Continental se disculpă în cazul Dieselgate: software-ul de management motor al unității 1.6 TDI nu poate păcăli testele de emisii
Reprezentanții Continental au declarat că nu au furnizat unități ECU pentru motoarele TDI ale Volkswagen Group care să fie echipate cu sistem de păcălire a testelor de emisii.
Criza Volkswagen: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Continental, unul dintre cei mai importanți furnizori din industria auto, s-a delimitat de scandalul Dieselgate. Cei de la Continental au declarat că software-ul furnizat de ei pentru motorizările 1.6 TDI din familia de motoare EA 189, subiectul scandalului Dieselgate, nu poate să păcălească testele de emisii. Reprezentanții Continental au precizat că au furnizat injectoare, pompe de carburant și echipament de management al motorului, toate fiind folosite de variantele de 1.6 litri ale motoarelor TDI din familia EA 189. Disculparea celor de la Continental în acest scandal vine în contextul în care compania declară că Volkswagen Group era responsabil de certificarea motorizărilor și programarea finală software-ului de control al motorului.
Altfel spus, cei de la Continental au declarat că nu au programat un sistem de păcălire a testelor de emisii în unitățile de control ale motoarelor 1.6 TDI ale familiei EA 189 din gama Volkswagen Group. Cei de la Bosch, responsabili de furnizarea unităților ECU și a altor componente de injecție pentru motoarele 2.0 TDI din familia EA 189 s-au distanțat și ei de acest scandal. Motorizarea 2.0 TDI din familia EA189 a fost prima vizată de scandalul Dieselgate, iar cei de la Bosch, furnizorii sistemelor electronice ale acesteia, au declarat că i-au avertizat pe cei de la Volkswagen Group încă din 2007 că ar fi ilegală utilizarea unui sistem de păcălire a testelor de emisii de CO2, fiind responsabilitatea Volkswagen Group să regleze software-ul unităților de control al motoarelor.
Automotive News anunță că motoarele 2.0 TDI Euro 5 din familia EA 189 ar putea fi adaptate la normele europene doar printr-o actualizare software, în timp ce unitățile 1.6 TDI care ar putea fi afectate de această măsură ar avea nevoie și de instalarea unui sistem de injecție cu AdBlue pentru reducerea emisiilor de Nox-uri. Informațiile nu au fost confirmate de oficialii Volkswagen, obținute pe surse de publicația Bild am Sonntag.
Via Automotive News (înreg.) | NYTimes
Astia's aia ce o facut partea electrica proasta la injectoarele 2.0tdi ? Probabil de aia o facut asta... ca sa nu mai polueze asa mult :))))))))))