Cum s-a descoperit că Volkswagen frauda testele de emisii din Statele Unite
O organizație care militează pentru calitatea aerului a testat modelele Volkswagen din SUA și a descoperit discrepanțele între valorile anunțate și cele reale.
CRIZA VOLKSWAGEN: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
În mijlocul acestui incendiu devastator pentru reputația gigantului Volkswagen, puțini se întreabă care a fost scânteia de la care s-a aprins totul. Spre mirarea tuturor, mecanismul complex de păcălire a testelor EPA a fost descoperit din întâmplare, de un organism independent, preocupat de calitatea aerului.
Un banal test de emisii a descoperit problema
Peter Mock, directorul unui grup european care militează pentru calitatea aerului, a sesizat o serie de diferențe majore între emisiile europene și americane ale modelelor Volkswagen Passat, Volkswagen Jetta și BMW X5. Prin urmare, Mock și-a dorit un test cu versiunile din Statele Unite, chiar pe teren american.
Mock a apelat la ajutorul omologului său de peste Ocean, John German, liderul Consiliului Internațional pentru Transportul Ecologic. Acesta susține că nu avea nici un motiv pentru a fi suspicios, crezând că testul va fi unul oarecare. De fapt, German își dorea să demonstreze că dieselurile cu consum redus, pot avea și emisii scăzute, adică exact ce promitea și Volkswagen.
Cu ajutorul Universității West Virginia, John German a instalat în portbagajul mașinilor de test un aparat portabil de măsurare a emisiilor. Cu instrumentul atașat țevii de eșapament, testarea vehiculelor s-a defășurat pe un traseu între Seattle și San Diego.
German și echipa sa nu puteau ști cum a măsluit Volkswagen testele de emisii, însă exista un exemplu anterior, în care camioanele erau echipate cu dispozitive care puteau elibera gradual din ce în ce mai multe emisii de oxizi de azot, chiar dacă vehiculul rula cu o viteză constantă. Bazându-se pe acest exemplu, German și echipa sa au decis să parcurgă o distanță mare, de 2100 de kilometri, suficient de concludentă.
După test, rezultatele au arătat cifre îngrijorătoare. ”Am fost de-a dreptul siderați când am văzut totul. Am fost șocați”, a declarat John German, care susține că Jetta a depășit emisiile cu 15 până la 35 de ori, iar Passat cu 5 până la 20 de ori. BMW X5 a scăpat cu fața curată.
Volkswagen recunoaște abia după ce este strâns cu ușa de către EPA
În urma acestei constatări, Agenția de Mediu din Statele Unite a deschis o investigație în mai 2014, iar discuțiile cu Volkswagen au durat câteva luni. În tot acest timp, constructorul a încercat să reproducă testele desfășurate de John German și Universitatea West Virginia. După un timp, Volkswagen a declarat că a identificat problema și a găsit o soluție. A urmat un recall al celor aproape 500.000 de mașini în decembrie 2014, scopul fiind acela de a ajusta software-ul dieselurilor.
Chiar și așa, organismele de testare din California, recunoscute pentru strictețe, au continuat să testeze mașinile și după ce a început rechemarea în service. Organizația bănuia să soluția VW nu va rezolva problema. Și așa a fost. Datele agenției californiene au fost oferite celor de la VW și EPA în data de 8 iulie.
În tot acest timp, EPA refuza să certifice versiunile 2016 ale modelelor Volkswagen din SUA până când constructorul nu va rezolva problema. Inginerii Volkswagen au continuat să ofere soluții, însă ele au fost considerate nesatisfăcătoare, iar modelele nu au primit certificarea. Abia atunci, strânși cu ușa, cei de la Volkswagen au recunoscut că au instalat un sistem capabil să păcălească sistemul de testare EPA.
Mecanismul prin care VW a păcălit testele EPA
În mijlocul acestui scandal, toată lumea încearcă să înțelegă cum a reușit Volkswagen să păcălească organismul internațional. Emisiile de oxizi de azot sunt create atunci când temperatura și presiunea ating valori înalte în timpul combustiei. Emisiile sunt în general mai mari atunci când combustia ridicată și rapidă, sporind astfel eficiența, adică un consum redus. Cu alte cuvinte, dacă calibrezi motorul pentru un ciclu de combustie eficient, cu consum redus, emisiile de oxid de azot vor fi mai mari.
Pentru a reduce nivelul lor, constructorii au recurs la tot felul de soluții, de la filtre de particule, la catalizatoare cu uree. Volkswagen în schimb, a preferat să instaleze un software care să detecteze un ciclu de testare EPA și să ruleze o hartă economică a sistemului ECU, cu o putere limitată a motorului. Teste EPA care aplicau eticheta ”Clean”, doar motoarelor capabile să ofere și un consum redus, și emisii extrem de scăzute.
Ipoteza care ar putea rezolva problemele presupune rularea hărții economice în permanență de către sistemul ECU (sistemul de management al motorului). Asta ar duce la o economie de carburant scăzută și la reducerea puterii motorului pentru vehiculele deja existente pe piață.
via autonews (înreg.)
Foarte rusinos pt un asa brand de prestigiu. Inca un motiv pentru care nu-mi voi cumpara o masina germana, este seriozitatea redusa si calitatea net inferioara unei masini japoneze, si evident pretul nesimtit de mare.