Audi A4 a primit o nouă generație: imagini și informații oficiale

Publicat luni, 29.06.2015 03:00 de Sebastian Toma

Audi A4, rivalul ancestral al lui BMW Seria 3, a ajuns la a noua generație în cei 43 de ani de carieră. Modelul de clasă medie de la Audi va debuta pe piață în noiembrie.

Audi A4, bestseller-ul mărcii din Ingolstadt, a ajuns la generația a noua. Cu toate că denumirea A4 este la a cincea generație, familia de modele de clasă medie de la Audi, cunoscută în trecut sub numele de Audi 80, datează din 1972 și a avut patru generații înainte de schimbarea numelui. Anul 2015 marchează debutul generației numită B9 în nomenclatura Audi, care ascunde în spate un A4 complet nou.  Lansarea comercială a noii generații A4 are loc în luna noiembrie, iar tot atunci sosește în reprezentanțele din România.

DESIGN

Noul A4 are un design complet nou și spectaculos. Aspectul generației B9 este cel mai sportiv de până acum pentru un A4, iar caroseria este și cea mai mare oferită până acum de Audi. Inginerii anunță cel mai bun coeficient aerodinamic din clasă, de 0.23 pentru berlină și 0.26 pentru Avant, alături de o reducere semnificativă a masei față de generația precedentă. Diferența de masă este de până la 120 Kg, în funcție de varianta aleasă.

Primul lucru care iese în evidență este grila frontală hexagonală, inspirată din cea a conceptului Prologue. Blocurile optice frontale sunt ascuțite și sunt oferite opțional cu două variante ale sistemului de iluminare cu LED, cea mai scumpă fiind cea cu matrice de LED-uri, care integrează și semnalizatoarele LED Matrix. Blocurile optice frontale au două benzi de LED-uri pentru luminile de zi și poziții (pentru farurile opționale LED Matrix) și una singură pentru variantele standard și LED. Banda superioară joacă și rolul de semnalizator și este completată de LED-urile din oglinzile laterale. Proiectoarele de ceață sunt integrate în partea inferioară a farurilor. În poziția convențională a luminilor de ceață, Audi a montat două radare, oferite opțional, care asigură mai multe funcții de asistență a șoferului. 

Capota lui A4 are un design diferit de ce ne-au arătat până acum nemții și este prelungită în lateral peste zonele în care s-ar afla, la o altă mașină, aripile laterale. Zona din jurul geamurilor laterale are un aspect mai clasic, fiind cea mai conservatoare parte a noului A4, în timp ce posteriorul este la fel de modern ca partea frontală. Stopurile LED au o grafică interioară modificată și prezintă o semnătură luminoasă nouă pentru A4.

PLATFORMĂ ȘI CAROSERIE

Partea inferioară a caroseriei este protejată de un înveliş special. Acesta ajută la antifonare şi la aerodinamică.

Audi A4 B9 este construit pe platforma MLB EVO, împrumutată de la frații mai mari, Q7 și A8, și beneficiază de numeroase componente din aluminiu și diferite aliaje pentru a reduce pe cât posibil masa totală. Noua caroserie este mai ușoară cu 15 kilograme față de predecesoare, deși A4 are 4.73 metri lungime, 1.84 metri lățime, 1.42 metri înălțime și un ampatament generos, de 2.82 metri.

Suspensia lui A4 a fost reproiectată, la fel cum este și cazul direcției electromecanice. Începând cu motorizările de 190 CP, A4 B9 are în standard sistemul Audi drive select, cu amortizoare reglabile electric (opțional) și direcție dinamică (opțional). Optimizările aerodinamice ale caroseriei au mers mai departe de partea vizibilă și sunt aplicate și în partea dinspre șosea. Zona de sub compartimentul motor este acoperită complet, după cum este și secțiunea de sub celula pasagerilor, care are metalul ascuns complet pentru a estompa cât mai mult zgomotele exterioare. Brațele suspensiei spate multilink în cinci puncte sunt și ele ascunse, iar bosajele roților au canale de circulație a aerului pentru a ajuta aerodinamica.

MOTORIZĂRI ȘI TRANSMISII

Oferta de transmisii a lui Audi A4 B9 este compusă din unități manuale, S tronic și Tiptronic, toate fiind reproiectate pentru reacții mai bune și pentru un consum mai scăzut de carburant. În standard, A4 are tracțiune față, dar sistemul quattro de tracțiune integrală cu distribuire independentă a cuplului între roți este opțional pentru mai multe motorizări și standard pentru anumite propulsoare. Transmisia S tronic cu două ambreiaje este oferită în premieră și pentru versiunile cu tracțiune față, în locul vechilor Multitronic. Ambele transmisii automate au funcție "freewheeling", ceea ce înseamnă că motorul poate fi decuplat de la roți în mod automat și imperceptibil pentru șofer pentru a reduce consumul de carburant. 

La nivel de motorizări, Audi A4 se bucură de o reducere a consumului de carburant de 21% în medie și de o creștere a puterii de 25% față de precedesorul său. La momentul lansării pe piață, vor fi oferite trei TFSI-uri și patru TDI-uri. Varianta de caroserie Avant (break) a lui A4 va fi disponibilă și într-o versiune g-tron 2.0 TFSI de 170 CP, care poate să funcționeze cu gaz comprimat și cu benzina ecologică e-gas produsă de compania germană.

Noul A4 Avant.

MOTOARE PE BENZINĂ

Varianta entry-level este echipată cu o motorizare 1.4 TFSI de 150 CP, care anunță un consum mixt de 4.9 litri la sută. A doua motorizare pe benzină din ofertă este o unitate 2.0 TFSI de 190 CP, echipat cu o tehnologie de combustie regândită pentru eficiență maximă, de unde și consumul mixt de 4.8 litri la sută. Noua tehnologie de combustie scurtează faza de admisie a ciclului de combustie și a prelungește faza de expansiune pentru eficiență mărită la sarcini parțiale, cel mai comun mod de rulare pentru autoturismele de stradă. Secretul sistemului este închiderea anticipată a supapelor de admisie, ceea ce reduce pierderile de pompare. Nemții au mărit și raportul de compresie al acestei motorizări, de la 9.6:1 la 11.7:1, apropiat de ceea ce găsim la unitățile aspirate natural.

Cei de la Audi spun că motorizarea 2.0 TFSI de 190 CP are nevoie de la fel de puțin carburant ca unitatea 1.4 TFSI în faza de compresie a procesului de combustie. Alte modificări aplicate acestui motor includ creșterea presiunii de injecție la 250 de bari, reproiectarea canalelor de admisie, a camerei de combustie, a pistoanelor și a turbosuflantei. La sarcini mari, motorul deschide supapele de admisie mai târziu decât la un motor convențional.

Vârful gamei de unități TFSI pentru variantele standard ale lui A4 (vor exista și versiuni sportive S4 și RS4, lansate ulterior) dezvoltă 252 CP și este tot un motor 2.0, dar de 252 CP. Acesta promite un consum mixt de 5.7 litri la sută și un timp 0-100 km/h de 5.8 secunde în compania transmisiei S tronic cu șapte trepte și a tracțiunii integrale quattro.

MOTOARE DIESEL

Gama de diesel-uri din oferta A4 include motoare cu patru și cu șase cilindri. Motorizarea diesel entry-level (la momentul lansării) este un 2.0 TDI de 150 CP și 320 Nm. Fratele său de cilindree oferă 190 CP și 400 Nm. Ulterior, Audi va oferi și un 2.0 TDI de 122 CP în gama A4. Noul propulsor 2.0 TDI Euro 6 are frecările interne reduse și un sistem de injecție care operează la presiunea maximă de 2.000 de bari.

Un A4 Sedan 2.0 TDI 150 CP cu transmisie S tronic și tracțiune față are nevoie de 8.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Varianta de 190 CP cu aceeași configurație este cu o secundă mai rapidă până la sută. Ambele motoare 2.0 TDI vor fi oferite în versiuni "ultra", optimizate pentru un consum cât mai redus de carburant. În varianta cu transmisie manuală și tracțiune față, A4 2.0 TDI 150 CP anunță un consum mixt de 3.8 litri la sută și emisii CO2 de 99 grame pe kilometru. Versiunea "ultra" a acestei motorizări reduce consumul mixt la 3.7 litri la sută. 

3 motoare pe benzină și 4 diesel-uri sunt prezente în gama Audi A4 și A4 Avant.

Noul A4 este oferit și cu diesel-uri V6 de 3.0 litri. Vorbim despre două variante, care asigură 218 sau 272 CP. Versiunea de 218 CP a TDI-ului V6 anunță un cuplu maxim de 400 Nm între 1.250 rpm și 3.750 rpm și promite un consum mixt de 4.2 litri la sută pentru versiunea cu tracțiune față, cea mai bună valoare pentru un motor diesel cu șase cilindri din această clasă.

Cel mai puternic diesel din oferta A4 anunță 272 CP și 600 Nm și vine standard cu transmisia Tiptronic cu opt trepte. Cuplul maxim este livrat între 1.500 și 3.000 rpm. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este efectuată în 5.3 secunde (Sedan), în timp ce consumul mixt este de 4.9 litri la sută. Varianta Avant a diesel-ului de top al lui A4 accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde și are un consum mixt NEDC de 5.1 litri la sută.

INTERIOR

Noua generație a lui A4 vine cu cel mai spațios interior oferit vreodată de un model de clasă medie de la Audi. Spațiul pentru cap, umeri și pentru picioare la nivelul locurilor din față a crescut față de predecesor, iar reprezentanții Audi spun că au cele mai bune valori din segment. Ampatamentul mare permite un nivel superior de spațiu și pentru ocupanții locurilor din spate. La nivel estetic, interiorul lui A4 are o arhitectură concentrată pe linii drepte și pe simplitate. Planșa de bord prezintă o secțiune lungă compusă din fantele de aerisire ale sistemului de climatizare, cum are și Volkswagen Passat, dar la A4 secțiunea este funcțională integral. Nemții au profitat de ocazie și au făcut un sistem de climatizare care să profite de acest aspect și să poată disipa aerul în habitaclu mai ușor, fără să-l sufle cu putere înspre ocupanți.

Varianta standard are ceasuri de bord analogice care încadrează un ecran color de cinci inch, dar este oferit și sistemul Virtual Cockpit lansat pe TT, adică un ecran LCD de 12.3 inch. Dacă un client optează pentru sistemul de navigație, acesta vine sub forma unui monitor de șapte inch plasat la jumătatea bordului, nefiind încastrat în bord sau retractabil. Ecranul respectiv nu are comandă tactilă, fiind utilizat prin sistemul MMI și butonul său rotativ (oferit opțional și cu suprafață de comandă tactilă). Calitatea materialelor de la bord a crescut față de generația precedentă, iar comenzile sunt amplasate mai simplu. La bord nu mai sunt folosite becuri convenționale, ci doar LED-uri, iar sistemul opțional de iluminare ambientală are 30 de setări de culoare.

TEHNOLOGIE

Audi a introdus toate tehnologiile sale recente la bordul lui A4. Nemții au mers atât de departe încât oferă tablete proiectate și fabricate in-house pentru ocupanții locurilor din spate. Sistemele de asistență a șoferului au capacitatea să mențină banda de rulare la viteze de până la 65 km/h, iar această funcție, poate urmări coloana din față fără ca șoferul să aibă mâinile pe volan, cât timp mașina are transmisie automată și nu este depășită viteza de 12 km/h (restricție din motive legale). Sistemele de asistență includ și monitorizarea traficului la ieșirea cu spatele din parcări, cu avertizare și frânare automată în cazul unui impact iminent, iar parcarea poate fi făcută automat prin sistemele din dotare (opțional).

A4 are și sistem de comandă vocală capabil să înțeleagă comenzi complexe. De exemplu, asistentul vocal opțional poate să înțeleagă comenzi precum "Unde pot să fac plinul?", "Mi-e foame" sau "Vreau să-l sun pe Alex". Utilizatorului i se pun în față variante de răspuns pentru a comunica mai ușor cu sistemul după ce îi pune prima întrebare. Un sistem de încărcare wireless a telefoanelor mobile poate fi montat în cotiera centrală, iar unitatea multimedia suportă funcția de mirroring cu smartphone-uri.

Grafica sistemului multimedia este asigurată de un chip quadcore Tegra 3 de la Nvidia. Noul A4 este oferit și cu sistem head-up Display, care afișează informații relevante pe o suprafață de 20x8 centimetri localizată pe parbriz. Sistemul MMI Navigation include și un hard-disk pentru stocarea fișierelor audio, poate fi comandat cu internet la viteze 4G și există chiar și o aplicație de smartphone dedicată mașinii. Cu aplicația, șoferul poate să-și amintească unde a parcat, să verifice poziția mașinii, dacă ușile sunt încuiate, să afle nivelul de carburant și să comande sistemul de încălzire staționară. 

  • Mihnea, luni, 29.06.2015 07:17

    E banala...au desenat-o 8 ani si a batut pasul pe loc fata de generatia precedenta. Bine ca i-au pus spatele de la A3..asta da schimbare! In concluzie: e anosta. Poate peste 8-9 ani cand apare B10 sa imi placa din nou A4

  • Ion, luni, 29.06.2015 08:22

    Daca vorbim de Audi A4, acesta se producein 1994. Daca luam in considerare si PREDECESORUL, Audi 80, acesta produce din 1966. Deci oricum ai lua-o, tot nu ies acei 43 de ani. Nu mai lingeti atat cele 4 cercuri pentru ca deja a devenit gretos! Focusul se produce de 47 de ani daca ar fi sa folosim logica voastra... sau nu, pentru ca asta nu are cercuri care se intersecteaza, deci predecesorul si succesorul nu sunt legati.

  • ?!, luni, 29.06.2015 08:28

    nu inteleg chestia asta cu vechimea si cu a9-a generatie.de a4 se vorbeste din '96 restul sunt altceva...dar ma rog uneori se forteaza istoria sa dea bine,probabil.personal imi place masina chiar daca nu aduce in materie de design ceva uau...e o...mixtura de mai multe modele vag...dar sincer imi place masina, nici motorizarile nu-s de trecut cu vederea...per total e un plus...pacat ca n-o sa mi-o permit decat poate peste 5-6 ani ( second,evident)

  • gog, luni, 29.06.2015 08:56

    Mai are un pic si o sa il depaseasca pe A6 in lungime, sau poate noul A6 o sa depaseasca bariera de 5m lungime. Devin penibile cresterile in dim. de la generatie la generatie.

  • vianu, luni, 29.06.2015 09:27

    text preluat din mapa de presa....deci nu ma mira stilul bombastic tipic concernului. - "tablete proiectate și fabricate in-house".... aha, and my name is Tinkerbell :)) - "capota lui A4 are un design diferit ...este prelungită în lateral peste zonele în care s-ar afla, la o altă mașină, aripile laterale".....pentru inceput puteti incerca o Skoda Superb. probabil ca modelul arata mai bine in realitate si interesante sunt carenajele din partea inferioara. In concluzie un Audi tipic, lucrurile bune si frumoase fiind in interior. Anul asta Mercedes si chiar BMW nu cred ca au de ce sa-si faca griji.

  • S, luni, 29.06.2015 09:28

    Numai mie mi se par urate noile generatii ? De la B8 facelift, A5 facelift, A6 model nou, Q7 model nou, toate sunt mai urate ca anterioarele. A4 B8 fara facelift ramane pt mine cel mai frumos model A4. Ma intreb de ce nu pun motorul 2.0tdi de 240cp ? De ce nu pun atunci si pe Passat V6 3.0TDI, deoarece demult in anii 00, ambele aveau la dispozitie 2.5tdi v6.

  • scamel, luni, 29.06.2015 10:03

    multi stie ,putini cunoaste din nefericie tocmai a castigat altul milioanele la joker asa a puteti sa va aratati dezinteresul

  • Dudu, luni, 29.06.2015 10:20

    Imi imaginez conversatia legata de designul exterior: - cum v-ati gandit ca ar trebui sa arate noul A4? - exact la fel! Dar sa facem tam tam ca defapt va fi complet diferit ... poate nu se prinde lumea. - BRILIANT! catre productie!

  • Q, luni, 29.06.2015 11:09

    Daca preturile raman apropiate pentru a se incadra in clasa premium ca si A4....masina este un boom...tehnologic vorbind. Personal am un A6....este si normal sa fiu fan Audi....dar sincer...dotarile de pe noul A4 imi depasesc asteptarile....abia astept un test drive....By the way....discutand despre aspectul exterior....nu e rau...nici prea grozav.- pentru asta exista Prologue-...dar masina se conduce din interior fratilor...si asta se anunta cool....sic

  • Sam93, luni, 29.06.2015 11:15

    Nu stiu ce sa zic. Masina nu-i urata deloc, dar parca ma asteptam la ceva mai spectaculos de la design-ul exterior. Interiorul este in noul stil Audi, si ii absolut superb. La partea tehnica exceleaza de asemenea. Dar totusi, nu ma abtine din a fi putin dezamagit de faptul ca nu-i gasesc aproape nimic spectaculos la masina, in afara de interior. Daca ne gandim la acest segment, si noua lansata Alfa Giulia, diferenta este ca de la cer la pamant in materie de design.

  • andy.s, luni, 29.06.2015 11:32

    Bravo,AUDI topul celor mai buni designeri din lume !!!

  • tzenu_bmw, luni, 29.06.2015 12:50

    sincer pe segmentu asta ar fi nevoie de o revolutie... daca masini gen seria 3 sau A4 sunt facute la un patron sau un bogatas mai tinerel atuncia nar strica un pic de aventura in design.......is prea boring masinile astea......

  • Scorpionul_negru, luni, 29.06.2015 12:52

    Totul e ok. Arata bine masina mai putin bordul ! Urasc noile borduri de la Audi . Nu imi plac deloc. Si ma mai deranjeaza ca tot cresc in dimensiuni noile modele. Pana cand ? Unde vor sa ajunga cu ele ?

  • jok21, luni, 29.06.2015 13:19

    apreciez noile consumuri,reale sper!

  • @jok21, luni, 29.06.2015 13:41

    Ori ai scris la misto...ceea ce ar fi ok, ori ai 10 ani si nu intelegi nimic din industria auto actuala. Cum sa crezi ca acele aberatii sunt reale?

  • eu, luni, 29.06.2015 13:51

    nu-i maio bine cum fac americani .Au facut masini cat casa si gata umbla la dising

  • raduvlase, luni, 29.06.2015 13:52

    Mi se pare doar mie sau bordul este de inspiratie BMW? Chiar atata lipsa de inspiratie din partea designerilor VAG? Inteleg ca nu vor sa faca experimente de design ca cei de la Renault sau Citroen, insa chiar sa nu incerce totusi niste idei noi? Spunea cineva intr-un comentariu anterior ca cei de la BMW si Mercedes nu trebuie sa isi faca griji anul acesta. Total de acord!

  • eu, luni, 29.06.2015 13:53

    Nu-i ma bine cum fac americani.Au facut masinii cat casa si acum ei umbla doar la forme ,dizain facelift interior exterior

  • unckle, luni, 29.06.2015 14:09

    @Automarket - sa incercam fara videoclipuri pe autoplay, decenta a caracterizat acest site o lunga perioada, eu personal as prefera sa ramana asa. @masina ... hmm, de vazut pe strada (nu comentez politica Audi de a folosi platforma comuna, componente si alte trebruri de la masinile mai ieftine)

  • A4, luni, 29.06.2015 14:16

    Sunt singurul care nu suporta trendul asta cu tabletele aruncate pe bord? Arata ca dracu....

  • mmm, luni, 29.06.2015 14:17

    exact aceasi filozofie ca la precedentele, de mare succes de altfel , genul de masina care ar trebui vanduta la ikea,

  • sandu, luni, 29.06.2015 15:13

    f frumoasa masina. si motoarele, e tot ce iti doresti.

  • Adrian, luni, 29.06.2015 16:01

    E pacat totusi ca A3 are ecran/tableta retractabil in bord, A6 la fel, si A4 nu are aceasta posibilitate. Prin asta se diferentia Audi de BMW sau Mercedes, ca si plus.. tehnologic vbind. Poate au grabit "releas-ul" acestui model, cine stie.

  • dany, luni, 29.06.2015 16:05

    BMW si Audi au ajuns la o criza in materie de design! Se simte o oarecare plafonare, nu au idei noi, trec cei 7 ani si vrand nevrand trebuie sa schimbe generatiile... in schimb Mercedes (care au suferit si ei la design in trecut) mi se par intr-o perioada buna... par inspirati designerii...

  • colt alb, luni, 29.06.2015 16:22

    cam colturoasa fata, in trendul noilor tendinte ale design-ului VW / Skoda / Seat ----- bine ca Porsche :) nu e tot pe-aici cam plictisitor spatele. frumoasa la interior, mai putin tableta. O data ca e tableta trista, a doua oara ca iti ocupa si din campul vizual. Nu ai nevoie de ea non-top acolo. Plus ca arata ca dracu' si totusi, o masina colturoasa dar care per ansmalblu imi place ! nu stiu ce se intampla cu mine

  • Sak, luni, 29.06.2015 17:50

    Sa fac o criza de inima nu altceva. Dau sa vad noul Audi A4 si incep sa urle trompete in difuzoare. Bravo Automarket... eram chiar inainte de sfarsitul programului si am observat zambetul de sub mustata sefului...

  • Ivanoff, luni, 29.06.2015 18:46

    Ce dragutz ! A3 tocmai a mai facut un fratior. La design este depasit total de Jaguar XE, Caddy ATS si sa nu mai zic Lexus IS , chiar si de Mazda 6 e intrecuta la design ( cu toate ca e non-premium in teorie ). Iar clusterul din bord arata mult prea tiganesc, plus ca iti va distrage mult atentia de la condus noaptea, iar tableta aia vad ca sta ca nuca-n perete la fel ca la Mercedes. Mult sub Lexus IS ca design , de fiabilitate nu mai zic, in ''spate'' se ascunde un Volzkvagans

  • dan_grc, luni, 29.06.2015 20:16

    Multe lansari in aceasta luna, de multa vreme n-au mai fost atatea, seria 7, X1, Giulia, A4, ultimele doua competitoare directe. Despre noul A4, care chiar daca nu pare nou la exterior, la interior si la partea tehnica este nou, deranjeaza ecranul central? Posibil, dar daca la clasa C este tolerat sau chiar indragit ( nu de toti), n-ar trebui sa fie probleme de acomodare nici la A4. Rivalitatea ancestrala dintre cei trei, nu doar intre seria 3 si A4, adica si clasa C, va continua fara indoiala, in acest moment vad totusi o mai mare amenintare din partea lui Mercedes la adresa seriei 3. Aceasta clasa ar trebui sa fie animata si de noul XE si de Giulia, sunt singurii competitori europeni care pot pune probleme nemtilor, pe viitor poate si S60 cu-n nou model, in rest cu parere de rau in privinta regelui neincoronat al clasei, Lexus IS, ( sorry ivanoff), chiar si ATS, pentru ele singura piata in care arata ca exista cu adevarat este cea din SUA, dar si acolo se lovesc de concurenta germana, mai ales Cadillac.

  • Ics, luni, 29.06.2015 20:51

    Ce ciudat... toata lumea sa uita cum arata dar nimeni nu observa ce motoare si ce tehnologii sunt pe masina... benzinar de 190 cai cu 4,8 l/100, diesel de 272 cai cu 4,9 l la suta si acceleratie de aproape 5 secunde pana la suta, masina se conduce singura pana la 65 km la ora.... asa e romanul, da i o masina are arata bine, restul e can can...

  • Dan @Ivanoff, luni, 29.06.2015 20:54

    Nu vad de ce e depasita la design de Lexus IS?! Din punctul meu de vedere arata ca o jucarie din benzi desenate transpusa in realitate, dar gusturile nu se discuta. Legat de interior, este de departe cel mai reusit din clasa.

  • denon, luni, 29.06.2015 21:25

    daca ar si fi reale cifrele alea poate ar interesa pe cineva ..

  • denon, luni, 29.06.2015 21:26

    Daca e ceva ce imi place atunci este interiorul ( cu exceptia tabletei). exteriorul e ceva care nici nu iti place dar nici nu iti displace

  • CM, luni, 29.06.2015 21:40

    nici asta nu e mid engine. deci seria 3 si c class sunt regii segmentului...

  • dany, luni, 29.06.2015 22:03

    aia cu consum de 4,9 in realitate va consuma 6,5-7...

  • Bombardierul, luni, 29.06.2015 22:32

    Ma uit la masina asta, iar cu parere de rau : Pacat de designul exterior conservator de limuzina, si de acel interior HI-Tech, si dc nu de calitate non-indoielnica. Insa motoarele TURBO, ''ma da gata'' , din nou. Cand aud 1.4 TFSI de 150 CP, deja mi se pare tras de par , iar cand vad cate minciuni pot sa spuna , gen 2.0 TFSI de 190 CP cu 4,8 l/100, deja imi PUTE a NESIMTIRE crancena. Oricum, in legatura cu raportul de comprese mai ridicat, banuiesc ca au fost cam optimisti cand au recurs la treaba asta, fiindca la T/A nu prea ''pute'' a bine , stiti voi dc . Iar modul de ''operare'' al motorului, nu-i nou, tocmai aspiratele de la Toyota functioneaza cam pe aceeasi premisa , doar ca putin mai diferit subscriu : ''Prin reglarea perioadei de timp in care supapa de evacuare se inchide si supapa de admisie se deschide, motorul poate fi reglat instantaneu pentru a produce cuplu motor in toata plaja de turatii.'' , deci nu-i o noutate. Totusi ma intreb daca nemtii s-au invatat sa faca niste sisteme de racire mai performante sa nu se ''supraincalzeasca'' turbina in redline, acolo unde isi pierd din performante , poate vor invata si ei de la divizia Street and Racing Technology Dodge.

  • Nelu.Pantofaru, luni, 29.06.2015 23:49

    Mie masina mi se pare super ok si chiar cu un design foarte futurist, totusi are elemente la exterior foarte asemanatoare cu modelul precedent, iar daca e sa comparam cu alte modele ale grupului, mie mi se pare ca arata foarte aproape la exterior de o skoda superb. Motorizarile ma asteptam sa fie asemanatoare cu cele de pe passat. La interior seamana foarte mult cu audi tt. Per total cred ca segmentul asta se aglomereaza destul de mult, cu modele de la jaguar, alfa romeo, lexus si altii, iar acest a4 le cam sufla in ceafa.

  • zarnesteanu, marţi, 30.06.2015 15:33

    Pana una alta, Audi este nr 2 la vanzari dupa BMW. Deci cumparatorii reali ai masinii stiu ce vor si nu cred ca va scadea dramatic numarul de clienti. Mercedes a crescut enorm spatial interior la ultimul C Class. Multi spun ca aproape nu se mai merita un E Class din punctual asta de vedere. Zilele trecute ma am trecut prin fata unui seria 3 in parcare si pe langa ca masina arata exceptional, m-a frapat spatiul interior. In condittile astea intreb si eu, Audi ar trebui sa ramana la aceleasi dimensiuni? Un alt lucru care mi-a atras atentia si m-a facut sa zambesc este interiorul. Ca si Radu Vlase, mi se pare ca seamana foarte mult cu BMW. La treaba asta as adauga tableta fixa si mult hulita de la Mercedes si iata ca suntem in buna traditie care ne spune ca Audi este un mixt intre Mercedes si BMW. Totusi, va mai intreb odata, chiar nu va place tableta aia? :):):) Imi vine sa rad pentru ca mie unul nici nu mi-a placut nici nu mi-a displacut pana cand am vazut-o in realitate, de pe scaunul soferului si am inceput sa-i inteleg rostul. Se pare ca si designerii Audi au trecut prin aceleasi faze. Cu toate astea, desi nu sunt clar un client Audi, imi pare rau pentru ca interioarele lor aveau intr-adevar ceva aparte. Hai sa-l vedem intai in realitate si dupa aia sa dam cu parul.

  • sandu, joi, 10.09.2015 10:45

    masina momentului la frankfurt. bestiala