Noul CEO Volkswagen a ieşit în faţa angajaţilor VW: "Trebuie să economisim masiv pentru a face faţă consecinţelor acestei crize"
Matthias Muller, noul CEO al Grupului Volkswagen, s-a întâlnit cu angajaţii Volkswagen din Wolfsburg. Înaltul oficial al Grupului a anunţat că unele investiţii vor fi "amânate sau anulate".
Criza Volkswagen: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Noul şef al Grupului Volkswagen, Matthias Muller, a anunţat oficial că toate investiţiile plănuite de consorţiul german au intrat sub reevaluare după izbucnirea scandalului în care Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA Volkswagen a dovedit că modelele diesel Euro 5 ale nemţilor trişau la testele de emisii cu ajutorul unui soft instalat pe maşini.
În prima întâlnire pe care Muller a avut-o cu cei 20.000 de angajaţi de la uzina din Wolfsburg în Hala 11 a fabricii, noul CEO al companiei a declarat că "tot ceea ce nu este neapărat necesar în termeni de investiţii va fi amânat sau anulat". Muller confirmă astfel informaţiile din presa germană conform cărora Volkswagen va avea nevoie de reglări financiare serioase pentru a-şi permite plata viitoarelor amenzi şi compensaţii financiare cauzate de scandalul Dieselgate.
"Voi fi cât se poate de sincer: aceste lucruri nu vor trece fără să ne doară", a încheiat Muller, care a fost instalat în poziţia de CEO al Grupului Volkswagen venind dinspre Porsche, acolo unde a condus destinele mărcii sportive a Grupului german.
Sindicatele asigură angajaţii: "Nu vor fi tăieri de posturi"
După declaraţiile vagi ale directorului companiei, unul dintre liderii de sindicat ai muncitorilor Volkswagen s-a grăbit să-i anunţe pe aceştia că posturile lor nu se află în pericol. "Vestea bună din acest moment este că nu există consecinţe legate de locurile de muncă. Vom face totul pentru a ne asigura că angajaţii sunt protejaţi", a declarat Bernd Osteloh în întâlnirea care a avut loc astăzi la Wolfsburg.
Alte declaraţii ale lui Matthias Muller în faţa celor 20.000 de angajaţi ai uzinei din Wolfsburg
"Putem şi vom depăşi această criză, pentru că Volkswagen este un grup cu fundaţii puternice. Peste toate, pentru că avem cea mai bună echipă pe care şi-ar dori-o cineva."
"Pe lângă pierderile financiare pe care nu le putem cuantifica încă astăzi, această criză este în primul rând una a încrederii. Asta pentru că este vorba de nucleul companiei şi al indetităţii noastre: maşinile pe care le producem."
"Cea mai importantă provocare este de a recâştiga încrederea pe care am pierdut-o. A clienţilor, a partenerilor, a investitorilor şi a publicului în general."
"Credeţi-mă: la fel ca şi dumneavoastră, sunt nerăbdător. Dar în această situaţie, în care avem de-a face cu patru branduri şi cu multe versiuni ale multor modele, atenţia e mult mai importantă decât viteza cu care rezolvăm lucrurile."
"În multe cazuri, un update software va fi suficient. Unele maşini vor avea însă nevoie de modificări ale pieselor. Îi vom ţine la curent pe clienţii noştri în legătură cu aceste măsuri şi vom aranja vizite la service."
"Siguranţa clienţilor noştri nu a fost în niciun moment compromisă. Dar, mai ales, toate motoarele noastre Euro 6 se ridică la nivelul specificaţiilor legale şi a regulilor de mediu. Pentru Wolfsburg, acest lucru înseamnă că munca poate continua."
"La Salonul Auto de la Frankfurt am demonstrat că Grupul Volkswagen este poziţionat bine când vine vorba de tehnologiile viitorului. Nu ne permitem să punem în pericol aceasă poziţie puternică. Trebuie să economisim masiv pentru a face faţă consecinţelor acestei crize. În acelaşi timp, totuşi, nu ne permitem să economisim viitorul nostru."
"Volkswagen trebuie să reînsemne integritate. Nu doar pe hârtie, ci oricând, oriunde. Sunt hotărât să demonstrez că valorile noastre ne ghidează în continuare. Şi că Volkswagen, la fel ca oricare dintre noi, merită încrederea oamenilor de pretudineni".
via Reuters
Experienta imi spune ca atunci cand un manager spune ca nu sunt probleme legate de locurile de munca situatia e exact pe dos, mai ales pe termen mediu si lung. In maxim un an vor constata ca nu pot suporta costurile cu atata forta de munca (au in jur de 600.000 de angajati parca), in conditiile in care fac pariu cu cine vrea ca vor sa mentina preturile mari pe care le au momentan, iar vanzarile vor scadea in 2016...fie ca vorbim de TDI sau TSI (care au si ele problemele lor cu distributia - cele de 1.2 si 1.4).