Ford Ecosport: facelift prematur, după numai un an de la debutul în Europa
Ford a expus la Salonul Auto de la Geneva şi un facelift pentru Ecosport. Crossover-ul de clasă mică a fost revizuit prematur pentru a salva vânzările slabe din 2014.
Lansat anul trecut pe piaţa din Europa şi gândit pentru a se bate cu nume grele din segmentul SUV-urilor mici cum ar fi Nissan Juke şi Renault Captur, actualul Ford Ecosport a fost un fiasco. Crossover-ul propus de Ovalul Albastru s-a vândut în aproape 13.000 de exemplare pe Bătrânul Continent (în decursul a nouă luni).
Este un rezultat complet nesatisfăcător, dacă ne uităm la cât au vândut rivalii amintiţi mai sus: Renault Captur 164.801 unităţi şi Nissan Juke 97.538 exemplare.
Cele mai vândute SUV-uri mici şi compacte din Europa
Pentru a putea emite pretenţii în acest segment extrem de disputat şi aglomerat, Ford Ecosport avea nevoie de o schimbare. Aşa se face că americanii au îmbunătăţit uşor reţeta, cu un facelift prematur, prezentat tot cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.
În primul rând, Ecosport a renunţat la roata de rezervă amplasată pe hayon, ea fiind disponibilă acum doar opţional. De asemenea, pe versiunile superioare clienţii pot comanda jante de 17 inch cu design nou, geamuri fumurii, un acoperiş negru, oglinzi laterale negre şi chiar un deflector posterior.
Ford a operat şi o serie de modificări la nivel mecanic, izolând mai bine împotriva zgomotului şi a vibraţiilor întreg habitaclul, dar în special zona portierelor, a pedalelor şi a bordului. De asemenea, garda la sol a fost redusă cu 10 mm, iar amortizoarele au fost şi ele revizuite. Până şi sistemul de asistenţă electronică ESP a fost revizuit pentru un comportament rutier îmbunătăţit, alături de direcţia asistată.
La interior, faceliftul aduce un ecran color de 4 inch, o frână de mână repoziţionată, scaune parţial îmbrăcate în piele pentru nivelul de echipare Titanium, disponibilitatea unui sistem de navigaţie prin satelit şi chiar o cameră pentru marşarier.
Şi, chiar dacă ne pregătim să ne despărţim de sezonul rece, Ford Ecosport vine şi cu un pachet Winter, care include scaune încălzite, oglinzi încălzite şi chiar parbriz încălzit.
Sub capotă, dieselul câştigă cinci cai putere în plus, în vreme ce toate motorizările respectă normele de poluare Euro 6. Potrivit Ford, noul Ecosport va debuta comercial în luna iunie a acestui an.
Pacat ca au pastrat bordul incarcat cu ergonomie slaba ca pe modelele mai vechi... P.S. AM vedeti ca nu are cum sa aiba 5 cp!