BMW: "Reducerea emisiilor de CO2 la normele solicitate în Europa nu este fezabilă fără diesel-uri"
Reprezentanții BMW au venit în apărarea motorizărilor diesel, care sunt puse momentan sub semnul întrebării în urma scandalului Dieselgate. Producătorul din Munchen afirmă că țintele de CO2 ale UE nu vor putea fi atinse fără diesel-uri.
CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
BMW Group a venit în apărarea motorizărilor diesel, ajunse în fața opiniei publice în urma scandalului Dieselgate. Compania din Munchen a declarat că atingerea țintelor stricte de emisii de CO2 la nivel de concern, în special cele din Uniunea Europeană, este posibilă doar prin folosirea motoarelor diesel în gamă și prin creșterea numărului de modele electrice. Mai mult decât atât, progresul actual în materie de reducere a emisiilor de CO2 la nivel de gamă a fost atins, în mare parte, prin dezvoltarea motoarelor diesel și popularizarea acestora în rândul consumatorilor. În medie, un motor diesel emite cu 15 până la 20 la sută mai puține emisii CO2 decât o unitate comparabilă alimentată cu benzină, notează reprezentanții BMW.
Cei de la BMW au investit serios în optimizarea și rafinarea motoarelor diesel, care au ajuns să reprezinte 80% din vânzările lor din Europa și 38% din vânzările lor globale în 2014, când au aniversat 31 de ani de la introducerea în ofertă. Eliminarea acestor motoare din ofertă pe fondul unui scandal generat de un alt constructor ar impune probleme semnificative în atingerea normelor de emisii la nivel de gamă stabilite de Uniunea Europeană, care vor intra în vigoare în 2020.
Pentru a elimina diferența majoră între consumul de carburant obținut în cadrul testelor standardizate și cel din viața reală, aflat în directă legătură cu emisiile de CO2, Uniunea Europeană pregătește un nou ciclu de testare, numit WLTP, care va calcula emisiile reale obținute în timpul conducerii, care vor fi abreviate cu RDE, de la Real Driving Emissions. Cei de la BMW sprijină introducerea cât mai rapidă a noilor reglementări pentru a asigura claritate pentru consumatori și industria auto.
Compania din Munchen a fost introdusă fără vină în scandalul Dieselgate, după ce publicația germană AutoBild a anunțat că anumite motorizări diesel din oferta BMW depășesc emisiile legale de Nox, citând rezultatele unui studiu ICCT la care nu a avut acces complet. Publicația a revenit cu o clarificare la scurtă vreme de la publicarea articolului din 24 septembrie, dar compania BMW a fost afectată la bursă, acțiunile sale înregistrând o scădere de 10% pe fondul acestor zvonuri, pierderea fiind cuantificată la 6 miliarde de euro.
Cum funcționează motorul diesel tri-turbo de la BMW
Via JustAuto | BMW
''Eliminarea acestor motoare din ofertă pe fondul unui scandal generat de un alt constructor ar impune probleme semnificative în atingerea normelor de emisii la nivel de gamă stabilite de Uniunea Europeană, care vor intra în vigoare în 2020''. BMW se teme ca vor avea pierderi ?Nu-i de mirare, se pare ca dieselurile e singura lor ''baza'' in segmentul premium. Sunt sub Lexus din toate punctele de vedere, de fapt mult spus Lexus, sunt chiar sub Toyota la tehnologie.