Nemulțumiți de patronii francezi: inginerii Opel au început să plece la BMW și Jaguar
Opel a suspendat programul său de plecări voluntare, după ce mai mulți ingineri au ales să părăsească firma și să plece la alți constructori precum BMW și Jaguar. Patronii francezi de la PSA au anunțat că vor să taie 3.700 de joburi la Opel până în 2020.
În urmă cu două luni, Opel a anunțat lansarea unui program de plecări voluntare pentru angajații săi, astfel încât să “îmbunătățească competitivatea operațiunilor din Germania”, adică să evite închiderea unor fabrici.
După ce a cumpărat Opel şi Vauxhall de la General Motors, PSA a înaintat un plan de restructurare prin care cele două branduri să redevină profitabile.
Patronii francezi au anunțat că vor să taie 3.700 de joburi la Opel până în 2020, prin programe de plecări voluntare și pensionări anticipate.
Decizia i-a nemulțumit teribil pe unii dintre inginerii cu vechime în cadrul Opel. Astfel, câțiva dintre ei și-au făcut bagajele și au plecat în alte companii precum BMW, Jaguar sau Continental.
Speriați de “exodul creierelor”, cei de la Opel au oprit acum programul de plecări voluntare și anunță noi negocieri cu reprezentanții angajaților, la sfârșitul lunii mai.
Angajații Opel susțin că dorința PSA de a tăia costurile și joburile pune în pericol expertiza nemților în zone cheie pentru dezvoltarea viitoarelor modele.
Via Automotive News
Tocmai asta este problema: văzând că te comporți nechizbuit ca patron și că ajungi să confunzi autoritatea cu samavolnicia, specialiștii vor căuta să-și ia tălpășița, fără să pregete. Evident că vor fi primiți cu ȋncredere de firme de calibru, chiar dacă ei provin de la o companie “non-premium”. Deși, inițial, ar fi vorba despre “unii”, “câțiva”, mă tem că vor mai apărea doritori. Acum poți să te bucuri, ȋn liniște, de prețul ȋnhățării unei embleme, PSA! Și anume prețul rușinii și al discreditării.