Volkswagen ne arată cum va repara motoarele afectate de scandalul Dieselgate în Europa
Reprezentanții Volkswagen au dezvăluit cum vor repara motoarele diesel din seria EA 189 pentru mașinile vândute în Europa. Reparația nu afectează performanțele sau consumul de carburant.
Criza VW: Tot ce trebuie să știi despre scandalul ”Dieselgate”
Volkswagen a prezentat soluția sa de reparație a motoarelor TDI afectate de Dieselgate și vândute în Europa. Concernul german a dezvăluit public procedura de reparație în fața Autorităţii Naţionale Germane pentru Transport Motorizat. Vorbim despre o soluție tehnică pe care cei de la Volkswagen o vor aplica gratuit posesorilor de mașini afectate de scandalul Dieselgate. Pentru moment, aceasta vizează doar motoarele din seria EA 189, adică unitățile TDI de 1.2, 1.6 și 2.0 litri, nu și propulsorul V6 de 3.0 litri. Acesta din urmă va primi și el o remediere, dar nu în această campanie de recall. Soluția tehnică pentru mașinile afectate de Dieselgate în Europa vine la doar câteva zile de la cea prezentată pentru echivalentele lor americane.
În cazul motoarelor 1.6 TDI din seria EA 189 afectate de acest recall, cei de la Volkswagen și omologii lor de la Audi, Seat și Skoda vor monta un "egalizator de flux" în fața debitmetrului. Pentru mărcile Audi, Seat și Skoda este în lucru proiectul care va fi prezentat în fața autorităților germane. Nemții spun că această soluție tehnică va asigura o măsurare corectă a fluxului de aer care va trece prin debitmetru și îi va oferi citiri mai precise. În plus față de montarea acestei piese, cei de la Volkswagen vor opera și o actualizare software pentru unitățile ECU ale motoarelor 1.6 TDI. Pentru întreaga reparație, fiecare mașină afectată va sta în service mai puțin de o oră.
Clienții Volkswagen, Audi, Seat și Skoda care au mașini cu motorizări 2.0 TDI din seria EA 189 vor pimi o actualizare software. Această actualizare va aduce mașinile lor în concordanță cu normele europene de emisii în orice moment al funcționării lor. Reprezentanții Volkswagen vor prezenta în fața oficialilor de la Autoritatea Germană de Transporturi și o soluție software pentru motorizările 1.2 TDI până la finalul lunii curente. Din comunicatul mărcii germane, reiese că această motorizare poate fi reglată să respecte emisiile de CO2 doar din schimbări software.
În baza modificărilor tehnice și software prezentate de concernul din Wolfsburg în fața Autorităţii Naţionale Germane pentru Transport Motorizat, Volkswagen Group va putea să demareze o rechemare în service începând cu luna ianuarie a anului 2016. Compania se așteaptă să aibă nevoie de întreg anul 2016 pentru a repara toate modelele afectate de scandalul Dieselgate, totalizând 11 milioane de mașini. Reprezentanții concernului german au specificat că motorizările care vor fi modificate vor ajunge să respecte toate normele europene și americane (după caz) fără niciun efect advers asupra puterii dezvoltate, a consumului de carburant sau a performanțelor dinamice. Însă, cei de la Volkswagen au ținut să precizeze că mai întâi trebuie făcute măsurători pentru toate variantele de modele, atingerea acestor obiective nu poate fi confirmată definitiv.
Via Volkswagen
Sunt posesorul unui Passat 2.0 BLUEMOTION :))) ( aflat pe lista rusinii) si nu am nici cea mai mica intentie sa trec pe VW in vederea remedierii micii lor excrocherii pentru ca am urmatoarea dilema: Daca un simplu soft rezolva aceasta situatie fara alte consecindete negative, de ce nu l-au creat la momentul respectiv si au preferat alta solutie.....