zona inferioară, designerii au integrata noile guri de ventilație și cele două ecrane.
Bordul noii generații Clasa A va putea fi comandat în trei versiuni: ecrane de 7 inch atât pentru instrumentarul de bord cât și pentru sistemul de infotainment, un ecran de 7 inch și unul de 10.25 de inch sau ecrane de 10.25 de inch pentru instrumentarul de bord și pentru sistemul de infotainment.
În același timp, volanul a fost restilizat, iar utilizatorul poate opera sistemul de infotainment cu ajutorul zonelor tactile. Opțional, Mercedes-Benz oferă și un touchpad amplasat pe tunelul median.
Noua generație Clasa A va putea fi comandată cu un sistem de iluminare ambientală cu 64 de nuanțe și cu trei tipuri de scaune (normal, confort și sport). Conform oficialilor germani, noul Clasa A va putea fi comandat în trei linii de echipare: Style, Progressive și AMG Line, fiecare dintre acestea având elemente specifice atât de exterior, cât și de interior.
Noua generație Mercedes-Benz Clasa A: tehnologie
Odată cu Clasa A, Mercedes-Benz a introdus și noul sistem de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience). O componentă aparte o consitutie inteligența artificială și faptul că noul sistem este capabil să învețe stilul fiecărui posesor. Nemții spun că această tehnologie o să genereze o conexiune emoțională între șofer și vehicul.
În același timp, constructorul german anunță că MBUX va putea primi update-uri "over the air". Sistemul promite experiențe plăcute și o structură ușor de accesat și înțeles. Meniul o să fie structurat pe trei zone (Homescreen, Basescreen și Submenu) și va putea fi controlat cu ajutorul zonelor tactile de pe volan, atingând ecranul central sau prin intermediul touchpad-ului.
Noul sistem MBUX o să integreze un asistent vocal. Acesta intervine ori de câte ori pasagerii rostesc "Hey Mercedes" (asemănător cu sistemul folosit de Apple) sau apasă un buton amplasat pe volan.
Sistemul de navigație folosește informațiile oferite de HERE și este capabil să ofere sugestii (puncte de interes din zonă, benzinării ș.a.m.d.). În plus, nemții spun că harta integrează și elemente de realitate augmentată. Toate aceste elemente sunt completate de un head-up display modern.
Mercedes-Benz spune că noul Widescreen cockpit (cele două ecrane) sunt disponibile în trei moduri diferite (Classic, Sport și Discreet) în funcție de starea șoferului. Bineînțeles că va exista și un mod cu ajutorul căruia fiecare șofer să personalizeze afișajul celor două ecrane. În plus, clienții vor alege culoarea ambientală, iar mai apoi vor putea salva aceste "lumi", așa cum sunt numite de nemți, și le vor putea accesa în funcție de starea de spirit.
Noua generație Mercedes-Benz Clasa A: sisteme de siguranță și tehnologii semi-autonome
Noua generație Clasa A oferă cele mai noi sisteme de asistență, dar promite și tehnologii de conducere semi-autonomă. Nemții spun că au îmbunătățit camera frontală și sistemele radar, iar acum acestea pot "vedea" maximum 500 de metri. De asemenea, modelul de clasă compactă folosește hărțile și informațiile oferite de sistemul de navigare pentru a completa funcțiile de asistență.
În standard, noul model de clasă compactă este disponibil cu o versiune îmbunătățită a tehnologiei Active Brake Assist. În funcție de situație, sistemul este capabil să micșoreze consecințele unei coliziuni cu alte vehicule sau cu bicicliști și pietoni.
Mercedes-Benz oferă pe noua generație Clasa A pachetul Driving Assistance. Acesta include: Active Distance Assist Distronic cu Active Steering Assist, Active Speed Limit Assist, Active Lane Change Assist (funcționează între 80 și 180 km/h și ajută în momentul în care șoferul se pregătește să schimbe banda de rulare), Active Emergency Stop Assist (vehiculul oprește în siguranță atunci când șoferul are activ sistemul Active Steering Assist dar nu a intervenit asupra direcției într-un anumit interval de timp), Active Brake Assist, Evasive Steering Assist (funcționează între 20 și 70 km/h și ajută șoferul pentru a evita pietonii detectați de sistemele radar; întotodeauna impulsul trebuie să vină din partea șoferului), Active Lane Keeping Assist (funcționează între 60 și 200 km/h și atenționează șoferul dacă a depășit banda de rulare; există posibilitatea ca sistemul să acționeze direcția mașinii), Active Blind Spot Assist (funcționează între 12 și 200 km/h și atenționează șoferul dacă în unghiul mort se află alte vehicule sau bicicliști), Traffic Sign Assist (recunoașterea semnelor de circulație) și Active Parking Assist (asistent la parcare).
Active Distance Assist Distronic cu Active Steering Assist funcționează între 0 și 210 km/h pe toate tipurile de drumuri și este capabil să ruleze și să mențină o distanță constantă față de vehiculul din față. Reducerea vitezei este direct influențată de modul de rulare selectat de șofer (Sport, Confort sau Eco).
Active Speed Limit Assist lucrează împreună cu informațiile oferite de sistemul MBUX și de cele livrate cu ajutorul Traffic Sign Assist. Alături de Active Distance Assist Distronic, tehnologia adaptează viteza în funcție de semnele identificate sau de informațiile primite de la sistemul de navigație.
Mercedes-Benz Clasa A va putea opri și porni singur în zonele congestionate atât pe autostrăzi, cât și pe drumuri similare. Tot în dreptul sistemelor de siguranță trecem capota activă și senzorul capabil să dezactiveze airbag-ul pasagerului din dreapta dacă a fost montat un scaun de copil.
Noua generație Mercedes-Benz Clasa A: motorizări
În momentul lansării, noua generație Mercedes-Benz Clasa A va fi disponibilă cu trei motorizări: două pe benzină și un diesel. Ambele motoare pe benzină vin cu filtru de particule, în timp ce propulsorul diesel utilizează tehnologia AdBlue pentru tratarea gazelor de eșapament.
Cea mai accesibilă versiune se numește A 200 și este oferită alături de motorul de 1.332 de cmc, dezvoltat în colaborare cu Renault și produs în cadrul fabricii din Kolleda, Germania. Unitatea cu patru cilindri produce 163 de cai putere la 5.500 rpm și 250 Nm între 1.620 și 4.000 rpm. Motorul dispune de un sistem care oprește doi dintre cei patru cilindri în anumite situații de trafic. Pentru început, unitatea va fi oferită cu o cutie 7G-DCT cu dublu ambreiaj. Același motor va putea fi cuplat și la o cutie de viteze manuală cu șase trepte.
A doua versiune disponibilă se numește A 250 și vine alături de motorul de 2.0 litri benzină care produce 224 de cai putere la 5.500 rpm și 350 Nm între 1.800 și 4.000 rpm. Unitatea va fi oferită tot cu o cutie automată cu șapte trepte și dublu-ambreiaj dezvoltată special. Aceasta ar urma să fie utilizată și pe alte versiuni cu puteri mari.
Cea de-a treia versiune disponibilă în momentul lansării se numește A 180d. Nemții spun că motorul de 1.5 litri diesel este acum ceva mai silențios și produce 116 cai putere la 4.000 rpm și 260 Nm între 1.750 și 2.500 rpm. Pentru moment, unitatea va fi oferită doar cu o cutie 7G-DCT cu dublu-ambreiaj.
Noua generație Mercedes-Benz Clasa A poate fi comandată cu trei tipuri de suspensii: standard, sport (reduc gardă la sol cu 15 mm) și cu o versiune cu controlul activ al amortizoarelor. Puntea față vine cu o configurație MacPherson, iar puntea spate are patru brațe pentru versiunea A 250 și pentru variantele cu tracțiune integrală 4Matic. Pentru celelalte versiuni, nemții vor utiliza o configurație semi-independentă.
Nu arata rau de loc, pacat ca are grila inversa exact cum e la CLS, iar eu cand o vad ma gandesc la "why the sad face". Arata fix ca o fata trista :) Oricum asta este strict o chestie de gust. In afara de asta e un pas inainte.