Uber este văzut drept inamicul industriei auto: tinerii nu vor mai cumpăra mașini, toți le vor închiria
Popularitatea în creștere a serviciului Uber este văzută drept un pericol de oficialii mărcilor auto. Disponibilitatea serviciului i-ar putea face pe tineri să nu-și mai cumpere mașini, spun oficialii.
Uber este "un pericol mai mare pentru industria auto" decât este marca americană Tesla, spune John Martin, vicepreședinte senior al departamentului de producție și logistică al diviziei Nord-Americane a Nissan. Serviciul furnizat de Uber este un "pericol" pentru producătorii tradiționali de automobile din cauza faptului că serviciile de transport ale companiei nu sunt dependente de investiții în dezvoltarea de noi produse, fabrici sau tehnologii. Între timp, producătorii tradiționali de automobile și chiar și cei de la Tesla Motors trebuie să facă investiții semnificative în numeroase direcții doar ca să fie apoi dependenți de vânzări, o grijă inexistentă pentru compania americană.
În ciuda faptului că Uber are nevoie de existența producătorilor de automobile pentru ca furnizorii săi de transport să aibă cu ce să își ducă la destinație clienții, existența acestui serviciu ar putea să facă tinerii să nu își mai cumpere mașini. Studiile care încearcă să descopere cum vor fi motorizate orașele viitorului întăresc punctul de vedere al lui John Martin, pentru că estimările arată că locuitorii orașelor nu vor mai cumpăra la fel de multe mașini ca în prezent, preferând să închirieze un vehicul atunci când au nevoie de transport. Această închiriere ar putea fi făcută fie printr-un servicu cum este Uber, care implică un șofer care să ducă la destinație clientul, sau printr-un sistem de car sharing care să implice împrumutarea unei mașini dintr-un centru specializat și folosirea ei doar cât este nevoie.
În cadrul declarației sale, John Martin estimează că lumea se va schimba suficient de mult până când Tesla să atingă volumele unui producător tradițional. Martin estimează că oamenii vor renunța la ideea de cumpărare a mașinilor pentru utilizare privată până când Tesla ar apuca să devină un constructor de volume mari, moment în care vor supraviețui doar constructorii de automobile care vor avea un model de business care să suporte scăderea majoră a vânzărilor către particulari.
Via GoEVgo | Autoblog | Sursă foto
Daca acest domn chiar vorbeste serios ar trebui sa isi dea demisia. Nu cred ca realizeaza ce spune, cum sa nu mai cupere tinerii/lumea masini? De ce as inchiria o taraba gen care trece prin nspe mii de maini cand pot sa imi cumpar masina mea si doar a mea.