Cazul Paul Walker continuă: Meadow, fiica actorului, dă în judecată compania Porsche
Meadow Walker, fiica actorului devenit celebru prin seria Fast&Furious, a acționat în instanță compania Porsche pe motiv că modelul Carrera GT a fost proiectat defectuos. În 2014, văduva șoferului a acționat în instanță compania germană.
Paul Walker, unul dintre personajele cheie ale seriei Fast&Furious, și-a pierdut viața în urmă cu aproape doi ani într-un accident tragic. Pierderea sa încă îi afectează familia, care a decis să dea în judecată compania Porsche, fabricantul modelului Carrera GT pe care îl conducea prietenul lui Paul Walker, Roger Rodas, la momentul accidentului. După ce văduva lui Roger Rodas a acționat în instanță marca germană în 2014, a venit rândul lui Meadow Walker, fiica actorului, să cheme din nou reprezentanții Porsche în sala de judecată.
Meadow Walker, fiica actorului, acuza compania de ucidere din culpă, potrivit unor documente depuse luni, 28 septembrie 2015, la un tribunal din Los Angeles. Meadow și avocații familiei Walker acuză compania germană de punerea în vânzare a unui automobil la care s-au făcut reduceri de costuri la nivelul elementelor de siguranță. Mai precis, familia lui Paul Walker acuză Porsche pentru faptul că modelul Carrera GT nu era echipat cu sistem de control al stabilității, doar cu ABS și cu sistemul de control al tracțiunii.
În acțiunea în instanță depusă de avocații familiei Walker, aceștia acuză și proiectarea necorespunzătoare a punctului de montare a centurilor de siguranță, despre care o echipă de legiști a concluzionat că a acționat cu prea multă forță asupra cutiei toracice a actorului și că l-a blocat pe acesta în mașină. Cu alte cuvinte, familia lui Paul Walker afirmă că actorul a decedat din cauza incendiului care a mistuit mașina, fiind rănit grav și blocat în vehicul din cauza proiectării defectuoase a sistemului de fixare a centurilor de siguranță, care s-a deplasat din poziția inițială în urma impactului.
Noul proces intentat de familia Walker împotriva companiei Porsche acuză marca germană de modificări la nivelul caroseriei menite să ușureze vehiculul, dar care au scăzut nivelul de siguranță și critică decizia utilizării unui sistem de alimentare cu carburant care nu era proiectat să se deconecteze în vederea întreruperii alimentării, ceea ce a dus la ruperea unui furtun și să împrăștierea de carburant în momentele ce au urmat impactul inițial. Avocații familiei Walker nu au precizat ce despăgubire solicită din partea companiei germane.
În 2013, o echipă de ingineri de la Porsche a analizat rămăşiţele vehiculului şi a concluzionat că automobilul nu avea nicio problemă tehnică, dar că anvelopele sale aveau o vechime de nouă ani. Ulterior, divizia din America de Nord a companiei Porsche a emis un comunicat referitor la rezultatele anchetei, în care au specificat că vehiculul a fost modificat faţă de starea în care a părăsit fabrica şi că au fost găsite indicii care arată o întreţinere neglijentă.
Accidentul în urma căruia Paul Walker și-a pierdut viața a avut loc după ce șoferul mașinii, Roger Rodas, a pierdut controlul acesteia în timp ce rula cu 150 km/h într-o zonă în care viteza maximă admisă era de 70 km/h.
Folosesti cauciucuri de 9 ani, pe o masina prost intretinuta si modificata, circuli cu mai mult decat dublu vitezei permise si tot faci scandal ca Porsche nu i-a pus aripi din fabrica, care i-ar permite sa-si ia zborul, evitand un impact. Frumos... Ar avea mai mult sens daca ar da in judecata soferul care a condus masina respectiva, cu toate ca nu mai e in viata. De fapt, ar putea sa-l dea in judecata pe insusi Dumnezeu, ca si asa ar avea mai mult sens... nu ca ar fi primii americani care-l dau in judecata pe divinul batran.