Volkswagen ne arată cum va repara motoarele afectate de scandalul Dieselgate în Europa

Publicat joi, 26.11.2015 16:43 de Sebastian Toma

Reprezentanții Volkswagen au dezvăluit cum vor repara motoarele diesel din seria EA 189 pentru mașinile vândute în Europa. Reparația nu afectează performanțele sau consumul de carburant.

Criza VW: Tot ce trebuie să știi despre scandalul ”Dieselgate”

Volkswagen a prezentat soluția sa de reparație a motoarelor TDI afectate de Dieselgate și vândute în Europa. Concernul german a dezvăluit public procedura de reparație în fața Autorităţii Naţionale Germane pentru Transport Motorizat. Vorbim despre o soluție tehnică pe care cei de la Volkswagen o vor aplica gratuit posesorilor de mașini afectate de scandalul Dieselgate. Pentru moment, aceasta vizează doar motoarele din seria EA 189, adică unitățile TDI de 1.2, 1.6 și 2.0 litri, nu și propulsorul V6 de 3.0 litri. Acesta din urmă va primi și el o remediere, dar nu în această campanie de recall. Soluția tehnică pentru mașinile afectate de Dieselgate în Europa vine la doar câteva zile de la cea prezentată pentru echivalentele lor americane.

În cazul motoarelor 1.6 TDI din seria EA 189 afectate de acest recall, cei de la Volkswagen și omologii lor de la Audi, Seat și Skoda vor monta un "egalizator de flux" în fața debitmetrului. Pentru mărcile Audi, Seat și Skoda este în lucru proiectul care va fi prezentat în fața autorităților germane. Nemții spun că această soluție tehnică va asigura o măsurare corectă a fluxului de aer care va trece prin debitmetru și îi va oferi citiri mai precise. În plus față de montarea acestei piese, cei de la Volkswagen vor opera și o actualizare software pentru unitățile ECU ale motoarelor 1.6 TDI. Pentru întreaga reparație, fiecare mașină afectată va sta în service mai puțin de o oră.

Clienții Volkswagen, Audi, Seat și Skoda care au mașini cu motorizări 2.0 TDI din seria EA 189 vor pimi o actualizare software. Această actualizare va aduce mașinile lor în concordanță cu normele europene de emisii în orice moment al funcționării lor. Reprezentanții Volkswagen vor prezenta în fața oficialilor de la Autoritatea Germană de Transporturi și o soluție software pentru motorizările 1.2 TDI până la finalul lunii curente. Din comunicatul mărcii germane, reiese că această motorizare poate fi reglată să respecte emisiile de CO2 doar din schimbări software.

În baza modificărilor tehnice și software prezentate de concernul din Wolfsburg în fața Autorităţii Naţionale Germane pentru Transport Motorizat, Volkswagen Group va putea să demareze o rechemare în service începând cu luna ianuarie a anului 2016. Compania se așteaptă să aibă nevoie de întreg anul 2016 pentru a repara toate modelele afectate de scandalul Dieselgate, totalizând 11 milioane de mașini. Reprezentanții concernului german au specificat că motorizările care vor fi modificate vor ajunge să respecte toate normele europene și americane (după caz) fără niciun efect advers asupra puterii dezvoltate, a consumului de carburant sau a performanțelor dinamice. Însă, cei de la Volkswagen au ținut să precizeze că mai întâi trebuie făcute măsurători pentru toate variantele de modele, atingerea acestor obiective nu poate fi confirmată definitiv.

Via Volkswagen

  • BogdanCP, joi, 26.11.2015 17:37

    Sunt posesorul unui Passat 2.0 BLUEMOTION :))) ( aflat pe lista rusinii) si nu am nici cea mai mica intentie sa trec pe VW in vederea remedierii micii lor excrocherii pentru ca am urmatoarea dilema: Daca un simplu soft rezolva aceasta situatie fara alte consecindete negative, de ce nu l-au creat la momentul respectiv si au preferat alta solutie.....

  • Andy, joi, 26.11.2015 18:47

    Vei trece pentru ca altfel nu-ti mai iei ITP-ul urmator :-)

  • AlexDon, joi, 26.11.2015 19:10

    @ Andy : Tie cand te duci la ITP nu iti masoara noxele din evacuare ? Crezi ca nu le-au fost masurate tuturor masinilor afectate de Diesel Gate cand au facut RAR-ul la noi in tara sau alte tari ? Diferente de noxe apar doar cand masina este pusa pe DYNO , unde doar puntea tractoare actioneaza , iar calculatorul de bord reuseste sa-si dea seama de acest lucru prin ESP . La un ITP , noxele sunt in parametrii

  • Ion, joi, 26.11.2015 19:17

    Mai lasati-ne cu vw, toate stirile bubuie astazi de toyota cu airbagurile inca o data si voi o dati inca o data cu vw. Sincer, eu m-am saturat de atata vw, cred ca nu sunt singurul. De Toyota nu ziceti nimic?!!! http://www.ziare.com/toyota/modele/toyota-nu-scapa-de-problemele-la-airbaguri-1-6-milioane-de-masini-rechemate-in-service-1395647

  • razvanis, joi, 26.11.2015 19:35

    daca s-ar masura noxele la itp, jumatate din parcul auto din romania ar sta pe dreapta.

  • Sam93, joi, 26.11.2015 20:48

    @Andy Daca trec ITP-ul zecile de mii de Golfuri 3 TDI din anii 90, mai mult sau mai putin in mod corect, sigur trece si Passat-ul lui Bogdan.

  • Razvan, vineri, 27.11.2015 08:25

    ITP-ul se face cu legatura directa RAR. VAG in cazul de fata va raporta la RAR fiecare masina reparatia pentru a fi scoasa de pe "lista neagra". Daca nu faci reparatia, in clipa in care la ITP baga seria caroseriei RAR-ul va da respingere automata!

  • Dodo, vineri, 27.11.2015 10:43

    @Andy: Inca in Romania iei ITP-ul si cu o caruta... Din pacate...

  • Andy, vineri, 27.11.2015 12:29

    E exact ce a zis Razvan. E vorba de lista neagra. Fara resoftare sau reparatie nu treci ITP-ul. E simplu. Nu are legatura cu tdi-uri din anii '90 sau cu parcul auto actual.

  • g, vineri, 27.11.2015 14:03

    debitmentru de aer :))) ce bagabonteala pe astia. aer mai putin compresie mai mica consum mai mare nu?

  • @Ion, vineri, 27.11.2015 15:02

    Ioane ai foarte mare ''dreptate''. Ar trebui sa se vb mai putin despre asta si mai mult despre Takata compania care furnizeaza airbag-uri si pt marcile germane...UPSSS....... ti-ai dat singur cu ciocanul peste degete. Dar macar tu ai o scuza ....... A intrat si nea Ion ca si el e om :)))))

  • Ciocu" mic !, joi, 07.04.2016 16:13

    "Posibila defectiune" si "manipularea testelor" sunt 2 lucruri diferite ! http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-singurii-prinsi-cu-mata-in-sac-niciun-alt-constructor-nu-a-70371.html

  • iceman, vineri, 28.07.2017 19:34

    Stie cineva care a fost la resoftat cu masina daca sunt afectate performantele si consumul ?

  • barbuemil67, miercuri, 08.11.2017 19:34

    Sunt posesorul unui pasat b6 motorizare 1,6 diesel si am fost înscris in programul de resoftare având un motor E 189. Pâna sa fac aceasta greseala enorma motorul consuma chiar decent pot spune, 4,8-5% în afara localitatii si 7-7,5% in localitate, iar dupa resoftare am un consum enorm 6-6,5% în afara localitatii si 9,5-10,5% in localitate. Mentionez ca am testat acest consum pe distanta Bucuresti-Viena-Paris si retur, un traseu de 5000 km. Deci o pacaleala foarte mare dupa aceasta zisa resoftare. Încercând sa iau legatura cu cei de la reprezentanta unde am facut resoftarea porche vest 1( PVB 1) nu mai raspund la telefon, suna telefonul până intra robotul si stai si astepti până la urma închizi. Deci pacaleala.

  • Claudiu, marţi, 19.12.2017 18:48

    Si eu am aceeasi problema, cu consumul. Octavia 2, 2010 , 1,6 TDI. Consuma cu 1-1,5 l mai mult dupa resoftare. Am fost la service (Pitesti) si au spus ca nu are cum sa fie din resoftare, insa s-au suprapus prea bine momentele. Eu cred ca influenteaza consumul dar nu vor sa recunoasca...