Măsuri fără precedent împotriva poluării: Parisul interzice circulaţia maşinilor mai vechi de 19 ani în zilele lucrătoare
Maşinile construite înainte de 1997 nu vor mai avea dreptul să circule în Paris în zilele lucrătoare începând din 1 iulie. Din 2020, măsura se va aplica tuturor maşinilor mai vechi de 10 ani.
Parisul este una dintre metropolele Europei care se confrunta cu o poluare semnificativă, motiv pentru care autorităţile au încercat în repetate rânduri să adopte măsuri eficiente pentru diminuarea acesteia.
Printre măsuri s-au numărat interzicerea circulaţiei în zilele de weekend pentru anumite maşini, iar una dintre ultimele propuneri este interzicerea maşinilor pe 22 de bulevarde în prima duminică a fiecărei luni. Aceste propuneri au însă un rol limitat, motiv pentru care oficialităţile au adoptat o măsură mult mai drastică.
Astfel, începând din 1 iulie 2016, maşinile construite înainte de 1997 nu vor mai avea dreptul să circule în Paris în zilele lucrătoare între orele 08:00 - 20:00. Nerespectarea acestei interdicţii va atrage amenzi cuprinse înţe 35 - 450 de euro, iar proprietarii acestora vor putea conduce pe străzi doar pe timpul nopţii şi în zilele de weekend. Totuşi, interdicţia va afecta în acest moment doar 30.000 de vehicule înregistrate în Paris.
Tot de la 1 iulie, maşinile comercializate în Franţa vor fi grupate în 6 categorii în funcţie de gradul de poluare, iar şoferii vor primi stickere pe care să le lipsească pe parbriz. Interdicţia conducerii în zilele lucrătoare se va aplica doar în cazul maşinilor cu cea mai ridicată norma de poluare, şi anume cele fabricate înainte de 31 decembrie 1996.
Pe de altă parte, numărul şoferilor afectaţi de aceste măsuri va creşte semnificativ începând din 2020, când interdicţia va fi aplicată tuturor maşinilor construite înainte de 2010, adică a celor mai vechi de 10 ani la data intrării în vigoare a legii.
Via CityLab
Ar fi interesant de aflat ce procent din numarul masinilor mai vechi de 1997 il reprezinta masinile de epoca. Ma gandesc ca acestea ar trebui excluse de la regula. Mi se pare stupid ca unui om sa-i fie interezis sa circule cu un 2CV, R4, sau R8 Gordini, doar pentru ca asa vrea tanti primarita cea ecologista. Farmecul strazilor pariziene il reprezinta si aparitia unor asemenea bijuterii, mai ales pe strazile din centru Parisului.