Proiect pentru traficul din București: acces în centru doar cu mașini Euro 5 și Euro 6, iar toate locurile de parcare să fie cu plată
Autoritatea de Transport propune ca accesul în zona centrală a Bucureștiului să fie permis doar mașinilor Euro 5 și Euro 6 și ca toate locurile de parcare semnalizate corespunzător în oraș să fie cu plată.
Bucureștiul este cel mai aglomerat oraș european din punct de vedere al traficului, potrivit unui studiu realizat de TomTom care menționează că șoferii pierd circa două ore pe zi în trafic la ore de vârf.
Pentru a rezolva această problemă, Autoritatea pentru Transport Bucuresti-Ilfov (ATBI) a lansat o serie de propuneri pe care speră să le implementeze până la finalul acestui an.
Prima dintre ele prevede ca circulația în centrul orașului să fie permisă doar mașinilor cu motoare Euro 5 și Euro 6 și mașinilor electrice. Potrivit ATBI, zona centrală a Capitalei este delimitată de Piaţa Victoriei, strada Mihai Eminescu, strada Traian, Parcul Carol, Izvor şi Strada Buzești. "Aş merge mult pe sistemul din Germania în care de fapt nu intră maşinile care poluează. Nu este o supra-taxare, ci este o limitare a maşinilor", explică Aura Raducu, director executiv al ATBI.
Oficialii ATBI susțin că, dacă această regulă ar intra în vigoare, 82% dintre mașinile cu motoare pe benzină și 74% dintre mașinile cu motoare diesel înmatriculate în București nu ar mai avea acces în zona centrală.
În prima parte a anului 2017, autoritățile anunțaseră un proiect care prevedea înlocuirea timbrului de mediu cu o taxă de acces în marile orașe, prin care fiecare mașină să primească un sticker în funcție de norma de poluare și, eventual, să nu aibă dreptul de a tranzita centrul. Între timp, lucrurile s-au schimbat dramatic, iar noua taxă care va înlocui timbrul de mediu nu va mai avea nicio legătură cu accesul în centrul orașelor.
O altă propunere a ATBI este ca toate locurile de parcare existente în București, semnalizate în mod corespunzător prin indicatoare, să fie cu plată. Cu alte cuvinte, autoritățile vor să taxeze inclusiv actualele locuri de parcare de pe trotuare sau de pe marginea drumurilor, care acum pot fi accesate liber. În prezent, în București există doar 38.500 de locuri de parcare administrate de Primăria București sau de primăriile de sector.
Oficialii nu au avansat posibilele prețuri pentru parcare, însă au precizat că taxele ar urma să fie achitate inclusiv online și prin SMS.
Via InCont
Daca vor avea acces in centru doar ,asinile E5 si E6, eu cred ca traficul din afara centrului va deveni practic imposibil. Se va aglomera mult mai mult si de masinile care trebuie sa ajunga in centru, dar vor merge pana in zona delimitata. Deci acea zona "tampon" va fi precum... un zid gros facut de zeci de mii de masini care se opresc acolo brusc. Ce nu inteleg mai marii primariei, este ca NU asta e solutia, ci dezvoltarea unui sistem de transport in comun eficient: linii de ratb mai multe, autobuze, tramvaie si troleibuze mai bune, dezvoltarea reteli metroului, mai multe locuri de parcare pentru ca sunt mii de masini care in orice clipa blocheaza o banda. In nici o privinta NU s-a miscat un deget!