Chinezii de la Geely se gândesc la o alianță între Volvo și Daimler: nemții nu vor însă ca tehnologia lor să ajungă pe mâna rivalilor
Geely se gândește la o posibilă alianță între Volvo și Daimler, însă planul chinezilor nu este pe placul șefilor celor doi constructori auto.
După ce miliardarul chinez de la Geely, Li Shufu, a cumpărat de curând o cotă de aproape 10% din Daimler, au apărut zvonuri referitoare la o posibilă alianță între Daimler și Volvo, în condițiile în care Volvo se află în proprietatea celor de la Geely.
Această idee nu este văzută cu ochi buni de șefii niciuneia dintre cele două companii, întrucât se tem că și-ar putea pierde independența.
“La modul ideal, ne dorim o alianță de tipul win-win. Dacă tehnologia noastră ajunge la Volvo și Geely nu este o situație de win-win,” a declarat pentru Reuters un membru din conducerea Mercedes-Benz care a dorit să rămână anonim.
Cei de la Geely au spus în repetate rânduri că vor să pună mâna pe tehnologia mașinilor electrice dezvoltată de Daimler, intenționând să facă un joint-venture cu nemții în acest sens.
Situația este una delicată pentru Daimler, în contextul parteneriatului pe care compania îl are deja cu BAIC, rivalii celor de la Geely.
O eventuală alianță între Volvo și Daimler este văzută drept o “colaborare problematică” având în vedere competiția dintre cele două companii.
Via Autonews
-
Fopel, joi, 08.03.2018 13:21
Tehnologia ruperii lantului sau axului cu came pana la 150.000 km? Tehnologia motorului de 1,5 dci ? Tehnologia biturbo pt motor de 2.2 cu 110 cp? .... care tehnologie este in pericol?
-
dan_grc, joi, 08.03.2018 13:59
Este foarte simplu, daca vrei sa ramai original ca platforme tehnice, nu te aliezi cu nimeni. Cand nu exista limita in privinta profitului, vrei si asa si cu sufletul in rai...nu se poate.
-
Vali, joi, 08.03.2018 14:07
Deci sa vedem. 1. Volvo are cele mai sigure masini din lume, Mercedes mai are de invatat... 2. Volvo are un plug-in hibrid de 407 cp , Mercedes 320 cp... 3. Pe volvo pui un sistem audio Bowers & Wilkins foarte fain. 4. Scaunele de la volvo sunt foarte confortabile, spatiu destul in portbagaj. Deci ce ar putea lua volvo de la Mercedes??? Ca le sunt net superiori cam la toate :)))
-
@ Vali, joi, 08.03.2018 14:18
Le sunt net superiori cam la toate... mai putin la vanzari ;)
-
Vali, joi, 08.03.2018 14:36
Faptul ca multi nu cunosc detalii despre marci, nu inseamna ca sunt mai destepti. Ia sa te uiti putintel la fetele celor din Mercedes, Audi, BMW si intreaba-i cate clase au :) Nu trebuie sa luam toata cocalarimea ca exemplu pozitiv. Sunt marci care stiu sa isi faca reclama. Nu inseamna ca sunt mai bune. Insa trebuie sa conduci ca sa inveti :)
-
Arogantul, joi, 08.03.2018 17:03
in materie de sasiu, de comfort volvo ar avea de invatat de la merc, dar la capitol siguranta merc exceleaza doar pe modele superioare din gama, cele mici ieftine au avut destul de suferit la capitolul siguranta, a se vedea cazl C clasului in 2012. la capitolul tehnologie informatica sunt cam la fel dar volvo este mai avansat la capitolul autonomie, e mult peste ce are merc in dezvoltare. la capitolul motoare sport, ambii merg pe dowsizing, Polestr cu 367 de cai din doi litri si merc cu 381 din 2 litri, deci tot pe acolo, deci merc braveaza ca intotdeauna, si uita sa isi stearga casii de la gura
-
e-manuela, joi, 08.03.2018 17:56
Buna! Nenea, ati auzit si voi ca acolo unde e multa lumina, si umbra-i mai puternica?...
-
e-manuel, joi, 08.03.2018 18:02
aha, si indiferent cata umbra este prostia tot iese la lumina
-
e-manuela, joi, 08.03.2018 18:12
@e-manuel: Tizule, te-ai prins in sfârșit si tu ca, contrariul unui adevăr este cel puțin tot atat de adevarat ca adevarul însuși?...
-
e-manuel, joi, 08.03.2018 19:07
indubitabil !
-
Gigi, joi, 08.03.2018 20:44
http://www.automarket.ro/stiri/geely-a-vrut-sa-cumpere-5-din-daimler-nemtii-au-refuzat-oferta-prin-care-81391.html http://www.automarket.ro/stiri/chinezii-de-la-geely-dupa-ce-au-cumparat-aproape-10-din-daimler-nu-mai-82965.html http://www.automarket.ro/stiri/nemtii-trag-un-semnal-de-alarma-dupa-ce-seful-geely-a-cumparat-actiuni-la-83007.html Mai crede cineva aburelile germanilor ???? si cea mai tare gluma a germanilor: http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-anticipeaza-renasterea-diesel-clientii-isi-vor-da-seama-83227.html Astia sunt chiar dilii :))) Mercedes nu are de ce sa se teama de rivalii Volvo, pot folosi in continuare motoarele Renault 1,5 DCI pe masinile lor :))))
-
@ Gigi, joi, 08.03.2018 21:04
asa cum te hlizesti tu, asa se hlizesc aia de la renault si mercedes de d-astia ca tine care isi dau cu parerea pe net. bine ca foloseste volvo componente de la geely, asta da performanta!!! by the way, tii minte vremurile cand volvo folosea motoare si alte componente de la renault? erai macar nascut pe vremurile alea? sau atunci cand volvo era sa dea ortul popii datorita masinilor banale si nefiabile pe care le fabricau? reanult-nissan-mitsubishi e cel mai mare producator de automobile din lume, iar mercedes e cel mai mare producator de automobile premium din lume. atat renault cat si mercedes pot cumpara oricand volvo, pe cand volvo nu ar putea sa cumpere nici macar dacia. iti mai vine sa razi? Ghosn si Zetsche ar rade de tine, sa stii...
-
bla bla, joi, 08.03.2018 23:09
@Vali 1.In clasa superioara nu este nici o diferenta de siguranta intre Merc si Volvo 2.Iar idiotenia asta de comparatie.Ca producatorul X are N cai din fata de producatorul Y. Asa si?Merc scoate mai nou 400+ cai dintr-un motor de 2 litri(viitorul A45 AMG).Unde e rivalul Volvo pentru Project ONE sau macar pt E63 AMG? 3.Ce legatura are sistemul audio cu masina.Aici depinde cu cine colaboreaza fiecare marca.Daca ai impresia ca sistemul Burmester de pe un Merc e mai prejos decat cel de pe Volvo, te inseli. 4.Scaunele de pe Merc nu sunt cofortabile?Iar S90 are doar 500 litri volum portbagaj comparativ cu 540 de pe E Class Deci la ce sunt superiori Volvo?Chiar si calitatea interiorului e mai slaba la Volvo.Nu o zic eu, o zic aproape toate testele auto. Vorbesti si tu ca sa te afli in treaba. 0 argumente, doar aberatii.Esti Madalescu?
-
e-manuela, vineri, 09.03.2018 08:38
@e-manuel:Ce te face sa crezi ca-ti poti permite orice, cu oricine? Propun sa purtam, totuși, un dialog civilizat, altfel indubitabil esti tu!
-
e-manuel, vineri, 09.03.2018 08:53
@e-manuela http://www.webdex.ro/online/dictionar/indubitabil PUNCT
-
e-manuela, vineri, 09.03.2018 10:44
@e-manuel; Mno, ce sa-ti povestesc!? Pai asa, toata lumea poate!...
-
@e-manuela, vineri, 09.03.2018 10:50
pare-se ca tu nu....
-
Arogantul, vineri, 09.03.2018 13:08
vai ce se oftica fanboys merc
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Hai ca asta e chiar gluma :)) Deci nemtii se tem ca nu cumva Volvo sa preia din sistemele lor de siguranta? Si din sistemele lor plug-in hibrid, si audio si multimedia :)) Mercedes sa vada masina anului in Europa :) Germanii raman penibili in continuare.