Noul Edge Sport: Ford aduce în Europa un concurent direct al lui Volkswagen Touareg
Lăsat să treacă aproape neobservat la Salonul de la Geneva, Edge Sport este un SUV originar în SUA care va completa gama de modele de acest tip disponiblă în showroom-urile actuale Ford.
După ce toţi constructorii s-au înghesuit ieri, în prima zi de presă a Salonului de la Geneva, să arate noile apariţii din gamă şi cele mai noi concepte, Ford a aşteptat inteligent ziua de miercuri pentru a puncta cu o serie de noutăţi suplimentare interesante. Astfel, pe lângă Ford Focus RS (premieră mondială) şi Ford GT (premieră europeană), marca nord-americană a plusat cu câteva maşini pe cât de interesante, pe atât de importante pentru marca Ovalului Albastru.
Cea mai importantă noutate este prima apariţie europeană a lui Edge. Rebotezat pentru Europa în Edge Sport, acesta este un SUV de segment D (luaţi ca reper de dimensiuni un Kia Sorento, Hyundai Santa Fe sau Volkswagen Touareg) care este construit pe aceeaşi platformă cu Mondeo şi împrumută de la berlina de familie întreaga armată de sisteme tehnologice şi tehnice plus câteva elemente picante care ar trebui să transforme maşina în vârful de gamă al mărcii în Europa.
Al treilea SUV Ford după EcoSport (clasa mică) şi Kuga (clasa compactă) va apărea pe pieţele europene spre finalul acestui an şi va beneficia de o serie de elemente estetice interesante. În primul rând, faţa lui Edge Sport este una pur americană, cu o grilă imensă şi cu un spoiler expresiv care aduce aminte de pickup-urile din gama F pe care Ford le vinde cu un succes imens peste Ocean. Particula Sport, apărută din senin pe modelul european, este explicată de Ford prin apariţia unor difuzoare de aer faţă şi spate care adaugă o tuşă picantă unui SUV care altfel inspiră mai ales prin masivitate. De altfel, Ford se abţine din a denumi noul Edge un SUV, referindu-se repetat la el ca la un "Utility Vehicle".
Tehnologie împrumutată de la Mondeo
Revenind la ceea ce oferă Edge Sport în Europa, amintim sistemul de direcţie adaptivă care schimbă constant răspunsul volanului în funcţie de viteză şi de condiţiile de drum, apariţia pachetului Active Noise Cancellation, care utilizează unde audio la frecvenţe controlate pentru a neutraliza sunetele la rulare care pot pătrunde în habitaclu, sau cea a camerei frontale cu vedere la 180 de grade care "vede" în stânga şi în dreapta maşinii atunci când vizibilitatea şoferului este blocată la ieşirea din parcare sau de pe drumurile secundare. Pentru restul elementelor tehnologice, puteţi consulta cu încredere lista de opţiuni disponibilă pe Mondeo, model care se înrudeşte îndeaproape cu Edge Sport. Atât de îndeaproape, încât suspensia spate independentă de pe Mondeo se regăseşte şi pe Edge Sport, chiar dacă gabaritul său este mult mai mare.
Ford nu a anunţat nimic legat de motorizările disponibile pe Edge Sport, dar logica Ford ne indică faptul că SUV-ul va prelua motorul TDCi de 2.0 litri de pe Mondeo în versiunea sa de 180 de cai putere şi va plusa cu o altă variantă, mai puternică, a aceluiaşi propulsor. Aceasta ar avea în jur de 210 CP şi va fi disponibilă doar în versiune automată, cu o cutie cu două ambreiaje. În variantă pe benzină, Edge va fi însoţit de unul dintre motoarele turbo EcoBoost, probabil varianta 2.0 de 280 de cai putere disponibilă şi pe versiunea americană a modelului.
În fotografii pare mai scurt decât Touareg, dar să-l vedem în realitate și apoi vorbim.