Renault oferă motorul de 1.3 litri și pe Captur: propulsorul va fi disponibil în versiunile de 130 CP și 150 CP

Publicat joi, 08.03.2018 12:13 de Cornel Șocariciu

Noul motor turbo pe benzină de 1.3 litri dezvoltat de Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi și Daimler va fi disponibil și pe SUV-ul Captur. Propulsorul va putea fi comandat în versiunile de 130 de cai putere, respectiv 150 de cai putere.

La finalul anului trecut, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi și Daimler au lansat un nou motor în cadrul familiei Energy TCe. În momentul prezentării, reprezentanții celor două grupuri au anunțat că unitatea pe benzină de 1.332 cmc va fi oferită în trei versiuni de putere (115 CP, 140 CP și 160 CP). Acum, Renault spune că motorul va putea fi comandat și în versiunile de 130 CP, respectiv 150 CP.

Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, reprezentanții Renault au anunțat că noua motorizare va fi disponibilă și pe Captur în două versiuni de putere.

Astfel, clienții vor putea comanda un Captur echipat cu motorul de 1.3 litri care produce 130 de cai putere și 220 Nm între 1.500 și 3.500 rpm. Această versiune a noului motor va fi oferită doar cu o cutie manuală. Cea de-a doua variantă pusă la dispoziție de Renault pe SUV-ul Captur oferă 150 de cai putere și 250 Nm între 1.600 și 3.250 rpm. Resursele versiunii de 150 CP vor fi manageriate fie de o cutie manuală, fie de o transmisie automată cu dublu-ambreiaj.

Totodată, reprezentanții constructorului francez au anunțat că pe parcursul acestui an, și alte modele din gamă vor fi echipate cu noul propulsor.

În cazul Daimler, Mercedes-Benz Clasa A este primul model care va putea fi comandat cu motorul de 1.3 litri. Pe modelul de clasă compactă produs de constructorul german, motorul oferă 163 de cai putere și va putea fi comandat pe versiunea A200. 

  • Vlad, joi, 08.03.2018 12:30

    E pe bune motorul asta?

  • Andy, joi, 08.03.2018 13:09

    @Vlad e anuntat de ceva vreme. Da, e pe bune :-) E exact genul de motor care omoara orice diesel sub 2 l (exceptie bi-turbo diesel), fiind comparabil la cuplu, oferind mai multi cp si consumand la fel. Chiar nu mai ai niciun avantaj sa alegi un diesel in cazul respectiv. Nici daca faci peste 25.000 km/an.

  • @Andi, joi, 08.03.2018 13:27

    Nu este chiar asa de simplu. Pe o masina mica, si cu un grad de incarcare 50%, vei obtine consumuri ridicate in regim de autostrada. Nu cred ca aceasta este solutia pentru cei care parcurg peste 25.000 km/an.

  • Andy, joi, 08.03.2018 14:11

    @@Andi Ceea ce zici tu e valabil la motorasele gen 0.9-1l de pe Dacia/Renault, Fiat si Ford. 1.3-1.5 turbo pe benzina inlocuiesc cu succes orice 1.6 sau 1.7 diesel non-bi-turbo de pe piata in cazul masinilor din clasele mica si compacta. De acord ca un 1.3 turbo pe clasa medie sau pe vreun suv compact sau mai mare e o aberatie.

  • e-manuela, joi, 08.03.2018 17:50

    @Andi: Buna! Nenea, stii tu sigur sau numai crezi?...

  • Profi, joi, 08.03.2018 18:45

    Poate cu GPL sa merite , ca altfel va goli rezervorul precum calul galeata cu apa . Vedeti consumul mediu Fiesta 1L eco-boost cu 4 adulti...

  • Mihai, joi, 08.03.2018 18:55

    Da' pe Dacia ? ...Ar fi exagerat un Duster de 130 CP? - sau un Logan/Sandero S de 160 CP - Vrem si noi pe dacia aceste motoare! Adica sa fim si noi in rand cu lumea buna, nu la marginea civilizatiei..

  • max, joi, 08.03.2018 19:14

    cind isi vor da seama francezii de la R ca e cazul sa inlocuiasca daciile trotineta cu masini normale sau le este frica de canibalizare interna[pentru romani merg si carucioarele cu vele,ii momim cu preturi de 2 bani]

  • @mihai, joi, 08.03.2018 19:27

    se poate si dupa aia va vad pe toti zmeii atarnand bucati in copaci. ....daca frantzuziii ar face masinile cum faceti voi treaba aia romaneasca. Adica cu...dosul. 160CP pe un Logan? Cred ca te-ai gandit mult si ti-ai zis ca sasiul de Dacie Logan/Sandero chiar ar tine, n'asha? de unde tot rasariti? Vi s-au terminat banii de mebveu si haudi si acum visati dacie pe steroizi? da' nu dipserati, odata cu noua generatie de sandero ci sasiu de clio poate vor pune si un motor m,ai potent. Dar imi permit sa cred ca va avea un pret de asa maniera ca veti alege tot cazaturile interzise in vest "full fara piele". Mi-ar parea rau sa vad toti nebunii ca in vorba reclamei: "prostia si viteaza acum si la volanul...Dacia!"

  • S, joi, 08.03.2018 23:33

    La 160cp, se dezintegreaza loganul :)) Un 1.2tce de 115-125cp ar fi mai recomandat.

  • @max, vineri, 09.03.2018 10:26

    ce ai bai sange albastru? iti pute Dacia? Ai alternative...poti cauta prin targuri jermane cu 100.000 "reali", mai "bune", mai puternice, mai "fara pele". Banii jos si ochii la primu' service sa-i dai jos Depefeu, apoi lunar de 50lei motorina sa mergi ca zmeu' ca esti vesnic grabit si in intarziere ca e pline soselele de gropi. Afaceristu lu peste prajit ce esti tu. si de ce ar trebui Dacia sa iti face tie pe plac nu pricep....nu pricep nici de ce vorbesti in numele...romanilor. Nici macar nick-ul nu ti l-ai ales romanesc. Max, nume de potaie.

  • someone, vineri, 09.03.2018 10:36

    daca din acest motor scoateti un cilindru, veti vedea ca ramane un motor in 3 cilindri de 999cmc, care il va inlocui pe actualul 0.9 . (renault si-a dat seama ca downsizingul dus la extrem, adica motor de 0.9, nu e nici eficient nici performant) versiunile lui de putere nu se stiu inca, dar acest viitor 999 va fi pe urmatoarele generatii sandero / logan. pe duster dupa face-lift vor pune acest nou 1.3, ( care va inlocui 1.2tce, deloc eficient si performant ) dar in versiunile mai putin potente.