Europa aprobă planul Volkswagen pentru Dieselgate. Constructorul anunţă programul de recall pentru remedierea problemelor
Autorităţile germane au acceptat planul prin care Volkswagen vrea să remedieze problemele emisiilor la maşinile diesel vândute în Europa. Constructorul german a detaliat şi programul pentru rechemarea în service a maşinilor afectate.
Criza VW: Tot ce trebuie să știi despre scandalul ”Dieselgate”
Autoritatea germană de transport (KBA) a acceptat propunerile făcute de Volkswagen pentru remedierea problemelor emisiilor pentru cele 8.5 milioane de maşini diesel comercializate în Europa şi care sunt afectate de scandalul Dieselgate.
Decizia este valabilă nu numai în Germania, ci pe teritoriul tuturor celor 28 de state membre ale Uniunii Europene şi, implicit, şi în România.
"După ce măsurile vor fi implementate, maşinile vor îndeplini standardele de emisii. Obiectivul este să indeplim acest lucru fără deprecierea puterii motorului, a consumului de carburant sau a performanţei", precizează Volkswagen într-un comunicat de presă.
Clienţii afectaţi de probleme vor fi notificaţi de Volkswagen în următoarele săptămâni, iar rechemările în service vor avea loc pe parcursul anului 2016.
Astfel, maşinile cu motoare diesel de 2.0 litri vor fi chemate în service începând din primul trimestru al anului (ianuarie-martie), cele cu unităţi de 1.2 litri în ultima parte a celeui de-al doilea trimestru (aprilie-iunie), iar la cele cu motoare de 1.6 litri problemele vor fi remediate în al treilea trimestru al anului (iulie-septembrie).
La sfârşitul lunii noiembrie, Volkswagen a anunţat că motoarele de 1.2 litri şi 2.0 litri vor primi un upgrade software, în timp ce în cazul unităţilor de 1.6 litri va fi montat un "egalizator de flux" în faţa debitmetrului. Pentru moment, Volkswagen nu a anunţat soluţia tehnică pentru motoarele diesel V6 de 3 litri.
În plus, autorităţile americane nu au dezvăluit încă dacă acceptă măsurile propuse de Volkswagen pentru remedierea problemelor.
Via Automotive News
Stati asa sa inteleg: un update de software va rezolva problema. Ceea ce ma face sa inteleg ca se vor schimba doar parametri la care functioneaza unele componente, deci un fel de chip tuning. Si atunci fiabilitatea nu are de suferit? Sau nu mai e o problema asta, ca masinile au iesit din garantie?