Borgward BX7, SUV-ul care marchează renașterea brandului german

Publicat vineri, 11.09.2015 16:27 de Bogdan Mirică

Marca germană Borgward, falimentată în anii 60, va renaște la Salonul de la Frankfurt cu un model nou: un SUV modern, cu ecran de 12.3 inch și motor turbo pe benzină.

Salonul Auto de la Frankfurt va bifa și renașterea unui vechi brand german, despre care am discutat și noi în urmă cu câteva luni.

POVEŞTI AUTO: Borgward şi posibila revenire a mărcii germane după 50 de ani de absenţă

Așteptat să debuteze cu un concept la Salonul de la Geneva, Borgward a ratat evenimentul elvețian, dar a promis că va expune un model de serie la Frankfurt. Nimeni nu i-a crezut pe germanii ambițioși, care vor să vândă 800.000 de mașini până în 2020.

Ecran de 12.3 inch pentru sistemul multimedia

Cu toate acestea, se pare că mașina lor este gata și va fi expusă în fața publicului la cel mai mare salon european al acestui sfârșit de an. Borgward BX7 este un crossover dezvăluit oficial astăzi, în exclusivitate, de AutoBild Germania, revista aleasă de producătorul german pentru a oferi primele informații.

Cu o lungime de 4.7 metri, noul model va putea să ofere spațiu pentru cinci, șase sau șapte persoane, în funcție de configurația scaunelor. Dimensiunile generoase îi vor permite să pună la dispoziția noilor clienți și un portbagaj cu o capacitate de 1344 de litri atunci când ultimul rând de scaune este rabatat.

Interiorul va garanta pasagerilor și un ecran multimedia de 12.3 inch, WiFi, dar și conectivitate pentru telefoanele inteligente. Nu vor lipsi nici sistemele de siguranță, printre care regăsim o cameră cu vedere la 360 de grade, un sistem de asistență la frânare cu funcție de detectare a pietonilor, pilot automat adaptiv și asistent în cazul unui impact.

Versiune hibridă de 400 de cai putere

Gama de motorizări va include o unitate cu patru cilindri, de 2.0 litri turbo, care livrează 224 de cai putere și este asistată de o transmisie manuală, cu șapte rapoarte și dublu ambreiaj. Nu va lipsi nici tracțiunea integrală, oferită în standard, care a fost dezvoltată cu ajutorul popularei companii BorgWagner.

Surprizele nu se opresc aici, întrucât SUV-ul german va fi oferit și alături de o versiune hibridă a lui BX7, propulsată de același motor pe benzină de 2.0 litri, dar asistat de unul electric pentru a putea livra o putere totală de 400 de cai, adică fix de cât e nevoie pentru a rivaliza cu noul Volvo XC90 T8. Sistemul vine la pachet cu o baterie litiu-ion, care poate garanta o rulare pur electrică pe o distanță de 55 de kilometri. Și în acest caz vorbim despre o tracțiune integrală, însă cu un principiu de funcționare puțin diferit: motorul pe benzină acțiunează puntea față, iar cel electric pe cea din spate.

Noul Borgward BX7 va fi disponibil începând cu anul 2016 pe piața din China și alte zone asiatice, având în vedere că susținerea financiară a brandului german vine de la compania chineză Beiqi Foton Motor Company, o marcă specializată în vehicule comerciale. Este o subsidiară a Beijing Automotive Industry Holding şi comercializează sub brandul Foton o serie de automobile comerciale printre care un pick-up, două modele van, un SUV numit Sauvana plus o serie de camioane.

Piața europeană va primi SUV-ul câteva luni mai târziu, în Germania, prețul său de pornire fiind fixat deja la 26.000 de euro.

La Frankfurt am văzut și renașterea unei mărci germane. Borgward revine în atenția publicului cu ajutorul SUV-ului BX7.

Posted by Automarket.ro on 16 Septembrie 2015
  • stefan, vineri, 11.09.2015 17:05

    daca nu fac un motor diesel, slabe sanse sa ajunga la ce si`au propus!

  • someone, vineri, 11.09.2015 18:34

    2. turbo de la 26000 euro? tentanta oferta

  • ADRIAN FLORARU, vineri, 11.09.2015 19:48

    X9 O SA FIE O NEBUNIE CURATA ..........APARE IN 2021 WWoW...

  • andrei, vineri, 11.09.2015 19:57

    "și este asistată de o transmisie manuală, cu șapte rapoarte și dublu ambreiaj." Transmisie manuala cu dublu ambreiaj ????!!!!!

  • fermi, vineri, 11.09.2015 20:17

    @AM suv modern cu ecran de 12,3 inch, si revii de doua ori cu informatia, asta e tot mesajul,

  • 2-10, vineri, 11.09.2015 20:32

    @Bogdan Mirica BorgWagner, m-am auzit de ei. O fi compania popularului compozitor german Richard Wagner?!? A inviat si el din morti, la fel ca Borgward?!?

  • Madalescu_Georgian, vineri, 11.09.2015 21:37

    Parca e un SUV chinezesc fara personalitate, dar dehh e german ce sa mai. Oricum SSangYong ii da clasa la porcaria asta.

  • Mitica Blajinul, vineri, 11.09.2015 21:54

    Tu ai idee cine iti da tie clasa? Nimeni nu a avut asa masina in viatza lui, dar tu deja stii ca e germana. Pardon, am vrut sa scriu "porcarie" . Acu,pe bune! Ce probleme ai? Pentru ca ai brobleme maride tot. Issues, you know! Si nu esti singurul, si sunteti din ce in ce mai multi. Generatie digitala , nu?

  • lorinczi.thomas, vineri, 11.09.2015 22:49

    madalescu, imi vine sa iti dau un cap in gura, de unde si pana unde "porcaria"??? Abia azi a aparut foto online, trebuia neaparat cineva cu ochi de specialist si ani experienta sa zica ca e o masina proasta, dar daca ai primi-o maine cadou?

  • abc, sâmbătă, 12.09.2015 04:24

    Arata bine de tot.

  • Scorpionul_negru, sâmbătă, 12.09.2015 12:44

    Aduce putin a Buick Enclave .... arata bine masina. Dar ii trebuie neaparat un motor diesel daca vor sa nu falimenteze iar !

  • Madalescu_Georgian, sâmbătă, 12.09.2015 13:03

    Daca, as primi-o maine cadou, cu siguranta as vinde-o si as cumpara o masina adevarata, nu afinitatea asta cu design chinezesc. Oricum m-as indoi ca as castiga macar 50% la vanzare pe o marca cu ZERO personalitate si originalitate. Asa cum am zis, si SSang Yong are mai multa personalitate si traditie decat chinezaria asta. Probabil nu se vor sfii sa o asambleze chiar acolo, cine stie. Dar ne, e bn ca-i German , ar fi putut cere si 200 mii euro pe ea, oricum mergea la prostime.

  • Johnney.R, sâmbătă, 12.09.2015 14:28

    nu te mai agita ca pepsi in sticla de jumate, daca nu-ti place tie nu te obliga nimeni s-o cumperi. O sa aiba clienti destui daca la lansarea ei vin cu preturi mai nici ca la concurenta. Eu consider ca are un design placut, sunt altele mult mai chicioase si mai hidoase. Daca vine cu optiuni interesante si discount-uri se va vinde. ;)

  • Unu, sâmbătă, 12.09.2015 16:11

    @Madalescu_Georgian Cu totii cred ca am vinde masina daca am primi gratis una. Dar intrebarea e cine o cumpara ? Nu cred ca se vor gasi doritori de asa ceva ! Mai ales ca nu e diesel !

  • lorinczi.thomas, sâmbătă, 12.09.2015 16:30

    se vede ca esti nou in domeniu, dupa cat de specialist te crezi

  • LR, duminică, 13.09.2015 19:11

    Îmi place mașina asta și mă bucur ca Borgward a renăscut.

  • LR, duminică, 13.09.2015 19:27

    Dar aceste bucurii sunt umbrite de inepții precum "Borg Wagner" (Bogdi) sau de aiurelile lui Sebi. Bă, voi vi-s normali?! Credeți că toată viața veți vinde articole la kilogram? Pe la câte publicații vreți să vă mai perindați? Chiar nu vă este rușine? Cine vă pune să scrieți pe fugă? Mai bine refuzați colaborarea și scrieți puțin și bine, decât mult și prost, cum vor cei care vă plătesc. Pe termen lung, veți fi mai câștigați. Sau apucați-vă de altceva! Nu se mai poate așa!

  • petrush, marţi, 15.09.2015 10:35

    o masina agreabila cu aer nemtesc. pare o incrucisare intre Q3 si Q5. asta nu deranjaza.sper sa fie si prestatiile la acelas nivel,si numai capitalul sa fie chinezesc. @LR articolul de mai sus este decent. altele au multe aiureli. ce sa facem ,clarckson si hammond de romania!

  • mishazaitev, marţi, 15.09.2015 15:16

    lorinczi_thomas Nou in domeniu? Nu, serios? Ai luat capacitatea?

  • Paul, sâmbătă, 19.09.2015 09:55

    Ma, e chiar faina. sa vedem cu fiabilitatea sau cum arata in alte culori. Eu sunt pentru japoneze. si pentru intalience (ca si design) cand n-ai ce face cu banii. Insa nemteasca asta arata bine.