Volkswagen anunță un recall pentru cele 11 milioane de mașini: "Vom dezvălui remediul problemei TDI în câteva zile"

Publicat marţi, 29.09.2015 18:17 de Mircea Meșter

Vești bune pentru cei care așteaptă o soluție din partea Grupului Volkswagen: va urma un recall prin care cele 11 milioane de mașini din toată lumea vor fi aduse la standarde tehnice și de emisii corecte. Nu se cunosc încă detaliile acestei acțiuni de amploare.

CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

Cei 11 milioane de clienți care au cumpărat mașini TDI care aveau instalat soft-ul acuzat că manipulează testele de emisii vor afla în această săptămână care este soluția propusă de Grupul Volksewagen. Conform declarațiilor noului CEO al gigantului auto german, Matthias Muller, planul de rezolvare a problemei va fi anunțat "în câteva zile", acesta urmând să includă un recall la service pentru toți clienții afectați de problema care provoacă efecte în lanț chiar și la o săptămână și jumătate de la izbucnirea crizei.

Deși Volkswagen nu a oferit până acum nicio informație tehnică sau financiară legată de aceste recall-uri, analiștii auto consideră că grupul german va ajunge la costuri totale de aproximativ 6 miliarde de euro pentru a rechema și repara mașinile cu probleme. 

Conform unui comunicat de presă publicat astăzi pe site-ul de presă al companiei germane, soluțiile tehnice vor fi propuse autorităților europene în următoarea perioadă, iar acceptarea lor va continua cu informarea fiecărui client "în următoarele săptămâni și luni". De asemenea, se confirmă încă o dată că motoarele Euro 6 nu fac parte din lotul cu probleme, softul instalat pentru manipularea emisiilor fiind destinat exclusiv motorizărilor TDI Euro 5 montate pe modele precum VW Golf 6, VW Passat de generația 7 și VW Tiguan de primă generație.

"Suntem în fața unui drum foarte lung și obositor și trebuie să muncim foarte serios. Nu vom putea face progrese decât dacă abordăm totul pas cu pas, iar drumul va fi plin de obstacole", a declarat Muller, citat de Reuters, într-o întâlnire cu portțile închise care a avut loc aseară în Wolfsburg în prezența a 1000 de manageri de top din compania germană.

via Reuters

  • vw păsat., marţi, 29.09.2015 22:48

    Mai bine schimbați-vă sigla aia de 2 parale a căror vârfuri parcă vă și arată direcția unde o să ajungeți.

  • flo, miercuri, 30.09.2015 07:42

    Problema nu e asa simpla pentru VW si pentru clientii lor. Prin update de soft ei vor rezolva problema emisiilor / consum in teste ..eu ca utilizator final nu prea ma intereseaza chestia asta ...ca eu nu stau cu masina pe standul de probe sa vad cat emite si cat consuma. Ce ma inetreseaza pe mine e ca in momentul in care am cumparat masina am luat-o vazand unele caracteristici printre care si cele de consum/emisii .... si VW furnizadu-mi date false m-a inselat. O alta problema cred ca ar avea-o unele state care taxeaza masiniile in functie de emisii ...care au fost la randul lor inselate de VW. Aceste probleme sunt curios cum le rezolva VW. Update-ul de soft ...e praf in ochi !

  • Andy, miercuri, 30.09.2015 12:35

    @flo plus ca in Romania majoritatea VW-urilor sunt luate la second si iesite din garantie. Oamenii astia nu se vor duce la resoftare dintr-un motiv foarte simplu: nu vor sa piarda din puterea motoarelor (o consecinta inevitabila a scaderii noxelor). Din ei sunt destui care le-au luat la a 3-a mana din strainatate. Aia nici atat nu se vor duce ca nici nu-i va chema nimeni...

  • mishazaitev, joi, 01.10.2015 10:15

    Interesant ar fi de stiut in ce masura influenteaza "remediul" performantele masinii?