Cea mai vândută mașină electrică din lume se conduce singură: schimbă benzile și chiar face depășiri
Nissan Leaf, cel mai popular model electric la nivel mondial, are de astăzi și o versiune autonomă. Ea se află încă în stadiu de concept, dar este capabilă să rezolve cu succes sarcinile șoferului.
Unul dintre promotorii ideii de mașină autonomă, Nissan a dezvăluit primele sale rezultate palpabile ale multor ani de cercetare și testare. Produsul se numește Nissan Leaf Piloted Drive 1.0 Concept și, după cum o sugerează și numele, poate oferi celui de la volan ocazia de a se relaxa în timpul călătoriei.
Bazat pe prima versiune a modelului electric Leaf, cea mai vândută mașină cu zero emisii din lume, conceptul a fost echipat cu o mulțime de senzori, cu 12 camere, cu cinci senzori radar, cu patru lasere și cu alți câțiva senzori ultrasonici. Așadar, cu mult mai multă tehnologie decât cea instalată de Tesla pe Model S pentru a putea oferi Autopilot.
Nissan Leaf Piloted Driving 1.0 Concept se află deja în teste la centrul de tehnologie avansată al japonezilor și este gata să le permită celor de la volan o rulare în siguranță, fără a fi nevoie de intervenție umană. Tehnologia este pe drumul cel bun și ar putea da naștere primului vehicul de serie care se conduce singur, așteptat să debuteze oficial pe piață în anul 2020. Este anul pe care toți marii constructori îl consideră pragul către o piață care va include multe mașini autonome.
Până atunci însă, Tetsuya Iijima, șeful diviziei de sisteme de asistență în cadrul Nissan, ne asigură că mai multe modele ale constructorului nipon vor oferi rulare autonomă pe autostradă începând cu anul 2016. Tehnologia va fi disponibilă mai întâi pe șoselele din Japonia. Pentru a îndeplini normele legale, fiecare mașină cu funcție autonomă lansată anul viitor va fi nevoită să ofere și un mod manual de operare, care permite intervenția umană în caz de urgență.
Noul Nissan Leaf Piloted Driving 1.0 Concept poate menține banda de rulare, poate schimba această bandă, poate evita un obstacol și chiar poate depăși fără intervenția celui de la volan. Scopul acestui sistem este acela de a-i face pe pasageri să se simtă mereu în siguranță, ca și când s-ar afla în grija unui șofer experimentat.
via caradvice
Asteptam urmatoarea generatie de Nissan Leaf cu acest sistem implementat si autonomie extinsa la >500 km. Va fi clar mai avansat decat Tesla. Cu toate ca nu sunt concurenti directi, cred ca Tesla isi va justifica greu pretul. Mai trebuie luat in calcul ca Nissan Leaf are o fiabilitate exemplara.