Opel și Vauxhall au intrat oficial în familia Peugeot-Citroen: finalizarea tranzacției face din Grupul PSA al doilea mare constructor auto al Europei
Grupul PSA Peugeot-Citroen a finalizat achiziția Opel și Vauxhall și a devenit astfel a doua forță auto pe continentul european.
În primăvara acestui an, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, am asistat nu doar la o mulțime de premiere auto, ci și la o mutare importantă pe piața europeană: Grupul PSA Peugeot-Citroen a anunțat achiziția Opel.
Procedurile de preluare au demarat atunci și se pare că au ajuns deja la final. Într-un comunicat oficial, PSA anunță finalizarea procedurilor de achiziție Opel și Vauxhall. Grupul francez devine astfel al doilea conglomerat auto din Europa ca dimensiune.
PSA urcă la o cotă de piață de 17% pe Bătrânul Continent.
Următorul pas presupune prezentarea unei strategii pentru brandurile Opel și Vauxhall. Acesta ar urma să fie prezentat peste 100 de zile și să detalieze sinergiile din interiorul grupului, care vor fi modelele cu platforme comune și cum vor fi folosiți cei 1.7 miliarde de euro programați pentru investițiile pe termen mediu.
PSA tratează în prezent și preluarea operațiunilor GM Financial în Europa, o tranzacție care ar trebui să se finalizeze în a doua jumătate a acestui an.
Cu ocazia achiziției Opel și Vauxhall, PSA a dat naștere unor clipuri video care vorbesc despre planurile de viitor ale companiilor și despre lunga tradiție a brandurilor din nou creata familie franceză.
-
Zamfir, marţi, 01.08.2017 14:46
Pacat, mare pacat, Opel era pe cai mari in ultimii doi ani, noul Astra, Mocca X, Ampera si in special noul Insignia ar fi adus cu siguranta marca Opel pe profit. De ce a vrut neaparat GM sa paraseasca Europa? Stupid... Cu tehnologia grupului PSA ramasa cu 10 ani in urma si care nici pana azi nu a fost in stare sa construiasca o platforma cu tractiune integrala, Opel va deveni o istorie frumoasa. Fermecatoare, dar istorie ! Pacat, pentru ca faceau chiar masini bune...
-
scamel, marţi, 01.08.2017 14:51
bravo lor ! felicitari! @AM .pe 28/07, Daniel Popescu zice ca grupul respectiv a devenit cel mai mare din lume, pe cand aici zice ca-i al doilea din Europa. e ca-n bancul cu croitorii.
-
@Zamfir, marţi, 01.08.2017 15:50
Trimite repede un e-mail catre conducerea Opel, ca sa-i avertizezi. Cum le stii tu pe toate...ca un om mare.
-
LauCalin, marţi, 01.08.2017 16:01
Cota de 17% nu mi se pare chiar wow! Problemele de-abea acum incep. Sunt tare curios cum va reusi PSA sa-si pastreze pozitia asta macar 3-4 ani, in conditiile in care Alianta Renault-Nissan aproape ca e cel mai mare producatorauto din lume.
-
Andy, marţi, 01.08.2017 16:36
@LauCalin Corect, plus ca marele handicap al PSA-ului nou e ca nu e prezent pe a doua piata mondiala: SUA. La asta se adauga si faptul ca in Asia vanzarile sunt mici in comparatie cu alti outsiderii gen GM, VW sau Ford. Eu le urez succes. Peugeot la ora actuala chiar a renascut si ofera o calitate si o ergonomie (cazul 3008/5008) peste ceilalti producatori de volum, inclusiv VW. Sper ca si viitoarele 308, 608 (sau 408) si 2008 sa beneficieze de acelasi tratament. Valabil si la Citroen - C3/C5 Aircross sunt doua modele care promit mult din toate punctele de vedere, chiar daca brandul respectiv e cel entry in portofoliul grupului.
-
Adrian C, marţi, 01.08.2017 17:24
@Zamfir Peugeot in urma cu 10 ani ? Cred ca glumesti. Fac masini peste VW ca tehnologie si design si dumneata zici ca au ramas in urma auzi :)))
-
Coco, marţi, 01.08.2017 18:16
Nu reprezintă chiar o știre senzațională...mărimea nu înseamnă neapărat plusvaloare. LauCalin are mare dreptate iar viitorul va arăta dacă acest transfer de proprietate va fi unul benefic sau nu pentru marca Opel. Dacă va fi o dezvoltate va fi ok, dacă va fi o rebrenduire nu va fi o realizare.Oricum lupta cu Renault-Nissan și cu VAG ( ambele mai puternice și mai galonate și cu deschidere mai mare pe piețe cu cote importante) va fi interesantă și să sperăm că în favoarea clientului, deși este greu să câștigi in față produselor oferite de contracandidații franco-japonezi respectiv germani.
-
LauCalin, marţi, 01.08.2017 19:21
Francezii mereu au stiut sa vanda masini bine sau foarte bine. Cu ceva exceptii, ca peste tot, dealfel. Mereu am avut impresia ca, desi natia asta... la modul general vorbind, nu face chiar cele mai fiabile masini, stiu foarte bine sa vanda. Au acel "ceva" care te atrag. Niste produse care plac ochiului, te fac sa te simti bine in ele si cu ele, la niste preturi mai mici decat concurenta directa. Si stapanesc foarte bine niste domenii cheie,precum motoarele. Iar aliantele cu alti constructori mai puternici (gen Mercedes sau BMW), cat si cu altii care au o imagine foarte buna (precum Ford sau Toyota), maresc increderea publicului, in brandurile frantuzesti. Si sa nu uitam ca in ciuda situatiei financiare prin care trece, Opel este in general o marca bine vazuta si cu vanzari bune (din nou, per total). Desi mi se pare ca Peugeot nu mai e chiar un chilipir, asa cum era in urma cu 10-15 ani.
-
Prince Mohamed Parish vounthe, marţi, 01.08.2017 21:36
foarte bine au facut le urez succes sa-si continuie parteneriatul a franceziilor de la Psa Cu Germanii de la Opel si sa-si imprumute motoarele unii de la alti" amice Zamfir eu sper asta ca in final le va da divortul definitiv a Fostilor Propietari Gm ca sa lase in pace Fostul Chevrolet Europe ca sa-si revina treptat pe Piata Europeana De Est si Vest cu platforme separate si unde a fost Izgoniti de fosti proietari hotii germani de la opel care ultimile modele sau bazat pe Fostul Chevrolet Europe si a fost plagiatori raii care le-au facut mult rau pe spinarea fostului Chevrolet Europe si a plagiat foarte multe modele vandute sub emblema fostilor tradatori propietari germani de la Opel " care sunt copy paste proaste SI NU IMI PLAC DELOC "singura ,arca care o voi iubi toata viata pana la batranete va fi fostul Chevrolet Europe care intodeauna va face masini frumoase si mult mai placute " aceea Opel Mokka Acum cu falcelift este hidoasa nu imi place ca ii plagiaza ochi preferatului meu suv american/koreean[fostul Daewoo Europe] New Chevy Captiva Suv 2016 suv restyled " mai bine prefer sa comand un 2017 Chevrolet Trax Falcelift suv mic fiind mai frumos decat hidosul cu fata ratustei urate Opel Mokka Acum cu falcelift " asa ca da-l dracului la gunoi jaful asta de opel ca o sa ajunga de rasul lumii " ca ultimile modele facute nu imi plac deloc sunt mai urate si hidoase " si ma bucur enorm ca gata sa terminat parteneriatul cu Gm Europe si ma bucur enorm ca sa terminat cu bine platformele dintre fostul Chevrolet Europe si fosti plagiatori de copy paste proaste de la germanii de la Opel fiind fosti proietari acestora ma bucur enorm pentru Fostul Chevrolet Europe ca in sfarsit se separa de platformele acestora a acestor plagiatori rai de copy paste proaste de la germani de opel si sper sa se intample cat de curand sa le dea divortul definitiv " urmand ca Fostul Chevrolet Europe ca sa-si revina treptat pe Piata Europeana De Est si Vest cu platforme separate " sper insa am speranta foarte mult ca cat de curand va reveni Piata Europeana De Est si Vest cu platforme separate Sper !
-
LR, miercuri, 02.08.2017 10:15
E vreun psihiatru pe aici? Cred că ar putea da un diagnostic doar citind unele comentarii.
-
vianu, miercuri, 02.08.2017 13:59
Si clopotzeii...tzinghi-linghi!
-
PMC, joi, 03.08.2017 08:04
Opel incepuse sa faca ceva treaba in ultimii ani. Sper foarte tare sa nu-l ingroape cei de la PSA. L-au cumparat, e logica miscarea, era competitorul lor direct pt masinile Peugeot. Sper insa sa faca treaba, insa sloganul ala nou "Viitorul e pentru toata lumea" (sau ceva de genu' ala) + sigla tocita nu mi se par semne bune. Sper sa nu "pedepseasca" Opel si sa-i lase in pace pe aia sa-si faca masinile in continuare, cum au facut chinezii cu Volvo. Noul Insignia mi se pare incredibil de frumos. Nu mi-am pus posteriorul intr-unul inca, dar sper ca la interior nu e plasticaraie ieftina.
-
xxx, joi, 03.08.2017 11:12
Opel deși părea ca își revine, era in moarte clinica, degeaba faci mașini frumoase si bune daca nu câștigi bani suficienți cat sa fi sustenabil in următoarele acțiuni. PSA are o marja operaționala foarte buna pentru un constructor generalist, este suficienta pentru a revigora Opel?
Citeste si
-
ECONOMIC | vineri, 22 noiembrieVânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în EuropaPotrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 21 noiembrieDacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luniDacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | sâmbătă, 16 noiembrieVolvo a vândut 30% din acțiunile Lynk & CoVolvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
Eu cred că îi va fi mai bine lui Opel sub Peugeot, mai ales la cât de mult a evoluat marca franceză în 5 ani de la aproape faliment la profit. Plus că Peugeot are motoare și interioare mai bune decât mărcile din grupul GM. Cel puțin în acest moment.