Constructorii europeni solicită introducerea "de urgenţă" a testelor reale de emisii pentru a reface încrederea în industria auto
Constructorii europeni consideră că testele de emisii trebuie schimbate "urgent" pentru a reflecta valorile reale, nu pe cele din laborator. Anunţul vine la tei luni după ce aceeaşi constructori au obţinut o amânare a introducerii unor astfel de evaluări.
La sfârşitul lunii octombrie, Asociaţia Constructorilor Auto din Europa (ACEA) reuşea să convingă Uniunea Europeană să relaxeze planurile cu privire la efectuarea unor teste reale pentru emisii, în ciuda efectelor negative ale scandalului Dieselgate asupra industriei auto.
La vremea respectivă, Uniunea Europeană a decis că producătorii vor putea emite de 2.1 ori mai multe noxe decât limita legală de 80 de miligrame de oxid de azot (NOx) pe kilometru până în septembrie 2019. Iată însă că apariţia unor probleme la Renault, care va rechema în service peste 15.000 de exemplare de Captur cu motorizarea diesel de 1.5 litri şi 110 cai putere, determină ACEA să-şi schimbe opinia.
Asociaţia cere acum că testele de emisii să fie realizate cât mai repede în condiţii reale. "Avem nevoie urgent de o nouă metodă de testare pentru a reduce diferenţa între actualele emisii de laborator, aşa cum sunt definite de lege, şi condiţiile foarte diferite experimentate pe drum", a explicat Erik Jonnaert, secretarul general al ACEA.
Acesta consideră că producătorii ar putea avea dificultăţi să respecte noile norme europene, însă insistă că măsura este una benefică pentru mediul înconjurător pe termen lung.
"În ciuda provocărilor din ultimele propuneri, industria are nevoie urgent de claritate pentru ca producătorii să-şi dezvolte maşinile conform cerinţelor testelor reale de emisii. Orice întârziere în această legislaţie ar lăsa puţin timp la dispoziţie pentru a face schimbările necesare şi ar frâna beneficiile pentru mediu. Industria are nevoie de teste reale pentru a reface încrederea clienţilor", a adăugat el.
Via Just Auto
-
Madalescu_Georgian, miercuri, 20.01.2016 12:23
''Constructorii europeni solicită introducerea "de urgenţă" a testelor reale de emisii pentru a reface încrederea în industria auto'' . Mai sa fie doar Europenii ? Pe bune ? Pai in cazul de fata, acesta indemnare tradeaza faptul ca pana si ei constructorii Europeni ( in special ''ghermanii'' ) sunt constienti, sau deopotriva tematori ca ''cosumatorii'' nu au incredere in produsele lor. Intrebarea cea MARE care e ? De ce nu ar avea ''consumatorii'' incredere in produsele lor cand ei sunt constienti ca nu au gresit si ca ofera ''cele mai bune puncte forte~calitati'' la nivelul industriei auto ? Doar ''expertii'' care comenteaza pe AM au un raspusn la intrebarea asta. Asadar : Ladies and Gentlemen- Sa intre in scenaaa.....@Mowgly_Jungle .. Pe rand ca la popice domnilor. PS; Ciudat, dar in titlu doar ''constructorii europeni'' planuiesc aceasta activitate ....... sa fie oare o coincidenta ? :)))))
-
Vasi, miercuri, 20.01.2016 12:38
ACEA este acronimul pentru asociatia europeana a constructorilor de automobile, asociatie din care face parte si Toyota (marca al carei fan te declari se pare). Fii mai ponderat. Nu strica.
-
vianu, miercuri, 20.01.2016 13:26
in loc sa faca eforturi pentru gasirea unor solutii mai eco friendly prefera teste.... reale. Adica, oficial, se vor recunoaste consumuri mai ridicate. cum s-ar zice nu investim nimic ci doar marim niste cifre care sa multumeasca orgoliul consumatorului, care, vezi doamne, nu se mai simte inselat restu' "e" povesti...in fapt, nu mediul si degradarea acestuia e problema "industria are nevoie urgent de claritate pentru ca producătorii să-şi dezvolte maşinile conform cerinţelor testelor reale de emisii" - sa te tii acum devoltare...marja in privinta emisiilor va fi mai laxa...tre' sa ne cosidere tampiti incat sa credem ca peste inca 10 ani motoarele de atunci vor fi mai putin poluante. NU, e doar o pasuire si o acceptare la nivel cel mai inalt ca tehnologia si-a atins limitele iar poluarea nu poate fi redusa decat schimband macazul catre trehnologii alternative.
-
Madalescu_Georgian, miercuri, 20.01.2016 13:43
@Vasi, DA..... De asta ai primit atatea ''voturi'' e la utilizatori. Probabil si ei si-au dat seama ca postarea ta nu are logica, citez : ''ACEA este acronimul pentru asociatia europeana a constructorilor de automobile, asociatie din care face parte si Toyota'' . Bai esti nebun ? I-a mai citeste odata ceea ce ai zis, poate te prinzi. Fi destept ce naiba....
-
LauCalin, miercuri, 20.01.2016 13:43
Eu sunt de acord cu acesti constructori. Este din ce in ce mai greu sa te supui unor norme tot mai dure in privinta emisiilor. In plus se cer imbunatatiri tot mai mari intr-un timp foarte scurt. Asa ca inevitabil se ajunge la situatii disperate in care constructorii nu fac fata sau fac fata extrem de greu, fiind la limita. Si inevitabil la un moment dat nu vor putea face fata deloc si va ajunge la tot felul de smecherii sau fentari ale sistemului. Pentru ca nu au cum sa-si inchida "pravalia" si sa spuna "asta e. Ne reprofilam. Vom planta copaci". Acum se stie de VW si Renault. Dar cu siguranta sunt toti sau aproape toti in aceiasi oala. Pentru ca se folosesc practic aceleasi tehnologii iar marile modificari se fac din electronica masinii. Ca sa nu mai spunem ca multi folosesc si aceleasi motoare. Pe de alta parte, degeaba zbiara unii ca diesel-urile sunt naspa si VW sunt niste hoti. Vremurile din anii '90-2000 cand se vindeau in draci aceste diesel-uri, nu vi le amintiti? Nu acele timpuri au consolidat pozitia acestor motoare pe piata? Nu se ajunsese sa se vanda mai multe diesel-uri decat benzinare? Nu datorita acestei cereri s-a ajuns ca dintr-un diesel de 1.5 sau 1.6 sa se depaseasca 100 CP si sa mearga rotund, fara vibratii si sa aiba cuplul tot mai mare? Ei bine, asa ceva nu se realizeaza peste noapte si nu oricum. Atunci va placea. Motor mic, puternic, rafinat, consum redus... ce poti sa-ti doresti mai mult.
-
vianu, miercuri, 20.01.2016 13:44
@AutoMArket chiar nu exista vreo posibilitate de a stopa votarea multipla? Nu ma deranjeaza disparitia comentariilor mele dar umbla liberi nebunii si vor ajunge sa creada ca sunt si importanti
-
LauCalin, miercuri, 20.01.2016 13:52
Pfai, 6 voturi negative in nici 10 minute. Si cica eu sunt ala frustrat. =))
-
someone, miercuri, 20.01.2016 15:00
dupa noile teste facute in conditii reale, oare un euro6 cat va deveni? euro 5 sau chiar 4? @ vianu....eu vreau sa imi fac cont cu nickul meu, " someone" , dar cica e luat :))) @ lau calin: keep calm and drive, restul e cancan ;)
-
tzenu_bmw, miercuri, 20.01.2016 15:05
Ba esti nebun?????Aceasta asociatie(ACEA)care ma gandesc ca a primis 'aprobare' de la grei industriei auto europeni(sa zic asa) sa solicite aceasta schimbare......si eu acum ma gandesc..... Daca constructori ca BMW, Mercedes, Audi si alti vor fi de acord sa dea consumurile de combustibil in conditi reale de mers(adica masina testata cu 2-3 pasageri si plimbare prin mediul urban....)cum vor reactiona clienti cand vor vedea ca un 320D nu consuma 4.2L-4.9L la suta si in schimb consuma 7 spre 8%......... oare ce vor avea de zis constructori cu motoare mari.....gen X5 M50d....care are un consum declarat acum de 8% in medie si in viata reala de 12-13?????si emisile care urca de la 200 la 400.......va fi fale mare pentru uni.....isi vor sapa simguri groapa....
-
unckle, miercuri, 20.01.2016 15:14
"Industria are nevoie de teste reale pentru a reface încrederea clienţilor" Asta este propozitia de baza. Pe aia ii doare fix in c#r de mediu si de emisii. Ei vor VANZARI !!! Ei vor sa dispara incertitudinea clientilor nascuta dupa minunea VAG. Japițele ordinare din ACEA sunt acel grup care pompeaza basculante de bani in lobby la UE ca sa nu se schimbe nimic, sa se relaxeze totul si sa nu ii deranjeze nimeni de la modelul de business care face profit. Acum brusc s-au apucat sa le pese de mediu si de clienti? Amuzant, daca nu ar fi de plans.
-
xxx, miercuri, 20.01.2016 17:37
Cred ca daca am ști cifrele reale de poluare ne-am înspăimânta (este vorba de toți constructorii) Nu cred ca motorul diesel va mai avea viață lunga, eu estimez maxim 10 ani, poate va fi lăsat pentru camioane. Au găselnița cu injecție de uree, nu cred in ea, sigur rezulta alte substanțe nocive după folosire
-
LUCCI, miercuri, 20.01.2016 21:51
@Someone- Nu, ba chiar Euro 3. De ce? Pt. ca al meu Clio din oct 2001, 1.4 16v, emite, conform fisei RAR, 160 mg. Si atunci , mai vorbim de progres, cand, de fapt, tehnologia s-a invartit in jurul cozii si , in realitate, nu au scazut niciodata emesiile ci doar au inventat dispozitive de limitare a lor, in anumite conditii.De test, de exemplu. Nu vreau sa cad in penibil dar in tot acest circ ,nu vad O LITERA scrisa despre variante mixte, nepoluante, de genul GPL. O tot ard astia cu viitoarele tehnologii electrice cu 1000000000km autonomie samd. Povesti!!!! Bateiile acelea nu cad din cer, productia lor va necesita o scormonire si mai asidua a Pamantului iar peste, nu stiu, cativa ani vom avea o alta criza ,data de alte minciuni. La acest moment, pentru masele largi, singura varianta mai nepoluanta este GPL- se consuma benzina doar cat ajunge antigelul al 40 gr. Celsius dup[ care, pe gaz, poluare nema!Daca faci o medie per 100 km, ramai surprins ce valori de sulfiti obtii. Dar un astfel de aspect nu intereseaza, de ex. RAR, care la vanzarea unui auto cu GPL, calculeaza emisiile doar pt. benyina, de zici ca ti-ai montat instalatie, de decor!
-
LUCCI, miercuri, 20.01.2016 21:55
PS-Din cate am inteles, minereurile necesare obtinerii acumulatorilor pe baa de litiu, s-ar afla in proportie de 90% pe teritoriul Chinei.....Dar asta e o alta poveste , cu impartitul lumii. S-ar putea sa observam un interes f. mare al Occidentului pt. Tibet , sau ceva de genul...
-
[email protected], miercuri, 27.01.2016 16:57
TESTE REALE SI NEREALE SUNT PT A CHELTUI BANII PE DEGEABA ...AM TRIMIS O MASINA IN SAPT ASTA LA RAR ORADEA !!!! DIN CARE AM SPART CATALIZATORUL AM ELIMINAT SUPAPA EGR !!!INTRADEVAR MOTORUL ESTE FOARTE BUN .. A TRECUT PE BUNE FUMUL ERA PERFECT ...ATUNCEA DE CE AVEM NEVOIE DE PIESE EXTRA DE SUTE DE EURO ????
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Doamne ajuta :)