Dieselgate se extinde: Actualul BMW X3, acuzat că are emisii de 11 ori mai mari. BMW neagă acuzațiile
Germanii de la Autobild acuză BMW de emisii mincinoase: actualul X3 emite de 11 ori mai mult decât cifrele anunțate oficial. BMW dezminte acuzațiile și spune că nu a folosit nici un soft pentru a păcăli testele de emisii.
CRIZA VOLKSWAGEN: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Deși John German, omul care a descoperit emisiile mincinoase ale Grupului Volkswagen, a testat în Statele Unite și un BMW X5, iar SUV-ul german s-a dovedit a fi corect, noi informații incriminatoare apar și despre constructorul bavarez.
Într-un articol publicat astăzi, revista auto germană Autobild susține că actualul BMW X3, în versiunea xDrive20d, are emisii de până la 11 ori mai mari decât cele anunțate în fișa tehnică. Autobild se bazează pe datele furnizate de International Council on Clean Transportation (ICCT), organizația testând în condiții reale de trafic crossover-ul german pentru a vedea dacă respectă normele Euro 6.
Peter Mock, unul dintre inițiatorii testului de emisii, alături de John German, susține că toate datele înregistrate până acum de organizația nonguvernamentală pe care o conduce arată că Volkswagen nu este singurul constructor care a păcălit testele de emisii.
Contactați de Autobild, oficialii BMW au răspuns clar, prin vocea unui purtător de cuvânt: ”BMW nu a folosit nici un sistem pentru detectarea testelor de emisii. Întregul ciclu de evacuare al gazelor este același de fiecare dată”.
Într-un comunicat oficial, cei de la BMW susțin că observă reglementările piețelor locale și se conformează acestora. În cadrul testelor organziate de International Council on Clean Transportation (ICCT), BMW X5 și alte 13 modele diesel au fost testate și au dovedit că respectă normele impuse. De asemenea, BMW a susținut că nu cunoaște modul în care a fost testat X3 de către ICCT penru Autobild, și prin urmare nu poate explica aceste rezultate.
Chiar și în acest context, o simplă știre poate provoca haos pentru un constructor auto la bursă. Cum era de așteptat, după această informație furnizată de Autobild, recunoscut în Germania pentru tratarea tabloidă a unor subiecte auto, acțiunile BMW au scăzut cu 8%.
Alexander Dobrindt, ministrul german al transporturilor, a cerut de urgență verificarea tuturor modelelor diesel existente în gama Volkswagen, precum și versiunile diesel ale celorlalți producători germani.
via autobild
-
Serios ?, joi, 24.09.2015 16:13
Adica si BMW e implicat ? Vai, dar e de necrezut asa ceva. Asteptam parerea unui specialist ca nu am incedere in ce zic germanii. La ei in tara testele si clasamentele sunt platite, ca prea ies japonezele mai fiabile ca "germanele". "Specialistul" in BMW-uri sa ia cuvantul: unde e dan_grc ??? Doar de 11 ori ? nu cred, poate n-au reusit sa citeasca bine rezultatele din cauza fumului scos de X3 pe teava. Alte modele surprinzator nu sunt implicate :) Mai sa fie... or folosi alea vreun ciclu special de evacuare a gazelor.
-
Fane, joi, 24.09.2015 16:25
Normal ca neaga, ce VW a recunoscut imediat ? Vom vedea in curand si alte modele. Dupa cum estimam, scandalul ia amploare in Europa mult mai repede decat banuia si aprecia un expert in BMW-uri. Viitorul top (2016) al "Ce masini mai cumpara europenii": 1. Toyota 2. Mazda; 3. Honda, 4. Nissan; Kia, Hyundai, etc ...... Unde vor fi masinile germane ??? Multe prin Romania, ca aici nu se tine cont de norma de poluare si se trece la RAR blat... Trist oameni buni, trist ... ii curatam de germani de jafuri si ne omoram copii cu noxe. Dar cine sa priceapa ? dan_grc ??? Vai de natia noastra. Altii prospera si noi ne ducem de rapa din cauza cocalarilor.
-
someone, joi, 24.09.2015 16:43
se pare ca bulgarele a pornit la vale...si cu fiecare rotatie devine din ce in ce mai mare si mai greu de oprit si controlat. sant curios cate victime face in drumului lui pana se opreste
-
Vali, joi, 24.09.2015 16:43
Se pare ca cineva se ascunde, dar tot da manute rosii si ascunde comentarii, ca sa nu vada lumea parerea oamenilor. Domnilor, suntem intr-o tara democratica, teoretic, si ar trebui ca toti sa ne spunem parerea si altii sa poata citi. Daca voi, cocalari cu BMW-uri puneti monopol pe comentarii, nu ne mai putem numi tara democratica, ci tara in care doar cocalarii isi pot spune parerea si "au mereu dreptate". Mare rusine !!!
-
toss, joi, 24.09.2015 16:49
Jon German...ce nume predestinat....le-a dat lovitura fatala la za germans.
-
@vali, joi, 24.09.2015 17:41
frate ,esti nou p'aci .vad ca abia acum constati problema...cu ascunderea comentariilor incomode
-
Sandu al-III-lea, joi, 24.09.2015 18:41
Industria germana o ia la vale,imigrantii sunt toti peste Germania,dupa multi ani aviatia germana ridica de la sol cele mai puternice avioane ale sale...nu vi se pare regizata treaba asta?E un plan bine pus la punct contra Germaniei.Contra Europei.
-
dan_grc, joi, 24.09.2015 18:48
Bravo, in SUA nu s-a descoperit nimic suspect la X5, dar au descoperit jurnalistii de la autobild, stiam si eu ca sunt pro VAG, dar nici chiar asa. @Fane si alte specimene Probabil ca visezi de multi ani la topul ala, dar cred ca trebuie sa mai astepti, pentru cei care va c@c@ti pe voi, va doresc sa va mutati langa Fukushima, sa va cresteti copiii. Cocalara e toata Europa, frustratilor, mai nou si ceva americani, de ani de zile postati ori la comanda, ori din prostie, la adresa industriei auto germane, voi fiind mult deasupra acestei industrii, dar asa e cand orice parazit poate sa spune orice sub anonimat.
-
Scorpionul_negru, joi, 24.09.2015 20:04
Orice se spune rau de BMW si in general de masinile germane adevarul tot acelasi va ramane ! Si anume sunt nr 1 din pct. de vedere al calitatii, performantelor, tehnologiei si seriozitatii cu care sunt construite. Ca design sa zicel ca italienii si britanicii sunt nr. 1. Dar nu si fiabilitate.... Restu sunt restu !
-
S, joi, 24.09.2015 20:35
Unde ati vazut voi un diesel sa fie euro 6 in realitate ? :)) Fumul ala ce il scot cand accelerezi , norisorul ala mic pufos si negru, aia e norma euro 5 sau 6 ? Toti producatorii nu respecta asta, poate aia cu aditivi adblue, dar cam greu. Prevad niste taxe imense pe dieseluri in viitorul apropiat, benzina va avea castig din aceasta cauza.
-
LauCalin, joi, 24.09.2015 20:37
Nu stiu cat de pro VAG este Autobild atata timp cat pun BMW mai sus ca Mercedes si Audi in comparative si spun ca sunt masini de top. In plus, acum cateva luni a fost un comparativ cu breakuri compacte sh unde erau Golf 6, Astea si Focua 3 diesel si cel mai prost a iesit Golf. Au publicat inclusiv comentariile userilor care spuneau cat de nemultumiti sunt de masina. Iar Autobild a maturat pe jos cu Golf. Eu as spune ca mai mult pe Ford ii pupa in "teava" cei de la Autobild.
-
Madalescu_Georgian, joi, 24.09.2015 20:50
Ca si cunoscator auto, trebuie sa recunosc ca ma asteptam de la derapaje de seriozitate si calitate la VW , dar si la BMW ? BMW un brand premium si cu pret premium ? Halal seriozitate germana. Nu de asta sunt in urma japonezilor cu mult. Acum imi e mila de frustrarile ''fanilor'' BMW cand masinile lor BMW diesel vor trebui temperate la performante .Nu degaba BMW colaboreaza cu Toyota.:)))))
-
dan_grc, joi, 24.09.2015 21:28
Germanii pornesc ancheta? Adică Autobild? Au terminat motoarele din curtea VAG? Dar stai, de ce n-au descoperit ei softul la 2.0 tdi? Dar dacă nu pot demonstra că la Bmw există un soft smenuit, plătesc ei pierderile de 10% de pe bursă? De aia UE nu va fi niciodată o superputere, dacă în interiorul Germaniei apar astfel de practici, să facă toți așa și să suspecteze toate motoarele diesel, nici nu sunt în joc milioane de locuri de muncă. Iar tu, parazitule, să -ți faci o tabără de refugiat peste 10 ani lângă zecile de reactoare din anii "60 pe care le are Japonia, alea care protejează mediul. @Vali Nici un scandal nu este suficient de mare încât un Bmw să valoreze mai puțin decât o Toyota, visezi în secret la deprecieri puternice ca să pui mâna pe un Bmw probabil
-
unckle, joi, 24.09.2015 21:47
@vali - bun venit in democratie, acolo unde daca 51 de barbati fac din picioare au o majoritate si le pot obliga pe cele 49 de femei sa faca si ele la fel, ca asa a fost rezultatul votului - pisoare :) @subiect - pana nu o sa apara unii cu teste comparative in conditii comparabile mai bine ne abtinem de la emiterea de idei
-
@dan_grc, joi, 24.09.2015 22:01
Esti deja angajat la BMW ! La cat le tii partea, nu se poate sa ramai pe dinafara ! Partea proasta e ca te vor da afara curand :)) Nu mai rezista incompetentii ! Mi-as dori sa ai si actiuni la BMW, ca sa simti cu adevarat ce inseamna brand puternic. Ba mi se pare mie sau Toyota e cel mai apreciat brand auto. Dupa care urmeaza BMW, dar in curand va ajunge pe locul XXX. Si in conditiile actuale orice Toyota valoreaza mai mult decat orice BMW ! Mie mie se pare ca UE e super putere cand lupta pentru binele tarilor ei. Poate ai vrut sa zici ca din cauza asta Romania nu e in Schengen. Din cauza coruptiei si prostiei unora ca tine !!! Germania va sterge pe jos cu marcile ei care nu respecta normele, de asta e super putere. Si de asta Romania nu e, pentru ca le accepta toate jafurile lor. Intelegi tu cum sta treaba ? Cu siguranta nu, dar timpul te va lamuri. Daca-mi dai 5000 de euro vin si iti iau BMW-ul sa ti-l duc la casare. Asta ar fi primul pas catre o Romanie mai buna ! Si am arata Germaniei ca facem si noi pasi in directia cea buna. Ne-ar grabi aderarea la Schengen.
-
...Login, joi, 24.09.2015 22:11
catzi dintre voi aveti masina diesel noua echipata cu DPF? altfel stiati ca la acestea mirosul ala puturos de diesel pe care l-ati simtit de multe ori, sunt sigur, la masinile diesel vechi este ca si inexistent, o mare diferenta. El aduna in el funinginea din motorina arsa evacuata, dupa care, la un interval de timp o arde, transformand-o in particule solide eliminand-o din filtru, pana la o noua curatzare (asta pe intelesul oricui), bineinteles ca exista noxe, si asa, dar oricum mult mai mici decat la vechile diesel. Deci oricum e mult diminuat fata de diesel-urile vechi SH pe care le au romanii, care dpdv noxe sunt inzecit mai periculoase decat cele noi. EU si mai ales US au dus standardele de poluare la limite pe care producatorii nu si le pot permite in conditiile in care se doreste aceleasi performante, nu poti sa pui mii de filtre pe masina...ca se...ineaca. Sa zicem ca dpdv dezvoltare au cam ajuns la capatul liniei, filtre in plus inseamna turbine in plus, turbine in plus inseamna putere mai mare, deci si noxe evacuate pe masura...un cerc vicios...the END of diesel story in conditiile in care limitele de poluare sunt tot mai drastice Romanii, dar si altii din Europa sunt cam ipocriti, sa-si vada de rablele lor poluante vechi si dupa aia sa comenteze de alea cu DPF, noi inca n-am iesit din feudalism din punctul tehnologiei diesel. Sunt masini la care abia mai poti respira daca trec pe langa tine. Problema VW este ca au MINTZIT! si asta la un producator de talia VW este scandalos, de aici si scandalul! Dar ei saracii...n-au putut mai mult de atat sa scoata din diesel-ele lor!
-
@coca, joi, 24.09.2015 22:33
Vali , @dan_grc ( ivan nu are rost mentionat) sunteti daia frustrati care aveti harburi lenese de 70 CP si aveti ciuda pe cele germane ca nu va puteti tine dupa ele? Frustrarea voastra este maxima, auzi la ala top de vanzari in europa :)) Nu s-a demonstrat nimic dar incep comentariile puerile de frustrati, maxim :)) ivane mai lasa spamul , ai prizat vata?
-
Azazel, joi, 24.09.2015 22:34
Apropo de incompetenti in mintea ta bolnava. Poate ai uitat ca BMW este unul din colabolatorii Toyota si atat BMW cat si Toyota se mandresc cu asta. Deja au dat drumul la proiecte comune. Asta inseamna ca Toyota isi alege cam prost colaboratorii. Daca nu stiu cu ce se mananca industria auto si apeleaza la inceptaori si smecheri...
-
@@coca, joi, 24.09.2015 22:54
Pai cum să ne ținem după ele dacă nu mai vedem drumul din cauza fumului? Prefer o mașină leneșa cu 70 cp, decât un jaf de la germani. Explicația e simpla. Cu mașina leneșă pot ajunge de la București la Sinaia. Cu vreun rahat de Bmw cine știe pe unde rămân în pană sau prin ce șanț ajung. Că ăștia experți fac ce fac și "pierd controlul volanului". Intr-adevar nu vreți sa vedeți ca s-a demonstrat nimic, dar vedeți pe aici cum stă treaba. http://www.presseportal.de/pm/53065/3130280 Mie nu îmi e rușine cu o mașină leneșa. Am ajuns pe vremuri cu Dacia 1310 prin locuri despre care cocalarii cu "supermasini" nici nu știu ca există. Și nu uitați, istețimea nu e dată de caii putere ai mașinilor. Mulți cocalari nici nu au fost în stare sa treacă bacul, chiar dacă au mașini cu peste 300 cp. Acum vreo 2 ani am văzut un video și e printre puținele dați când apreciez un posesor de BMW. Omul asta chiar a știut ce sa facă cu masina. https://youtu.be/AFEvzoKT6nk Puteți lua exemplu bun de la el.
-
Madalescu_Georgian, joi, 24.09.2015 23:52
Si uite asa BMW va pierde teren la vanzari masini premium in USA. Nu ca ar vinde mai bn ca Lexus la partea de hybride, acolo un IS 300H se vinde mai bine decat un seria 3 hybrid. Iar un RX mai bn decat un X5, sau un LS600h mai bn decat un seria 7 hybrid. Ma intreb unde a disparut acea precizie si seriozitate germana domle ? In curand va iesi la iveala si cazul Mercedes Benz, ca de ex: asta. http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-18516853-mercedes-benz-campionul-consumurilor-oficiale-mincinoase.htm De fapt sunt si nemtii ''campioni'', doar ca la : actiuni frauduloase si la pacalit lumea, aici chiar sunt ''number one'' fata de japonezi trebuie sa recunoastem ''ce-i al lor i-al lor'' :)))))
-
Madalescu_Georgian, vineri, 25.09.2015 00:04
Dan Grecu, lasa ca fumigenele ( motoare putin zis) diesel de la BMW ''polueaza'' mai mult decat o fac reactoarele de la Fukushima :)))))) Daca la VW polueaza cat Marea Britanie :)))))
-
Azazel, vineri, 25.09.2015 00:09
Ai dreptate. In Europa masina cocalarului este BMW. In America este Lexus, amigo. Orice taran de acolo a auzit de Lexus ca e misto. Asa cum a auzit si orice taran din Europa. Sau te pomenesti ca acolo toti care au Lexus sunt pui de "Einstein". Prietene, lasa gargara. Nici o masina nu este de vina daca soferul este un cretin, fie ca e Logan, fie ca e...Lexus, ca s ate simti bine. O masina inainte de toate o ai asa cum ai grija de ea. Daca iti bati joc de ea, si ea isi va bate joc de tine. Tatal meu vine de la Targu Mures la Bucuresti de 3-4 ori pe an cu o Astra F din '95. Are motor de 1.6 benzina, in bord cam 180000 de km. Cine stie cati o avea reali. Si merge f bine masina aia. Da, e un coaja cum iti place tie sa spui. Dar are grija de ea si niciodata nu l-a lasat in drum. Bine asa ceva nu e imposibil si e un rahat de masina ca e nemteasca si are 20 de ani. Daca era o Corolla din '95 era diamant, Mai iesi si tu din pestera si renunta la ideile preconcepute ca de-aia esti clovnul siteului.
-
Vali, vineri, 25.09.2015 08:32
Times New Roman confirma: http://www.timesnewroman.ro/life-death/probleme-si-la-bmw-foloseau-un-soft-pentru-a-maslui-numarul-de-cocalari-care-le-cumpara-masinile Cel mai funny articol.
-
@Dram, vineri, 25.09.2015 09:09
Da mai, am un Logan 0.9 TCE si ma oftic cand vad marlani in X5-uri depasind fara sa semnalizeze, taind banda continua, neacordand prioritate si parcand pe locuri de handicapati sau pe trotuare pe unde ar trebui sa circule lumea. Vezi ca Times New Roman nu e publicatia mea si de voi, cocalari prosti ce sunteti, rade o tara intreaga mai putin cocalarii care-si dau singuri like-uri si se cred destepti pentru ca nu au luat Bac-ul ! Si mai aveti un site dedicat voua. Se numeste marlani.ro si nu e o gluma, chiar e site pe bune special pentru astia ca voi.
-
@soft, vineri, 25.09.2015 11:59
Cred ca toti cei cu mintea la ei sunt constienti de faptul ca daca arzi ceva trebuie sa scoti si fum, si ma refer la combustibilii conventionali, numai ca aici scandalul e despre MINCIUNA si nu despre faptul ca masina polueaza, E despre faptul ca vand cioara drept papagal, si mai si vor bani pe "tehnologia" asta.
-
inexorabil, vineri, 25.09.2015 14:56
Hm! Eu n-aş împărţi oamenii în civilizaţi versus mârlani, cocalari, primitivi, frustraţi etc., ci în “mântuibili” şi “nemântuibili”…Deoarece aşa (pe bună dreptate) vede Dumnezeu lumea, criteriile omeneşti de clasificare a indivizilor înseamnă fix…(reproduceţi voi cuvântul adecvat). On topic: s-a minţit şi s-a trişat prea mult în ultimii ani pe tărâm auto…Indiferent cum se numesc culpabilii (mă refer la companii, deşi am subliniat deunăzi că trebuie acuzate persoanele, nu entităţile, acestea din urmă cuprinzând şi “contextele”), se conturează un viitor chiar lugubru în branşă: prăbuşirea…Transporturile vor rămâne o preocupare vitală a lumii postmoderne, ceea ce nu admite discuţii, dar mă tem că toată ştiinţa, iscusinţa şi pasiunea de a concepe maşini se vor duce pe plută. Scenariul “fantasmagoric” din “Total Recall” va deveni realitate, în sensul că pe străzi vor circula simple carcase, evident, autonome, controlate integral de computere, arta pilotajului fiind destinată “paseiştilor” , “inadaptaţilor” şi “incorecţilor politic”. Da, acum încă avem un GM, un VAG, un Toyota Group, un BMW Group, un Daimler etc. (în loc să ne bucurăm de această binecuvântare de Sus, ne umplem de flegme “juste”), dar, când va apărea în faţa ochilor noştri un “Global Cars Inc.” (nu, nu fabulez!), atunci cine pe cine va mai eticheta drept “cocalar” sau “mârlan” ? Satana pregăteşte de zor pur şi simplu neantizarea omului, vizând în acest sens (prioritar pentru dânsul) denaturarea rostului nostru de zi cu zi. Chiar nu pricepeţi, cu atâtea semne elocvente în jurul vostru şi vizibile în fiecare clipă?!
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
autobild e fituica lui VAG...daca e sa se scufunde sobolanii apai trebuie sa traga si pe altii dupa ei un razboi murdar...